ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လြန္ခဲ့ေသာ အတိတ္ကုိျပန္လည္ တူးဆြခ်င္မိပါသည္ .....

Friday 25 March 2016

သၾကၤန္​

သႀကၤန္ဟူသည္ သကၠဋဘာသာ သကၤရႏိ ၱ (Samkaranti) (အဓိပၸါယ္ -Going from one place to another) မွ ဆင္းသက္လာၿပီး ‘ကူးေျပာင္းျခင္း’ ဟု အဓိပၸါယ္ရပါသည္ ။ ထိုမွ သကၤရႏိ ၱ-သၾကၤႏ ၱ -သႀကၤန္ ဟုေရြ႕ေလ်ာလာ ျခင္းျဖစ္သည္ ။ တစ္နည္းအားျဖင့္လည္း သႀကၤန္ = သႀကၤႏ ၱ = သီသကရ + အႏ ၱ = (သီသ = ဦးေခါင္း + ကရ = ျပဳျခင္း + အႏ ၱ = အဆံုး) = သကၠရာဇ္ဦး ေခါင္း အဆံုးျပဳျခင္း ဟုလည္း ဖြင့္ဆိုၾကပါေသးသည္ ။ အဘယ္အရာ ကူးေျပာင္း ၀င္ေရာက္ သနည္းဆိုလွ်င္ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္မင္း (ေနမင္း) ကူးေျပာင္း၀င္ ေရာက္ျခင္းျဖစ္သည္ ။ ကူးေျပာင္း၀င္ ေရာက္ေသာ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္မင္းသည္ သႀကၤန္မင္း(သႀကၤႏ ၱရာဇာ) ပင္ ျဖစ္၏ ။ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ကို မင္းဟူ၍အဘယ္ ေၾကာင့္ေခၚသနည္း ။
“ ဥေဒတယံ၊ စကၡဳမာ၊ ဧကရာဇာ ” ဟူေသာ ေမာရသုတ္ ပရိတ္ေတာ္ကို ေထာက္၍ေခၚပါသည္ ။ ျဂဳိဟ္အေပါင္းတုိ႔ ၏မိခင္ျဖစ္ေသာ တနဂၤေႏြျဂဳိဟ္ ကုိအေလးဂရုျပဳ ၍ ႏွစ္ ၊ လ ၊ရက္တုိ႕ ကုိမွတ္သားၾက ေသာေၾကာင့္ တနဂၤေႏြျဂဳိဟ္ ေျပာင္းေရႊ႕ကူးေျပာင္းျခင္းကုိ သာလွ်င္ "သၾကၤန္"ဟု လည္းေကာင္း ၊ "သၾကၤန္ၾကီး- မဟာသၾကၤန္" ဟုလည္းေကာင္း အေလးအျမတ္ျပဳ မွတ္သားလ်က္ သၾကၤန္ပြဲေတာ္ ဆင္ႏႊဲက်င္းပ ၾကပါတယ္ ။သႀကၤန္ႏွစ္မ်ိဳးရိွရာ စူဠ၀ိသု၀ သႀကၤန္ႏွင့္ မဟာ၀ိသု၀ သႀကၤန္တို႔ျဖစ္သည္ ။ မဟာ၀ိသု၀ သႀကၤန္ဆုိသည္မွာ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ ေနမင္းသည္ မိန္ရာသီမွ မိႆရာသီသို႔ ကူးေျပာင္း၀င္ေရာက္ ခ်ိန္ကိုရည္ညႊန္းသည္ ။ အသံုးျပဳရာ ဘာသာေရး ျပကၡဒိန္ကို လိုက္၍ ခြဲျခား သတ္မွတ္၍ ျမန္မာျပည္တြင္ က်င္းပေသာ သႀကၤန္မွာ မဟာ၀ိသု၀ သႀကၤန္ ေအာက္တြင္ အက်ံဳးဝင္ေသာ နိရာယနသႀကၤန္ ျဖစ္သည္ ။မိႆရာသီသို႔ ဖုဋတနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္၀င္ခ်ိန္အား ျမန္မာျပကၡဒိန္တြင္ သႀကၤန္က်ခ်ိန္ဟု သတ္မွတ္ျပီး မိႆသၾကၤန္ဟုေခၚသည္ ။ မိႆရာသီသို႔ မဓ်တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ ၀င္ခ်ိန္အားသႀကၤန္တက္ခ်ိန္ ဟုသတ္မွတ္သည္ ။ ထို႔ေၾကာင့္ သႀကၤန္ကာလ ဟူသည္ ဖုဋတနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္စင္ မိႆရာသီသို႔ စတင္၀င္ခ်ိန္မွ မဓ်တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ မိႆရာသီ ၀င္ခ်ိန္တိုင္ေအာင္ သြားခဲ့ရေသာ ဖုဋတနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ ၏ ခရီးတာကာလကို ေခၚဆိုသည္ ။ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ သၾကၤန္က်မည့္ ရက္ကုိ အလြယ္တကူ သိႏုိင္ေသာနည္းမွာ လြန္ခ့ဲေသာႏွစ္ သၾကၤန္အတက္ရက္မွ စ၍ ေရတြက္လွ်င္ ၃၆၄ရက္ေျမာက္ေန႔ သည္ ယခုေရာက္ဆဲႏွစ္၏ သၾကၤန္ အက်ေန႔ပင္ ျဖစ္သည္ ။ အတိအက်အားျဖင့္ လြန္ခ့ဲေသာႏွစ္ သၾကၤန္က်ေသာ ေန႔ရက္ အခ်ိန္မွ ၃၆၅ ရက္ ၊ ၆ နာရီ၊ ၁၂ မိနစ္ ၃၇ စကၠန္႔ျပည့္ေသာ အခ်ိန္ ေန႔ရက္သည္ ယခုေရာက္ဆဲႏွစ္၏ သၾကၤန္အက်ေန႔ ျဖစ္ပါသည္ ။ သႀကၤန္က်ခ်ိန္ ၊ တက္ခ်ိန္မ်ားကို သူရိယသိဒၶႏ ၱက်မ္းလာနည္းျဖင့္ လည္းေကာင္း ၊ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္၏ တည္ေနရာမွေသာ္ လည္းေကာင္း ၊ ယမန္ႏွစ္မ်ားမွ သႀကၤန္ က်ခ်ိန္ ၊ တက္ခ်ိန္မ်ားကို ရည္ညႊန္း၍ လည္းေကာင္း နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ အတိအက် တြက္ခ်က္ ရပါသည္ ။
" မဟာသၾကၤန္ " ႏွင့္ တြဲဖက္၍ " အတာ " ဟူေသာ ေ၀ါဟာရ ၊ " အတာစား "ဟူေသာ ေ၀ါဟာရ တုိ႕ကုိ ေျပာဆုိ သုံးစြဲ ေနတာကုိ ေတြရပါတယ္ ။ " အတာ "ဟူသည္ ေလာကီအလုိျဖင့္ ဒဏ္သင့္ျခင္း ျဖစ္သည္ ။ တနည္းအားျဖင့္ " အႏ ၱ-အဆုံး End "ဟူေသာ ပါဠိပုဒ္မွ " အတာ " ျဖစ္လာသည္ဟုလည္း ၾကံဆ ၾကပါတယ္ ။ ထို႔ေၾကာင့္ " အတာ "ဟူသည္ " ေနာက္ဆုံး ကာလ ၊ အက်ပုိင္း ကာလ " ကုိ ဆုိလုိပါတယ္ ။ " အတာရက္ "မွာ သၾကၤန္ အတက္ရက္ ျဖစ္ေသာ ႏွစ္တႏွစ္၏ ေနာက္ဆုံးရက္ပင္ ျဖစ္ပါတယ္ ။ သၾကၤန္ အတက္ရက္ႏွင့္ ေမြးေန႕တုိက္ဆုိင္ သူမ်ားသည္ " အတာသင့္ "သူမ်ား ျဖစ္၍ “ အတာစားသည္ ”ဟု ေျပာဆုိ သုံးစြဲ ေနၾကပါတယ္ ။ အတာစားသည့္ ေန႔နံသားသမီးတို႔သည္ အတာတက္မည့္အခ်ိန္ အတိအက်တြင္ “အတာစား” ရပါတယ္ ။ အတာစားဟူသည္ အတာတက္ခ်ိန္မွာ ေကာင္းမြန္ သန္႔ရွင္းစြာ ဝတ္စား ဆင္ယင္လ်က္ အေရွ႕ေတာင္အရပ္သို႔ မ်က္ႏွာမူကာ ပူေဇာ္႐ိုေသ ထိုက္သူမ်ားကို လႉဖြယ္ ပစၥည္းတို႔ျဖင့္ ဆက္ကပ္ျခင္း လႉဒါန္းပူေဇာ္ျခင္း ျပဳၾကရတယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္ ။ အတာအုိးကို သၾကၤန္ကုိ ေစာင့္ၾကဳိ သည့္အေနျဖင့္ သၾကၤန္မက်ခင္ ၾကဳိတင္ ျပင္ဆင္ရသည္ ။ (၇)ရက္ သားသမီးတုိ႕ အတြက္ ရည္ရြယ္၍ ပန္း ၇ မ်ဳိးျဖစ္ေစ ၊ အညြန္႕ ၇ မ်ဳိးျဖစ္ ေစေရျပည့္အုိး မွာ ထည့္ၾကေလ့ ရွိပါတယ္ ။
သၾကၤန္က်ျပီဆုိလွ်င္ ဘာေၾကာင့္ ေရကစားၾကသနည္း ဟုအေမးရွိ၍ ေ၀ဒပညာ ရႈေထာင့္မွၾကည့္ ေသာ္ သၾကၤန္က်ခ်ိန္သည္ အာေပါဓာတ္ မုိးနကၡတ္ ေရရာသီ ငါးၾကင္းရုပ္ အမွတ္အသားရွိေသာ မိန္ရာသီမွ ဆိတ္ရုပ္သ႑ာန္ ပူေသာ သေဘာရွိေသာ မိႆရာသီသုိ႔ တနဂၤေႏြျဂဳိဟ္မင္းကူးေျပာင္း ၀င္လာျခင္းျဖစ္သည္ ။ ကူးေျပာင္းေသာ ရာသီအိမ္အေလ်ာက္ သၾကၤန္ေရတုိ႔ျဖင့္ ၾကဳိဆုိပက္ဖ်န္း ၾကျခင္းျဖင့္ ေရွးအေခၚ " ေရဖ်န္းသဘင္ " ျဖစ္ေပၚလာခ့ဲပါသည္ ။  ေရွးျမန္မာမင္းမ်ား လက္ထက္ က ေရဖ်န္းသဘင္ကုိ နံနက္ႏွင့္ ညေန အခ်ိန္မ်ားတြင္သာ က်င္းပေစခ့ဲသည္ ။ ေငြဖလားတြင္ ေရၾကည္ေရေအး သုိ႔မဟုတ္အေမြးနံ႔သာ ထုံရည္မ်ားကုုိ အျပည့္ျဖည့္၍ သေျပခက္ျဖင့္ ယဥ္ေက်းစြာ တစ္ဦးကုိ တစ္ဦးေရပက္ျခင္း ၊ ေရကစားျခင္း ျပဳခ့ဲၾကသည္ ။ ဆရာေမာင္ထင္ကမူ ဂြမ္းနွင့္ဆြတ္၍ ေရေလာင္းၾကသည္ ဟု ဆုိထားေပ၏ ။ ေရွးမွတ္တမ္းမ်ားအရ ေရကစားပြဲေတာ္ကုိ ပထမဆုံး စတင္ခဲ့သည့္ ဘုရင္မွာ ပုဂံေခတ္ နရသီဟပေတ့မင္း လက္ထက္တြင္ ဟု သိရပါသည္ ။
ယေန႔ေခတ္တြင္ သၾကၤန္ေရေလာင္း ျခင္းကိုေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာအတြက္ အေရးပါေသာ ပြဲေတာ္တခု ျဖစ္ေလဟန္ ေဟာေျပာလာသည္ကုိ ေတြ႔ရ၏ ။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ သၾကၤန္ကာလအတြင္း သားသတ္လြတ္စားျခင္း ၊ ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္ျခင္း ၊ အလွဴဒါနအမ်ိဳးမ်ိဳး ျပဳလုပ္ၾကျခင္း မ်ားအျပင္ နွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႕၌ ဇီဝိတ ဒါနျပဳလုပ္ၾကျခင္း ၊ သက္ၾကီးရြယ္အို ပူေဇာ္ပြဲမ်ား ၊ အဖိုးအဖြားတို႔ကို ေျခသည္းလက္သည္း ညွပ္ ၊ ေခါင္းေလွ်ာ္ ၊ လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ားနွင့္ ကန္ေတာ့ ၾကျခင္း တို႔အပါအဝင္ ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ားသို႔ သြားေရာက္ ကုသိုလ္ယူၾကျခင္းမွာ ဘာသာေရး ပြဲေတာ္ ဟူေသာ အယူအဆမွ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ေပမည္ ။ သၾကၤန္ဆိုသည္ကား သကၠရာဇ္ ကူးေျပာင္းျခင္းျဖစ္၍ ကမာၻကေနကို (ယခင္က ေနကကမာၻကို)တစ္ပတ္အျပည့္ပတ္နိုင္သည့္ အထိမ္းအမွတ္သာျဖစ္သည္ ။ ျပကၡဒိန္တစ္ခု အကူးအေျပာင္းကာလျဖစ္သည္ ။ တနည္းဆိုရေသာ္ ျမန္မာ႔နွစ္သစ္ကူးကာလ အထိမ္းအမွတ္သာျဖစ္ျပီး ဘာသာေရးနွင္႔ မသက္ဆိုင္ပါ ။ သို႔ရာတြင္ ျမန္မာ႔ျပကၡဒိန္သည္ လျပည့္လကြယ္ရက္မ်ားနွင့္တကြ ဒြန္တြဲလ်က္ရွိေသာ ဗုဒၶေန႔အပါအဝင္ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ရန္ ရဟန္းတို႔ ဝါဆိုကာလ မိုးတြင္းနွင့္ ကိုက္ညီရန္ အလို႔ငွာ တြက္ခ်က္ထားရသျဖင့္ ျမန္မာ႔ျပကၡဒိန္သည္ ဘာသာေရးျပကၡဒိန္တစ္ခုဆိုလဲ မမွားပါ ။ အလိုရွိသလိုသာ ယူၾကပါကုန္ ။
သၾကၤန္အေၾကာင္းေျပာလွ်င္ သၾကၤန္စာ အေၾကာင္းလည္း မပါမျဖစ္ေပ ။ ျမန္မာျပကၡဒိန္သည္ သႀကၤန္စာႏွင့္ တစ္နည္းတစ္ဖံု ဆက္စပ္ ပတ္သက္ေနသည္ ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သႀကၤန္စာတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ သႀကၤန္က်ခ်ိန္ ၊ တက္ခ်ိန္ ၊ ႏွစ္ဆန္းခ်ိန္တို႔ အရသာ ျမန္မာျပကၡဒိန္ကို စီရင္ရ သည္ျဖစ္ရာ ျမန္မာျပကၡဒိန္ အတြက္ သႀကၤန္စာသည္ အေရးႀကီး၏ ။
သၾကၤန္စာတြင္ သႀကၤန္က်ခ်ိန္ ၊ တက္ခ်ိန္ၿဂိဳဟ္ခြင္မ်ားေအာက္ ဘယ္ဘက္တြင္ နတ္သမီးတစ္ဦး ျဗဟၼာမင္း ဦးေခါင္းကိုင္ေနပံု ႏွင့္ ညာ ဘက္တြင္ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္မင္း (သႀကၤန္မင္းဟုလည္း ေခၚပါသည္ ။ သိၾကားမင္းမဟုတ္ပါ ။) စီးေတာ္ယာဥ္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး စီးလွ်က္ ဆင္းလာပံုကို ေဖာ္ျပထားပါသည္ ။ ယခင္က သႀကၤန္စာမ်ား တြင္မူ နတ္သမီးတစ္ဦးက ျဗဟၼာမင္း ဦးေခါင္းကို လွမ္းေပးေနပံု ၊ နတ္သမီး တစ္ဦးကယူေနပံု ၊ အျခားနတ္သမီး တစ္ဦးက ေစာင့္ေနပုံတို႔ကိုပါ ထည့္သြင္း ေရးဆဲြပါသည္ ။ သႀကၤန္အရုပ္မ်ားကို သႀကၤန္က်သည့္ေန႔ သို႔မဟုတ္ သႀကၤန္၀င္ေသာ ေန႔ကို မူတည္သတ္မွတ္သည္ ။ သႀကၤန္ အေဟာမ်ားကိုလည္း ေန႔ခုနစ္ေန႔အလုိက္ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္မင္း ၀တ္ဆင္သည့္ အ၀တ္အစား အေရာင္ ၊ ၀င္ရာေထာင့္ ၊ စီးေသာယာဥ္ ၊ ကိုင္ေဆာင္ရာပစၥည္း ၊ လက္အေနအထား ၊ နတ္သမီး တို႔က ျဗဟၼာမင္းဦးေခါင္းကို လက္ခံသည့္ အမူအရာ ၊ အေနအထား စသည္တို႔ကိုလုိက္၍ တစ္ႏွစ္ ပတ္လံုး အေဟာမ်ားထုတ္သည္။ ဤေနရာတြင္ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္မင္း၀င္သည္ ဟူေသာေ၀ါဟာရမွာ သိၾကားမင္းဆင္းသည္ ဟူေသာ ေ၀ါဟာရကဲ့သို႔ တင္စားၿပီးေခၚေ၀ၚျခင္းသာ ျဖစ္သည္ ။ အမွန္မွာ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္မင္း၀င္သည္ ဆိုျခင္းမွာ ေကာင္းကင္တြင္ ျမင္ေတြ႔ေနရေသာ ေနလံုးႀကီးသည္ ရာသီတစ္မွ ေနာက္ရာသီတစ္ခုသို႔ ေကာင္းကင္အီေကြတာမွ ဒီဂရီမည္မွ် ေစာင္းၿပီး၀င္လာ ေၾကာင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ တနဂၤေႏြ ၿဂိဳဟ္မင္းဟူသည္ ေနလံုးႀကီးကိုတင္စား ေခၚျခင္းျဖစ္၏ ။ သႀကၤန္စာတြင္ေရးဆဲြေဖာ္ျပထားသကဲ့သို႔ နတ္သားတစ္ပါး မဟုတ္ပါ ။ သို႔ေသာ္ ဤသည္မွာ အေရးမႀကီး ။ အေရးႀကီးသည္မွာ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္မင္း၏ စီးေသာယာဥ္ အစရိွသည္တုိ႔ကုိ မူတည္ကာ ထုတ္ထားေသာ ေဟာခ်က္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္ ။
သၾကၤန္ကို အနွစ္ခ်ဳပ္လွ်င္
သႀကၤန္။   ။ သႀကၤန္ = သကၤႏ ၱ = ကူးေျပာင္းျခင္း။ ေနလနကၡတ္တာရာတို႔ တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာ ၊ တစ္ရာသီမွ တစ္ရာသီသို႔ ကူးေျပာင္းျခင္းကိုေခၚသည္ ။ ျမန္မာတို႔ ရိုးရာက်င္းပေသာ သႀကၤန္မွာ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ (ေနမင္း) သည္ မိန္ရာသီအဆံုးမွ မိႆရာသီအစသို႔ ကူးေျပာင္း ၀င္ေရာက္သည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္ ။
ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔။   ။ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ႏွစ္တစ္ႏွစ္၏ အစေန႔ျဖစ္သည္။ သူရိယေနမင္းသည္ မိန္ရာသီမွ သာယန မိႆရာသီသို႔ ကူးေျပာင္း၀င္ေရာက္ၿပီးသည္၏ ေနာက္တစ္ရက္ ျဖစ္သည္။ ကူးေျပာင္း၀င္ေရာက္ခ်ိန္မွာ သႀကၤန္ အတက္ေန႔ ျဖစ္သည္။
သႀကၤန္က်ျခင္း အက်ေန႔ ။   ။ သႀကၤန္က်ခ်ိန္သည္ တနဂၤေႏြ ဖုဋၿဂိဳဟ္စင္ မိႆရာသီ၀င္ခ်ိန္ျဖစ္သည္ ။
သႀကၤန္တက္ျခင္း အတတ္ေန႔ ။   ။ သႀကၤန္တက္ခ်ိန္သည္ တနဂၤေႏြ မဓ်ၿဂိဳဟ္ မိႆရာသီ၀င္ခ်ိန္ျဖစ္သည္ ။
သႀကၤန္အၾကတ္ရက္။   ။ တနဂၤေႏြ ဖုဋၿဂိဳဟ္စင္ မိႆရာသီ၀င္ခ်ိန္ မွ တနဂၤေႏြ မဓ်ၿဂိဳဟ္ မိႆရာသီ ၀င္ခ်ိန္ထိ ၾကားကာလမွာ သႀကၤန္ကာလျဖစ္ၿ၏။ ယေန႔လက္ခံထားေသာထိုကာလမွာ ၂ ရက္ ၄ နာရီ ၄ မိနစ္ ၅၁ စကၠန္႔ ျဖစ္၏။ (၂ ရက္ ၄ နာရီ ၄ မိနစ္ စကၠန္႔ ၄၀ ဟုလည္း အခ်ိဳ႔ေနရာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္ ။)
ပ်မ္းမွ်ေနသြားကာလမွာ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၃၆၅ရက္၊ ၆ နာရီ၊ ၁၂ မိနစ္၊ ၃၆.၆ စကၠန္႔ ျဖစ္သည္။
သႀကၤန္က်ခ်ိန္ႏွင့္ တက္ခ်ိန္အၾကားကာလမွာ ၂ ရက္၊ ၄ နာရီ၊ ၄ မိနစ္ ႏွင့္ ၅၁(၄၁) စကၠန္႔ခန္႔ ျဖစ္ပါသည္။
သႀကၤန္က်ခ်ိန္သည္ ည ၇ နာရီ ၅၅ မိနစ္၊ စကၠန္႔ ၂၀ ျဖစ္လွ်င္ ၂ ရက္တိတိ သႀကၤန္ၾကတ္မည္။
ထိုအခ်ိန္ထက္ေစာလွ်င္ ၁ ရက္သာၾကတ္မည္။ ထုိအခ်ိန္ထက္ေနာက္က်လွ်င္ ၂ ရက္ၾကတ္မည္။  
ထို႔ေၾကာင္႔ သၾကၤန္က်ခ်ိန္နွင့္ တက္ခ်ိန္ အၾကားကာလသည္ သၾကၤန္ကာလအခ်ိန္ျဖစ္ျပီး သၾကၤန္အၾကတ္ေန႔ဟုေခၚသည္ ။ သၾကၤန္ဘယ္နွစ္ရက္ၾကတ္ရမည္ကို သၾကၤန္က်ခ်ိန္နွင္႔ ခ်ိန္ထိုး သတ္မွတ္ပါသည္ ။ သၾကၤန္က်ခ်ိန္ကို တြက္ခ်က္ၾကည့္လွ်င္ အက်ေန႔၌ တနဂၤေႏြ ဖုဋၿဂိဳဟ္စင္ မိႆရာသီ၀င္ခ်ိန္ည၇နာရီထက္ ေနာက္က်ေနပါက အၾကတ္၂ရက္ ၾကံဳေတြ႔ပါလိမ္႔မည္ ။   သၾကၤန္က်ခ်ိန္ ညရနာရီထက္ ေစာေသာနွစ္မ်ားတြင္ သၾကၤန္ကာလ ၂ ရက္ ၄ နာရီ ၄ မိနစ္ ၅၁ (၄၁)စကၠန္႔ တြင္ အခ်ိဳ႕နာရီမ်ားသည္ သၾကၤန္အက်ေန႔ထဲတြင္ ေပါင္းျပီး ထိုနွစ္မ်ိဳးတြင္ သၾကၤန္တက္ခ်ိန္သည္ အတတ္ေန႔ ညေနေစာင္းသို႔ ေရာက္သြားတတ္ရာ အတတ္ေန႔ထဲသို႔ပါ နာရီအခ်ိဳ႕ ဝင္ေပါင္းနိုင္သျဖင့္ တစ္ရက္သာ သၾကၤန္ၾကတ္ပါသည္ ။ သၾကၤန္က်ခ်ိန္မွာ ညဥ္႔သန္းေကာင္ယံထက္ေနာက္က်ေနပါက သၾကၤန္ကာလ ၂ရက္၄နာရီ ၅၁စကၠန္႔သည္ ရက္ကာလ အက်ေန႔အတြင္းရွိ နာရီမ်ားကို ယူ၍ မျဖစ္နိုင္ေတာ့ပဲ အတတ္ေန႔ေတြ ဒုတိယအၾကတ္ေန႔ သန္းေကာင္ေက်ာ္ခ်ိန္ကာလ အတက္ေန႔ နံနက္ေစာေစာတြင္ ေစာစီးစြာ သတ္မွတ္ကာ အၾကတ္ရက္ကို နွစ္ရက္အျပည့္ေက်ာ္ျဖတ္ရေပမည္ ။
ဥပမာ ၂၀၁၆ခုနွစ္၏ သၾကၤန္က်ခ်ိန္သည္ ၁၃၇၇ခုနွစ္ ေနွာင္းတခူးလဆန္း၆ရက္ ၁၃.၄.၂၀၁၆ ဗုဒၶဟူးေန႔ည ၁၀နာရီ ၄၃မိနစ္တြင္ျဖစ္ျပီး တက္ခ်ိန္သည္ ၁၃၇၇ခုနွစ္ ေနွာင္းတန္ခူးလဆန္း ၉ရက္ ၁၆. ၄. ၂၀၁၆ေန႔နံနက္ေစာေစာ ၂နာရီ ၄၈မိနစ္ တြင္ျဖစ္သည္ ။
ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၃၇၇ကို ထားခဲ့ၿပီး ၁၃၇၈ခုနွစ္ကို ေအးခ်မ္းစြာႀကိဳဆိုရင္း နွစ္သစ္ကို လူသစ္ စိတ္သစ္ အစိုးရအသစ္နွင့္ က်က္သေရအျပည့္နွင့္ ေပ်ာ္႐ြင္စြာ ျဖတ္သန္းနို္င္ၾကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္
သ်ွင္ေလညင္း

AddThis