ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လြန္ခဲ့ေသာ အတိတ္ကုိျပန္လည္ တူးဆြခ်င္မိပါသည္ .....

Sunday 13 December 2015

အလံမ်ား


ေရွးေခတ္ျမန္မာ႔တပ္မေတာ္မ်ားတြင္ သံုးစြဲခဲ႔ေသာ စစ္အလံမ်ားတြင္ အလံ တံခြန္ စသည့္အသံုးကို ဦးစြာ ေတြ႕ရ၏ ။

တံခြန္အသံုးကို အေစာဆံုးအျဖစ္ ဓဇဂၢသုတ္တြင္ ေတြ႔နိုင္သည္ ။ 

ဓဇၨဂံၢ - တံခြန္ဖ်ားကို ဟူ၍ သံုးနွဳန္း၏ ။

ဟံသာဝတီ ဦးဘရင္ကမူ တံခြန္ဆိုေသာစကားရင္းျမစ္ကို တံ = ေရကိုေဟာေသာ သူေဟာင္းတို႔၏ အလို ၊ ခြန္ (ကြန္) = ခ်ိဳး -က်ိဳး ၊ခ် - က် ၊ ကြဲ - ခြဲ ဟူေသာ ၾကိယာပုဒ္ ဥပမာျဖင့္ နွိဳင္းယွဥ္ေသာ္ 
ခ် ၊ ခ်ိဳး ၊ ခြဲ မွာ ျပဳလုပ္သူပါရွိေသာေၾကာင့္ ကာရိုက္ၾကိယာ 
က် ၊ က်ိဳး ၊ ကြဲမွာ ျပဳလုပ္သူမပါရွိေသာေၾကာင့္ သုဒၶၾကိယာ စသည္လို ကြဲျပားသလို ကြန္မွာ သုဒၶျဖစ္၍ ခြန္မွာ ကာရိုက္ျဖစ္သည္ ။ 

တံခြန္ဆိုသည္ ေရတံခြန္ပမာ အေဝးက ၾကည့္လွ်င္ပင္ ျမင္နိုင္သကဲ႔သို႔ ေရပ်ံဝဲပံုကို အတုယူ၍ ျပဳလုပ္ထားသျဖင့္ ဆိုဟန္ရွိ၏ဟု သတ္မွတ္သည္ ။ 

အလံသည္ ေမြးစားစကားလံုးျဖစ္ျပီး ျမန္မာတို႔၏ တံခြန္နွင့္ အတူူတူပင္ ။ 

တံခြန္တြင္ တံခြန္ျပား တံခြန္လံုးဟူ၍ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိသလို အလံတြင္လည္း ေလးေထာင့္ ၊ ၾကက္လွ်ာ ၊ လ်ားၾကီး နံငယ္ စသည္ျဖင့္ ရွိတတ္သည္ ။ 

ေရွးေခတ္ ျမန္မာ႔အလံမ်ားတြင္ အလံပံုသ႑ာန္မွာ ၾကက္လွ်ာ ၁ ညြန္႕ /ၾတိဂံပံုအလံ တံခြန္ ႏွင့္ ၾကက္လွ်ာ ၃ ညြန္႕ အလံဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္။

ျမန္မာ႔တပ္မေတာ္ တို႔ အလံကို မည္သည္႔ကာလက စတင္သံုးစြဲခဲ႔သနည္း စံုစမ္းရေသာ္ အျခားေသာ ေခတ္ျပိဳင္ တပ္မ်ားသံုးစြဲမႈေၾကာင့္ ျမန္မာ႔တပ္မေတာ္တြင္လည္း အလံကို အေနာ္ရထာမင္း လက္ထက္ကတည္းပင္ သံုးစြဲၾကလိမ္႔မည္ဟု ယံုၾကည္ရသည္ ။ 

သို႔ေသာ္လည္း အလံအသံုးအနွဳန္းကို အင္းဝေခတ္ေရာက္မွ စတင္ေတြ႔ရွိရေၾကာင္း အင္းဝေခတ္ မင္းခမ္းမင္းနား ျမန္မာမႈမ်ား အေၾကာင္း ေရးသားထားသည့္ အင္ရံုရြာစား သီရိဥဇနာ၏ ေလာကဗ်ဴဟာ က်မ္းက သက္ေသခံထားသည္ ။ 

ထိုက်မ္းတြင္ ရဲတံခြန္အစုသား ၊ ရဲတံခြန္အလံ ၊ သူရဲၾကီးအလံ ၊ သူရဲၾကီးသား ဝင္းေတာ္သားတို႔ စြဲကိုင္ရေသာ အလံ စသည္ျဖင့္ ခြဲျခားေဖာ္ျပထားရာ ထိုအခ်ိန္ကပင္ အလံကိုင္တပ္ဖြဲ႔နွင့္ ရာထူး အဆင္႔အလိုက္ သီးျခားအလံကို အသံုးျပဳေနေၾကာင္း သိရသည္ ။ 

ေရွးအခါက ျမန္မာ႔တပ္မေတာ္တြင္ အလံကို အသံုးျပဳမႈ သမိုင္းဇစ္ျမစ္ ကို ေဖာ္ထုတ္ျပီးေသာ္ ျမန္မာတို႔၏ အမ်ိဳးသား အလံဟူသည္ကား မည္သည္နည္း ေမးခြန္ထုတ္စရာ ရွိလာျပန္သည္ ။ 

ဘာသာေရးအေလ႔အထကို ဦးစားေပးေလ႔ရွိေသာ ေရွးျမန္မာၾကီးမ်ားသည္ ကိုးကြယ္ရာ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးပူေဇာ္ရာ၌ “ အာဒိစၥ ဗႏၶဳ ” ေနမင္း၏ အေဆြျဖစ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားဟု သံုးစြဲေလ႔ရွိသည္ ။ ထို႔ျပင္ ျမန္မာတို႔သည္ မိမိတို႔ကိုယ္ကို ျမတ္စြာဘုရား၏ မ်ိဳးရိုး သက်သာကီဟု ယူဆထားသျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အေဆြျဖစ္ေသာ ေနမင္းကို အေလးအျမတ္ထားၾကသည္ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနဗိမၼာန္ တြင္ ဥေဒါင္းရုပ္ အထင္အရွားရွိသည္ျဖစ္၍ ေနမင္း၏ အမွတ္သေကၤတ ဥေဒါင္းရုပ္ ကခုန္ျမဴးတူးေနဟန္ကို အမ်ိဳးသားအလံေတာ္တြင္ ထည့္သြင္းၾကသည္ ။ 

ကခုန္ေနသည့္ ဥေဒါင္းရုပ္ပါ အလံေတာ္ကို ျမန္မာ႔အမ်ိဳးသာ အလံအျဖစ္ အေနာ္ရထာ လက္ထက္ကပင္ အသံုးျပဳခဲ႔သည္ေလာ ေတြးနိုင္စရာ ရွိသည္ ။ ဘၾကီးေတာ္လက္ထက္ ရွင္မျဖဴကၽြန္းေပၚတြင္ ဓညဝတီျမိဳ႕ဝန္က ေဒါင္းအလံ သြားေရာက္ စိုက္ထားခဲ႔သည္မွာ ျမန္မာ႔အထိမ္းအမွတ္ ကိုယ္စားျပဳ ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသထူခဲ႔ျခင္းပင္ ။ 

ႏုိင္ငံေတာ္အလံမွာ ၾကက္သွ်ာ ၁ညႊန္႔ အျဖဴေရာင္တြင္ အလယ္က ဥေဒါင္း႐ုပ္ပံု ေရးဆြဲထားသည္ ။ 

၀င္းမွတ္ အလံမွာ ၾကက္သွ်ာ ၁ ညႊန္႔ ေပၚတြင္ အေရာင္ျဖင့္ ခြဲ႔ျခားျခင္းျဖစ္၍ အေရွ႕၀င္း၌ အလံျဖဴ၊ လက္ယာ၀င္းမွာ အစိမ္းေရာင္အလံ၊ အေနာက္၀င္းမွာ အျပာေရာင္အလံ၊ လက္၀ဲ၀င္းမွာ အ၀ါေရာင္အလံ။ ( ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ အေရာင္ ၄ မ်ဳိးထြက္သည့္ တင္စားျပီး ျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

မံုေရြးေဇတဝန္ဆရာေတာ္ စပ္ဆိုခဲ႔ေသာ ပ်ိဳ႕၌ မင္းခမ္းမင္းနားတြင္ အသံုးျပဳေသာ အလံမ်ားကို ၾကက္သွ်ာ ၁ညြန္႕တံခြန္ေပၚတြင္ 

၁- ဟနုမာန္ ေမ်ာက္ရုပ္ကို ေရႊေရာင္ျဖင့္ လည္းေကာင္း 
၂ - ဂဠဳန္ရုပ္ကို အျဖဴေရာင္ျဖင္႔ လည္းေကာင္း 
၃ - ဘီလူးရုပ္ကို အဝါေရာင္ျဖင့္ လည္းေကာင္း
၄ - ဥေဒါင္းရုပ္ကို အညိဳေရာင္ျဖင့္ လည္းေကာင္း 
၅- ျခေသ႔ၤရုပ္ကို အစိမ္းေရာင္ျဖင့္ လည္းေကာင္း
၆ - ဆင္ရုပ္ကို အနီေရာင္ျဖင့္ လည္းေကာင္း
၇ - နဂါးရုပ္ကို ေဖ်ာ႔ေတာ့ေသာ အေရာင္ျဖင့္ လည္းေကာင္း အသီးသီး ေရးျခယ္လ်က္ ဘုရင္မင္းျမတ္တို႔ တက္ေရာက္ေသာ ညီလာခံတြင္ ပလႅင္ေရွ႕၌ အလံခုနွစ္ပါး အျဖစ္ စိုက္ထူထားရွိသည္ဟု သိရသည္ ။ 

သူရဲၾကီးတို႔၏ အလံ မွာအျဖဴေရာင္ ၾကက္လွ်ာ ၃ညႊန္႕ အလံေပၚတြင္ မင္းခမ္းေတာ္အလံ ၌သံုးေသာ အရုပ္ ၇ မ်ဳိးကို ေရးဆြဲျပီး သီးျခားခ်ီးျမွင့္ကာ အသံုးျပဳေစသည္ ။ 

ကိုးကား . နတ္ေမာက္ဘုန္းေက်ာ္ ေရွးေခတ္ျမန္မာ႔တပ္မေတာ္ မွတ္စုမ်ား 

ပံုမ်ားကို ထိုစာအုပ္ထဲမွ ကူးယူ၍ အခ်ိဳ႕ကို အျခားသူမ်ားထံမွ ကူးယူပါသည္

မ"အ"​ေအာင္​ သမုိင္​းသင္​

သမိုင္းသင္တာ “မအ” ေအာင္ လုိ ့ဆိုၿပီး ေျပာထားတဲ့ ေဒါက္တာသန္းထြန္းစကားကို သိဖူး ၾကားဖူး ဖတ္ဖူး ၾကေပမယ့္ ဘယ္လို “မအ” ေအာင္ သင္ရမလဲ ဆိုတာကို ဆရာၾကီးက အခ်က္ (၄) ခ်က္နဲ ့ေျပာသြားပါတယ္ ။
ေလ့လာၾကည့္ပါ ။

(၁) သမိုင္းဟာ အေထာက္အထားရွိမွ တိက်မွန္ကန္မယ္ ။ တိက်မွန္ကန္တဲ့ အေထာက္အထားကို ရေအာင္ ရွာထားနိုင္ရင္ “မအ” ေတာ့ဘူး။ သူမ်ားလိမ္ညာတာ မခံရေတာ့ဘူး။

(၂) သမိုင္းမွတ္တမ္းေရးသူဟာ အဂတိမလိုက္ရဘူး ။ ခ်စ္လို ့ေျမာက္ေရးတာ မုန္းလုိ ့နွိမ့္ခ်ေရးတာ၊ မသိတာကို ၀န္မခံလို ့ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ေရးတာမ်ိဳး မလုပ္ရဘူး။ အဂတိ မလိုက္ဘဲ ေရးလိုက္တဲ့ သမိုင္းစစ္စစ္ကို ရွာျပီး ေလ့လာပါ ။ ဒါဆို သမိုင္းစစ္္ကိုသိရင္ “မအ” ေတာ့ပါ။

(၃) သမိုင္းကို မွတ္တမ္းအားကိုးနဲ့ ေရးတိုင္း မွတ္တမ္းကို မစစ္ေဆးပဲ လက္မခံရပါ၊၊ မွတ္တမ္းတခ်ိဳ့က အထက္က တင္ျပရမွာ အေျခအေနမွန္နဲ ့ တလြဲစီေရးတာမ်ိဳးေတြ ့ရတတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္အျပစ္ကို သူမ်ားအျပစ္ျဖစ္ေအာင္ လွည့္ပတ္ေရးတာမ်ိးလဲ ရွိတတ္ပါတယ္။ အျပစ္ကို အေၾကာင္းရင္းမေျပာဘဲနဲ့ ထိမ္ခ်ိန္ ေရးတာလည္း ရွိတတ္ပါတယ္ ။ သမိုင္း ပညာရွာသူ ေလ့လာသူက အေျခအေနမွန္ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို စူးစမ္းေဖာ္ထုတ္ ေလ့လာဆန္းစစ္ရပါမယ္။ ဒါဆို အလိမ္မခံရေတာ့ဘူး။ “မအ” ေတာ့ဘူးလို ့ဆို ပါတယ္။

(၄) မွတ္တမ္းမရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ရွိပါတယ္။ မွတ္တမ္းမရွိေပမယ့္ ကိုယ္ေတြ ့ၾကံဳခဲ့ရသူေတြဆီက တဆင့္သိခဲ့ရသူေတြရဲ ့ယံုၾကည္ရေလာက္တဲ့ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးလို ့ မွန္ကန္တဲ့ စကားကို အတည္ျပဳျပီး ေရွ ့ေနာက္ ညီညြတ္ေအာင္ ေရးရပါတယ္။ အဖက္ဖက္က ေလ့လာစစ္ေဆး အတည္ျပဳထားတဲ့ စာတမ္းရျပီဆိုရင္ တကယ့္ အေျခအေနမွန္ကို သိရျပီလို ့ေျပာနိုင္ ဆိုနိုင္ပါျပိ ။ဒါဆိုရင္လဲ “မအ” ေတာ့ဘူးေပါ့။

သမိုင္းနည္းနဲ႔ ေရွ႕ျဖစ္ေနာက္ျဖစ္ျမင္သူ --ေရးသားသူ ေမာင္တင္ျခံဳ မေကြး
ေဒါက္တာသန္းထြန္း ကြယ္လြန္ျခင္း ၁၀ နွစ္ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္စာတမ္းမ်ား
အမွတ္(၁)
၃၀ နို၀င္ဘာ ၂၀၁၅
စာမ်က္နွာ ၁၄၁

တံလွပ္ကို ေရထင္လို႔

တံလွပ္ဆိုတာ ေလထုလွည့္စားမႈေၾကာင့္ ပူျပင္းလွတဲ႔ သဲကႏာၱရ ျဖစ္ေစ ေျဖာင္႔ျဖဴး ေနတဲ႔လမ္းမၾကီး ေပၚမွာျဖစ္ေစ ေရျပင္ၾကီး ေပၚေပါက္ေနသေယာင္ ထင္ျမင္မိတဲ႔ အျမင္မွား ( Optical Illusion ) ကိုဆိုလိုတာပဲ ျဖစ္တယ္ ။ 

ျမန္မာစာ ျမန္မာစကားနွင့္ ျမန္မာ့စကားပံုမ်ားတြင္ တံလွပ္ ( mirage ) ကို ဥပမာလကၤာအျဖစ္အသံုးျပဳတတ္တဲ႔ အဓိပၸါယ္ကို ဖြင္႔ၾကည့္ရမယ္ဆိုလွ်င္ သဘာဝ ဝန္းက်င္၏ သက္ေရာက္မႈေၾကာင့္ သူ႔အလိုလို ျဖစ္ေပၚလာသည္ကိုအမွန္ျဖစ္သည္ဟု ယူဆျပီး မစံုစမ္း မစစ္ေဆးပဲ လက္ခံယံုၾကည္သူမ်ားကို တံလွပ္နွင့္ အနွိဳင္း ျပဳေလ႔ရွိပါတယ္ ။

“ တံလွပ္(တံလွ်ပ္)ကို ေရထင္ ေရႊသမင္ အလိုက္မွား ” ဆိုတဲ႔ စကားလံုး အသံုးအႏွဳန္း ကို ေလ႔လာၾကည့္ရင္ သိနိုင္မွာပါ ။ 

တံလွပ္အသံုးကို ျမန္မာ႔သမိုင္း ရွာပံုေတာ္ဆိုတဲ႔ စာအုပ္ထဲမွာ ေဒါက္တာသန္းထြန္း သံုးထားတာေတြ႔ပါတယ္ ။ ပါးစပ္ရာဇဝင္ - ၄ ေရွးစကားတံလွပ္ဆိုျပီး ေရွးစကား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ တံလွပ္သဖြယ္ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ေရးသား ေဖာ္ျပထားပါတယ္ ။ 

အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ေဖာ္ျပရလွ်င္ “ ေရွးစကားကို ေျပာတဲ႔လူက သူ႔ျမင္ခ်င္တဲ႔ အကြက္ကို သူ႔စိတ္နွင့္ မြမ္းမံျပီး တင္ျပလာတဲ႔အခါ ျခံဳငံုမိတဲ႔ အျမင္လြဲသြားမယ္ ။ လြဲတတ္တယ္ ။ အမွတ္မထင္ ( inadvertently )မွားသြားတာလဲ ျဖစ္မယ္ ။ တမင္ညာေျပာ ( intentionally )တာလဲ ျဖစ္မယ္ ။ စတင္ေျပာတဲ႔ တစ္ပါးစပ္က နွစ္ပါးစပ္ ၊ သံုးပါးစပ္နဲ႔ ခုထိဆို ဘယ္ေလာက္မ်ား အပိုအကဲ ဝင္ေနလဲ ေျပာဖို႔ခက္သြားျပီ ” လို႔ေဖာ္ျပပါရွိပါတယ္ ။ 

ေရွးစကားနွင့္ နည္းတူပင္ နွဳတ္ေျပာ ၊ အစဥ္အဆက္ ေျပာ ၊ ေကာက္သင္းေကာက္ စကား အစရွိတဲ႔ ပါးစပ္ရာဇဝင္ ဆန္ဆန္ မွတ္တမ္းမ်ားကို တံလွပ္ကဲ႔သို႔ သေဘာထားျပီး ဇကာ အထပ္ထပ္နွင့္ တိုက္ဆိုင္ စစ္ေဆးျပီးမွ လက္ခံယံုၾကည္ဖို႔ကို တိုက္တြန္း ေျပာၾကားခဲ႔တယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္ ။ 

ေရွးစကား ေရွး မွတ္တမ္းေတြ၏ အမွားမ်ားကို စတင္သတိထားမိခဲ့သူက ေတာ့ တြင္းသင္းမင္းၾကီး ျဖစ္ပါတယ္ ။ ေက်ာက္စာေတြ ရာဇ၀င္နဲ့ တိုက္ဆိုင္ေတာ့ လြဲေနတာေတြ ေတြ ့လာလို ့ တြင္းသင္း ရာဇ၀င္သစ္ ဆိုျပီး ေရးသားျပဳ စုခဲ့တာမ်ိဳးကလည္း သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားအတြက္ ျမင္သာထင္ရွားတဲ႔ ျဖစ္ရပ္ပါ ။

အစဥ္အဆက္ေျပာစကား နွဳတ္ေျပာစကား ေကာက္သင္းေကာက္စကား ေရွးစကား စသည္တို႔ကို မည္မွ် အခိုင္အမာယူသင္႔သနည္း ဆိုေတာ့ ဇကာနွင့္တိုက္သလို ေသခ်ာ စစ္ေဆးျပီးမွ လက္ခံယံုၾကည္သင္႔ေၾကာင္း တဖြဖြမွာၾကားခဲ႔ေသာ ဆရာ႔စကားမွာ အပိုမဟုတ္ပါ ။ 

လူူတိုင္းလိုလို သိထားျပီး ျဖစ္ေသာ ျမင္သာထင္ရွားေသာ ဥပမာျဖင့္ တင္ျပရလွ်င္ 

ျမန္မာ႔သမိုင္းဦးစြန္း လက္နက္နိုင္ငံေတာ္ၾကီးကို စနစ္တက် ထူေထာင္ခဲ႔ေသာ ပုဂံမင္းၾကီး အေနာ္ရထာ /အေနာ္ရထာမင္းေစာ၏ အမ ည္နာမ တစ္လံုးကိုပင္ ေရွးျမန္မာၾကီးတို႔ အမွန္အကန္ဆံုး လက္ဆင္႔ကမ္းနိုင္ခဲ႔သည္ေလာ 

အေနာ္ရထာဟူေသာ ပုဂံမင္းၾကီး၏ အမည္နာမကို သမိုင္းပညာရွင္တို႔က အနိရုဒၶ ဟု သုံုးနွဳန္းၾကသည္ ။ အနိရုဒၶ အမည္ကို သကၠတဘာသာျဖင့္ ခပ္နွိပ္ ပါရွိေသာ ေျမပံုဘုရားမ်ားကို ျမန္မာနိုင္ငံ အထက္ပိုင္း အညာ ဧရာဝတီ ျမစ္ဆံုမွ အေၾကတြင္ တြံေတးအထိ ေနရာအနွံ႕႔အျပားတြင္ ေတြ႕ရ၍ ျဖစ္သည္ ။ ထိုေျမပံုဘုရားမ်ားတြင္ ေရးထိုးပါရွိခဲ႔ေသာ “ နိဗၺာန္ကိုလိုသျဖင့္ အနိရုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ လက္ေတာ္ျဖင့္ စီမံျပဳလုပ္ေသာ ဘုရားမ်ား ျဖစ္သည္ ” ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ေၾကာင့္ ထိုမင္းကို အနိရုဒၶဟုသာ သတ္မွတ္၏ ။ 

၁၆ရာစုတြင္ ရွင္မဟာ သီလဝံသ၏ ရာဇဝင္ေက်ာ္ ၊ ၁၇ရာစုတြင္ ေျမာက္နန္းဆရာေတာ္၏ ရာဇာဝင္ခ်ဳပ္ နွင့္ အမည္မသိစာဆို၏ ဇာတာေတာ္ပံု ရာဇဝင္ ၊ ၁၈ရာစုတြင္ ဦးကုလား ျပဳစုခဲ႔ေသာ ရာဇဝင္ခ်ဳပ္ ရာဇဝင္လတ္ ရာဇဝင္ၾကီး ၊ ၁၉ရာစု တြင္ ဘၾကီးေတာ္ဘုရား၏ သမိုင္းေကာ္မရွင္က ျပဳစုခဲ႔ေသာ မွန္နန္းရာဇဝင္ေတာ္ၾကီး ၊ ေညာင္ကန္ဆရာေတာ္၏ သီဟဠဒီပ ျမန္မာရာဇဝင္ အခ်ဳပ္ နွင့္ ရာဇဝင္ခ်ဳပ္ လကၤာ ၊ မံုေရြးဆရာေတာ္၏ မံုေရြးရာဇဝင္ အစရွိေသာ ရာဇဝင္စာအုပ္မ်ားနွင္႔ ၎တို႔၏ ေနာက္ဆက္တြင္ မွတ္တမ္းမ်ားတြင္ အေနာ္ရထာ /အေနာ္ရထာမင္းေစာဟုသာ ေဖာ္ျပပါရွိသည္ ။ 

ထို႔အတူ ပုဂံေခတ္ ျပင္ပကာလတြင္ ေရးထိုးခဲ႔ေသာ ေနွာင္းေခတ္ ေက်ာက္စာမ်ား တြင္လည္း အေနာ္ရထာ အေနာ္ရထာမင္းေစာဟု သံုးနွဳန္းပါရွိ ခဲ႔ရာ ကြဲျပားမႈကို ျမင္သာထင္ရွားစြာ ေတြ႔ျမင္နိုင္ပါသည္ ။ 

ရာဇဝင္ဟူသေရြ႕ စုစည္းရသမွ် ေက်ာက္စာ ေပစာ ပုရပိုက္စာ အုတ္ခြက္စာမ်ားကို လက္ဆင္႔ကမ္း ကူယူထားရသည့္ အမွန္တရား အရ ပညာရွင္ လက္ခံေသာ အမည္နာမ အနိရုဒၶနွင့္ ရာဇဝင္လာ အေနာ္ရထာ အေနာ္ရထာ မင္းေစာ အမည္တို႔မွာ သိသာထင္ရွားစြာ ကြဲျပားလြဲမွားေနေၾကာင္း သိနိုင္သည္ ။ 

ထို႔ေၾကာင့္ ေရွးျမန္မာၾကီးတို႔မွာ သမိုင္းတစ္ေခတ္လွ်င္ တစ္ေယာက္ဆိုသေလာက္ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ထင္ရွားခဲ႔သည္ဟု ၎တို႔ ညႊန္းဆိုခဲ႔ၾကေသာ မင္းတစ္ပါး၏ အမည္နာမကိုပင္ မွန္ကန္စြာ လက္ဆင္႔ကမ္းနိုင္ခဲ႔သေလာ ခ်င္႔ခ်ိန္ၾကည့္နိုင္သည္ ။ 

တံလွပ္သေဘာ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ေရအိုင္အား အမွန္တကယ္ ဟုတ္မဟုတ္ သြားေရာက္ စံုစမ္းျခင္း မရွိပဲ အျမင္အတိုင္းသာ ေရအိုင္ဟုသာ မွတ္တမ္း ျပဳခဲ႔ၾကသေလာ ။ မင္းဆက္လကၤာ မင္းဆက္သာခ်င္းမ်ားကို လက္ဆင့္ကမ္း ရြတ္ဆိုရာတြင္ အသံထြက္ လြဲမွားခဲ႔သည္ေလာ ။ သို႔တည္းမဟုတ္ မင္းဆက္ေျပာင္းခ်ိန္ ေခတ္ေျပာင္းခ်ိန္ေၾကာင့္ အႏြယ္မတူသည့္ ေနာင္တတ္ေသာ မင္းဆက္၏ ဓေလ႔နွင့္ ကိုက္ညီေစရန္ သတ္မွတ္ေစမႈေၾကာင့္ေလာ ။ 

နွစ္ေပါင္း ၂၀၀ေက်ာ္ကာလအတြင္းက အေရးၾကီး ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး၏ အမည္နာမကိုပင္ တိက်စြာ မွတ္တမ္းမျပဳနိုင္ခဲ႔သည္မွာ ထင္ရွားေနပါသည္ ။ 

ထို႔ေၾကာင့္ ေရွးစကားကို တံလွပ္ကဲ႔သို႔ သေဘာမထားမိပဲ စနစ္တက် မစစ္ေဆးေသာ အခါ တံလွပ္သည္ ေရအိုင္ျဖစ္ရ၍ ထပ္မံကူးယူသူတို႔မွာလည္း ေရအိုင္ဟုသာ ယံုၾကည္ လက္ခံ ေနၾကသည္လားဟု ေတြးမိရင္း

ရာဇကုမာရ္​ ဘယ္​​ေပ်ာက္​သြားသလဲ

ရာဇကုမာရ္ ဘယ္ေပ်ာက္သြားသလဲ ။ 

ကိုးကား : ဦး ( နီတြတ္ ) 
သမိုင္းပါေမာကၡ ။ 
ပုဂံနန္းတြင္းေရးနဲ႔ ရာဇကုမာရ္ ။
မ်ိဳးေဆြသန္း ဒီဇိုင္း ။ 

ဆရာဦးနီတြတ္ရဲ႕ ပုဂံနန္းတြင္းေရးနွင့္ ရာဇကုမာရ္စာတမ္းကို ဖတ္ျပီးတာၾကာပါျပီ ။ နည္းပါးလြန္းတဲ႔ ရာဇကုမာရ္ဆိုတဲ႔အမတ္ၾကီး တစ္ဦး၏ အေထာက္အထားမ်ားကို တတ္နိုင္သေလာက္ လိုက္လံရွာေဖြျပီး စိတ္ဝင္စားစဖြယ္ေရးသားထားတာေၾကာင့္ 

(၁) - ေက်ာက္စာပါ ဇာတ္လမ္းထဲမွာ အလြမ္းအေဆြး ၊ ေက်းဇူးတရားေတြ အားလံုး စစ္မွန္ရဲ႕ လား ။ 
(၂) - ျမန္မာတို႔ရဲ႕ ရာဇဝင္က်မ္းေတြမွာ ဒီေက်ာက္စာ အထင္အရွားရွိရဲ႕နဲ႔ 
ေက်ာက္စာပါ အေၾကာင္းအရာေတြကို ဘာလို႔ ရဲရဲတင္းတင္း ထည္႔မေရးတာလဲ ။ 
ဘာ႔ေၾကာင့္ ရာဇဝင္က်မ္း အေစာင္ေစာင္မွာ ရာဇကုမာရ္ အမည္ကို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပျခင္း မျပဳတာလဲ ။
(၃) - ဘာသာေလးမ်ိဳးနဲ႔ ထိုးထားေသာ ေက်ာက္စာ (၂)တိုင္ဘာလို႔ျဖစ္ေနတာလဲ ။
(၄) - တစ္တိုင္က ထက္ပိုင္းက်ိဳးသြားတာ ဘာေၾကာင့္လဲ ။
(၅) - အေၾကာင္းအရာတူ ဘာသာေလးမ်ိဳးနဲ႔ ေနာက္တစ္တိုင္ကို ဘာလို႔ 
ထပ္ထိုးရတာလဲ ။
(၆) - ထီးနန္းလြဲခဲ႔သူက ၁၁၁၃ခုနွစ္မွာ ဘာသာေလးမ်ိဳးနဲ႔ေက်ာက္စာထိုးျပီး 

ေျမေပၚမွာေထာင္ ထားျပီး နန္းတတ္မင္းက ၁၁၃၁ခုနွစ္ေရာက္မွ 
ေရႊဂူဘုရားတည္ေတာ့ ေက်ာက္စာကို ပါဠိဘာသာနဲ႔ထိုးျပီး နံရံမွာ ထည္႔ျမႈပ္ထားတာ ဘာ႔ေၾကာင့္လဲ ။
(၇) - ရာဇကုမာရ္ရဲ႕ မိခင္ရင္းက ဘယ္သူျဖစ္မလဲ ။ 
(၈) - ထီးလိုင္မင္း (က်န္စစ္သား) လက္ထက္မွာ မြန္စာနဲ႔ပဲေက်ာက္စာထိုးတယ္ ၊ သူ႕ေနာက္က စည္သူ(၁) (အေလာင္းစည္သူ) က်ေတာ့ ပါဠိဘာသာနဲ႔ 
ေက်ာက္စာထိုးတယ္ ၊ အခု ရာဇကုမာရ္ေက်ာက္စာကိုေတာ့ ဘာသာေလးမ်ိဳးနဲ႔ ေရးထိုးရျခင္း၏ ေနာက္ကြယ္က ဘာေတြရွိေနလဲ ။ 
(၉) - နန္းရမင္းသား အေလာင္းစည္သူနဲ႔ သူ၏ ဦးရီးေတာ္စပ္သူ ရာဇကုမာရ္တို႔၏ ဆက္ဆံေရး ။
(၁၀) - ရာဇကုမာရ္ ဘယ္ေပ်ာက္သြားတာလဲ ။ 

အစရွိတဲ႔ အခ်က္အလက္မ်ား ထဲမွ အမွတ္စဥ္ (၁)မွ အမွတ္စဥ္ (၉)အထိ ေတာ္ေတာ္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္လိုက္ရပါတယ္ ။ 

အမွတ္စဥ္ (၁၀)ကေတာ့ စာေရးသူ ဆက္ေတြးဖို႔ ျဖစ္လာတဲ႔ အေၾကာင္းတရားေတြျဖစ္ ပါတယ္ ။ ရာဇကုမာရ္ ေက်ာက္စာထဲက ဓေလ႔ ၊ ရာဇကုမာရ္၏ ဘဝနွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ ၊ ဇာတ္လမ္းနွင့္ဇာတ္ေကာင္မ်ားကို ျမင္ေတြ႕ ခံစားမိတဲ႔ အတိုင္းကို ဆရာဦးနီတြတ္က တင္ျပထားပါတယ္ ။ ဆရာကိုယ္တိုင္ကလည္း (၁) ရာဇကုမာရ္နွင္႔ 
ပတ္သတ္ဖြယ္ရွိေသာ နန္းတြင္းအင္အားစုမ်ား (၂) ထိုေခတ္အခါက ပုဂံဝန္းက်င္ရွိ ပ်ဴ ၊ ဗမာ ၊ မြန္ ၊ ေက်းကုလား လူမ်ိဳးေရး အားျပိဳင္မွဳမ်ား (၃) ပုဂံနွင္႔ အိမ္နီးခ်င္း 
ပဋိကၠရားေဒသ ၊ ေဝသာလီ (ရခိုင္) ၊ ပဲခူးမြန္ ၊ သထံုမြန္ ၊ ေမာကိုးျပည္ေထာင္စုနွင့္ ဆက္ႏြယ္ပတ္သတ္ပံုမ်ား (၃) အိမ္နိမ္႔စံ နန္းလ်ာရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွ ၾကိဳးကိုင္လႈပ္ရွားေနသူမ်ား၏ ဘဝအေထြေထြ စသည္ျဖင့္ ရရာ ရာဇဝင္က်မ္းမ်ားထဲက ရွာေဖြထားတယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားျပီး ေမးခြန္းမ်ားစြာကို ဆက္ျပီး ရွာၾကံၾကပါလို႔ လမ္းဖြင္႔ေပးထားပါတယ္ ။ ခပ္သြက္သြက္ ေရးသားဟန္နွင့္ စိတ္ဝင္စားစဖြယ္အခ်က္အလက္မ်ား အျပည္႔အဝ ပါဝင္ေနသည့္ ထိုစာအုပ္ကို အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ဖတ္ျပီးျဖစ္တာေၾကာင့္ 
အမတ္ၾကီးလို႔ သူ႔ကိုယ္သူ သံုးနွဳန္းတဲ႔ ရာဇကုမာရ္တစ္ေယာက္ သမိုင္းစာမ်က္နွာ အဖံုဖံုမွ ဘယ္လို ေပ်ာက္ကြယ္သြားသလဲ ဆက္ေတြးၾကည့္ေတာ့ 

(၁) ရာဇကုမာရ္ဟာ ၎ပိုင္ဆိုင္သမွ် စည္းစိမ္ဥစၥာနွင့္ အလုပ္အေကၽြးနယ္မ်ားကို အကုန္လွဴခဲ႔ပါတယ္ ။ ဆရာဦးနီတြတ္က က်န္စစ္သားမင္းၾကီး အေနနဲ႔ သူ႔မိဖုရားထံ ခ်ီးျမွင္႔ထားတဲ႔ စည္းစိမ္မ်ားနဲ႔ ကံေကၽြးနယ္မ်ား ရာဇကုမာရ္ထံ ေရာက္သြားေတာ့ မင္းၾကီးမွာ နန္းလုပုန္ကန္ တိုက္ခိုက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာနိုင္တယ္ဆိုျပီး 
ရတက္မေအးဘူးလို႔ တင္ျပထားတယ္ ။ ျဖစ္နိုင္စရာလည္း ရွိတယ္ ။ ဒါကို ရာဇကုမာရ္ က မခၽြင္းမခ်န္ အကုန္လွဴပစ္လို႔ကံေတာ္ကုန္ခါနီး က်န္စစ္သားေခၚထိလိုင္မင္းက စိတ္ေအးသြားတယ္ လို႔သံုးသပ္ထားတယ္ ။ စာေရးသူဘက္က ေတြးမိသည္က ရွိသမွ် ပစၥည္းအကုန္ေရစက္ခ် အလွဴအတန္းျပဳလိုက္သူ ရာဇကုမာရ္ ၏လုပ္ရပ္ကား ထီးနန္း စည္းစိမ္နွင့္ အမတ္အေဆာင္အေယာင္တို႔ကို သံေယာဇဥ္ျဖတ္သြားခဲ႔ သေရာလားလို႔ပါ 

။ 

(၂) ျမန္မာ႔ဓေလ႔ထံုးစံအတိုင္း တစ္နည္း ဗုဒၶဘာသာ ထံုးစံအတိုင္း 
စည္းစိမ္အကုန္ စြန္႔သြားသည့္ သေဘာမ်ိဳးကိုလည္း ရွာေတြ႔ျပန္ပါတယ္ ။ ပိုင္ဆိုင္သမွ်ကို လွဴဒါန္း စြန္႔ခြာသြားျပီး က်န္စစ္သားမင္းၾကီး တည္ေဆာက္ခဲ႔တဲ႔ တုရင္ေတာင္ေျခက ျမကန္အနီးရွိ ပိဋကတ္တိုက္တြင္ ေနထိုင္သြားခဲ႔ပံုက လူ႔ေလာကနွင့္ မသက္ဆိုင္ေတာ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးပမာ ယူဆစရာ ျဖစ္ေနျပန္သည္ ။ 

(၃) ဘုရင္ျဖစ္သူ ထိလိုင္မင္း ေခၚက်န္စစ္သားက လံုးဝ စိတ္ခ် 
စိတ္ေအးသြားရတယ္လို႔ ဆရာေဖာ္ျပထားခ်က္အရ ဘုရင္က ဘယ္ေလာက္ထိ စိတ္ခ်သြားသလဲ ၊ ဘယ္လိုစိတ္ခ်သြားတာလဲ ၊ ဘယ္႔ေၾကာင္႔စိတ္ခ်သြားနိုင္တာလဲ အေျဖက ရွင္းရွင္းၾကီးလိုပါ ။ ထိလိုင္မင္း စိတ္ခ်ေလာက္တဲ႔ အေနအထား တစ္ရပ္နွင့္ အမတ္ၾကီး ရာဇကုမာရ္ က ဆက္လက္ ရပ္တည္ ေနလို႔သာျဖစ္ပါတယ္လို႔ 
ေတြးလိုက္ရင္ ရာဇကုမာရ္၏ လားရာကို ရွင္းရွင္းၾကီး ေတြ႔မိသလိုလို ။ 

(၄) ေနာက္တစ္ခ်က္က ျမန္မာ႔ရာဇဝင္ သမိုင္းစာမ်က္နွာမ်ားထက္မွာ ရာဇကုမာရ္ ဆိုသူ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး အေနျဖင့္ လံုးဝေပ်ာက္ကြယ္သြား ခဲ႔ပါတယ္ ။ ဆရာကေတာ့ ေနာင္တက္လာသည့္ မင္းၾကီး၏ ထံုးစံနွင့္ အညီ စီရင္ျခင္းကို ခံလိုက္ရသလားဟု ခ်ဲ႕ေတြးထားေပမယ့္ စာေရးသူ၏ ခန္႔မွန္းခ်က္ ကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအေနနွင့္ ရာဇကုမာရ္ ဆိုတဲ႔ အမတ္တစ္ဦး၏ ဘဝကို ေက်ေက်နပ္နပ္ စြန္႔ခြာသြားခဲ႔နွင့္ျပီလို႔ပဲ ေတြးခ်င္ပါတယ္ ။ ျပီးေတာ့ ေက်ာက္စာဘက္ကို လွည့္ၾကည့္ရေအာင္ 

(၅) ေက်ာက္စာပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အသက္သြင္းသည့္ မဟာေထရ္ဆိုသည့္ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ေက်ာက္စာအေဟာင္းေကာ အသစ္ကိုပါ ေရးထိုးေပးသည့္ အခရာ အက်ဆံုး ပုဂိၢဳလ္ျဖစ္ေနတာကို သတိထားမိျပန္ပါတယ္ ။ အဆိုပါ 
မဟာေထရ္သည္ ေက်ာက္စာတည္ရွိမႈကို အသက္ထက္ တန္ဖိုးထားမႈက စာေရးသူ၏ စိတ္အစဥ္ကို ဆြဲေဆာင္ေနပါတယ္။ 

(၆) ရာဇကုမာရ္ ေက်ာက္စာဟာ နွစ္တိုင္ရွိတာေကာ နွစ္တိုင္စလံုးကို 
ေရွ႕ဆင္႔ေနာက္ဆင့္ တစ္ျပိဳင္တည္း ထိုးထားခဲ႔တယ္ဆိုတာေကာ ပညာရွင္တိုင္း လက္သင့္ခံျပီးသား ကိစၥပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ျပီးေတာ့ ေက်ာက္စာနွစ္တိုင္လံုးကို 
မဟာေထရ္ တစ္ဦးတည္းကပဲ ကမကထလုပ္ျပီး ေရးထိုးခဲ႔တယ္လို႔ 
ထင္နိုင္စရာရွိတယ္ ။ သံဃာခုနွစ္ပါး ပင္႔ျပီး ေရစက္ခ်ပြဲကို ဆင္ႏႊဲခဲ႔တဲ႔လို႔ ေက်ာက္စာမွ ေရးထိုးပါရွိသလို ပါဝင္ခဲ႔တဲ႔ သံဃာမေထရ္မ်ား၏ ဘြဲ႔အမည္ကိုလည္း မဟာေထရ္ တစ္ပါးတည္းမွအပါး အျခားသံဃာ(၆)ပါးရဲ႕ ဘြဲ႔ အမည္ကို ေတြ႕ရတဲ႔ အတြက္ စဥ္းစား ၾကည့္မိပါတယ္ ။ မိဖုရားလက္ထဲက ရြာသံုးရြာကို ရာဇကုမာရ္ ထံလႊဲေျပာင္းေပးဖို႔ ထိလိုင္မင္းကို တိုက္တြန္းသူမ်ားထဲတြင္ မဟာေထရ္ပါဝင္ဖြယ္ရွိတယ္လို႔ ဆရာက သံုးသပ္ထားတာေၾကာင့္ ဆရာ႔အေနနွင့္ မဟာေထရ္နွင့္ ရာဇကုမာရ္ ေက်ာက္စာကို တြဲျပီး ျမင္ေနတာ ထင္ရွားပါတယ္ ။ ရာဇကုမာရ္ ေက်ာက္စာ တည္ရွိေနဖို႔ကိုအထူးအေလးေပးေနသူ ျဖစ္တာေၾကာင့္ အဆိုပါ မဟာေထရ္ဆိုသူ 
ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရာဇကုမာရ္ ေက်ာက္စာ၏ ပိုင္ရွင္ တစ္ဦးပင္လား ။ 

(၇) ျပီးေတာ့ အဆိုပါ မဟာေထရ္က ျမေစတီအနီး ဂူေျပာက္ၾကီး နံေဘးက 
အုတ္ေက်ာင္းေလးတြင္ ဆက္လက္ သီတင္းသံုးသြားတယ္လို႔ ဖတ္ထားလိုက္မိသျဖင့္ မိမိ တည္ထားေသာ ဘုရား မွတ္တမ္းတင္ထားသည့္ ေက်ာက္စာကို သံေယာဇဥ္ မျပတ္ပဲ ေစာင္႔ေရွာက္ေနသူ တစ္ဦးဆိုတာ ျမင္သာထင္ရွားေစျပန္ပါတယ္ ။ 
မဟာေထရ္ကို ရာဇကုမာရ္ ျဖစ္နိုင္သည္ဟု သံုးသပ္၍ မရတာကေတာ့ 
မဟာေထရ္ဆိုသည္ ပုဂံေခတ္ ေဝါဟာရ အသံုးတြင္ ဝါေတာ္၂၀အထက္ 
သံဃာေတာ္နွင့္သာ တြဲသံုးေလ႔ရွိတာေၾကာင့္ အမတ္ၾကီး ရာဇကုမာရ္နွင့္ ထဲထဲဝင္ဝင္ ပတ္သတ္ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဟုသာ ယူဆနိုင္ပါသည္ ။ ဘုရင္ျဖစ္သူ ထိလိုင္မင္းအေပၚတြင္လည္း ၾသဇာအာဏာ သက္ေရာက္ဖြယ္ရွိေသာ မဟာေထရ္သည္ ရာဇကုမာရ္ အားအလံုးစံု တာဝန္ယူနိုင္ျခင္းမွာ မည္သို႔ေသာ အေနအထားတြင္ ရာဇကုမာရ္ တည္ရွိေနသလဲ ထင္ရွားေလေလျဖစ္သည္ ။ ထိုအေနအထားတြင္ တည္ရွိေနေသာ ရာဇကုမာရ္အား စိတ္ခ်လက္ခ်ျဖစ္ေစရန္ သံေယာဇဥ္ ျဖစ္နိုင္ဖြယ္ ကိစၥျဖစ္ေနေသာ ေက်ာက္စာတိုင္ ရိုက္ခ်ိဳးဖ်က္ဆီးခံရျခင္းကို အျမန္ဆံုး ျပန္လည္ ေရထိုးေပးျခင္းျဖင့္ ကူညီခဲ႔သေလာ ။ 

(၈) ေက်ာက္စာတိုင္အၾကီးက ရိုက္ခ်ိဳးဖ်က္ဆီးခံရလို႔ သံုးပိုင္းပို္င္းျပီး ပ်က္ဆီးသြားတဲ႔ အေနအထားကို အဆိုပါေနရာတြင္ သီတင္းသံုးေနထိုင္ေသာ မဟာေထရ္ကပင္ သိရွိ၍ ျပန္လည္ ၾကီးမွဴးျပီး အသစ္ ေရးထိုးေပးခဲ႔သည္ဟု ထင္စရာရွိသည္ ။ တစ္စံုတစ္ဦးကို တစ္ေနရာေသာ ဘဝတြင္ စိတ္ခ်လက္ခ် ေနနိုင္ဖို႔အတြက္ ပါရမီ ျဖည့္ျခင္းေလာ ။ 

(၉) ရာဇကုမာရ္ ေက်ာက္စာသည္ ပ်ဳ ၊ ပါဠိ ၊ မြန္ ၊ ဗမာ ဘာသာေလးမ်ိဳးျဖင့္ ေရးထိုး ခဲ႔သည့္ ထူးျခားေသာ ေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္ျဖစ္တာကို အမ်ားသိရွိ လက္ခံထားျပီး ျဖစ္သည္ ။ ဆရာဦးနီတြတ္ကေတာ့ အဆိုပါ အေၾကာင္းအခ်က္အလက္မွာ အမတ္ၾကီး ရာဇကုမာရ္ မွ၎၏ ေနာက္ခံအင္အား ေတာင္႔တင္းမႈကို ေဖာ္ျပလို၍ ဟု 
ယူဆထားသည္ ။ ယုတၱိနွင့္ ျပည့္စံုေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကိုလည္း အဆိုပါ စာတမ္းထဲတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားသည္ ။ စာေရးသူမွလည္း 
လက္သင့္ခံသင္ယူခဲ႔ပါသည္ ။ သို႔ေသာ္ စာေရးသူ၏ အျခားရွဳေထာင့္ 
ေတြးေခၚမႈကိုလည္း တင္ျပခ်င္မိပါသည္ ။ ထိုေက်ာက္စာကို ထိုအကာလတြင္ အသံုးမ်ားေသာ ဘာသာေလးမ်ိဳးနွင့္ ေရးထိုးျခင္းမွာ တစ္ေလာကလံုး ကို အသိေပးလို၍ ျဖစ္သည္ ။ ရာဇကုမာရ္၏ စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံမႈ ဘုရင္၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကိုေလးစားလိုက္နာဟန္ကို တစ္ေလာကလံုးသို႔ အသိေပး တင္ျပလိုျခင္း ေလာ ။ သာမန္ မင္းညီမင္းသား အမတ္ၾကီးတစ္ဦး၏ မာန္မာနတို႔ အလ်ဥ္းမပါရွိေသာထိုေက်ာက္စာသည္ တပ္မတ္မႈ ကင္းလွေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး၏လားရာကို တိတိပပ ညႊန္ျပေနသည္လား ။ 

(၁၀) နန္းရမင္းသား နန္းလ်ာထားျခင္းခံရသူ ရာဇကုမာရ္၏ တူေတာ္ေမာင္ 

အေလာင္းစည္သူ ေခၚ စည္သူ(၁)သည္ ရာဇကုမာရ္ ေက်ာက္စာကို မရွဳစိမ္႔နိုင္ပဲ မင္းအာဏာသံုး၍ ဖ်က္ဆီး ပစ္သေလာဟု သံသယ စာရင္းတြင္ ထည့္သြင္းထားနိုင္ေသာ္လည္း အျခားေသာ ျပႆနာမ်ားကိုမူ ဆက္လက္ ဖန္တီးမႈ မရွိဘူးလို႔ ယူဆစရာရွိသည္ ။ထို႔ေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ ေက်ာက္စာအေသးမွာ ယခုတိုင္ ရွိေနဆဲ ျဖစ္ေနသည္ မဟုတ္ပါလား ။ 

(၁၁) အျခားမွတ္တမ္းတစ္ခုတြင္ ရာဇကုမာရ္ အား က်န္စစ္သား မင္းၾကီး တည္ထားခဲ႔ ေသာ တုရင္ေတာင္ေျခရွိ ျမကန္အနီးတြင္ ပိဋကတ္တိုက္ကို ေစာင္႔ေရွာက္ရန္ တာဝန္ေပး အပ္ထားသည္ဟု သိရသျဖင့္ ရာဇကုမာရ္၏ လားရာကို ျပတ္ျပတ္ထင္ထင္ ဆံုးျဖတ္နိုင္ေတာ့မည္လား ။ 

(၁၂) အဆိုပါေက်ာက္စာထဲတြင္ အမတ္ၾကီး ရာဇကုမာရ္ဆိုသူက

ျဂီၾတိက်ဘုဝနာဒိတ် ဓမၼရာဇ္ ဘြဲ႔ခံ ထိလိုင္မင္းအား ဖခင္ဟူသည့္ အသံုးကို 
သံုးနွဳန္းသည္ဟု မေတြ႕ရသျဖင့္ က်န္စစ္သားမင္းေခၚ ထိလိုင္မင္း၏ 
မယားပါသားအျဖစ္ ရာဇကုမာရ္ကို သတ္မွတ္တဲ႔ မူကြဲတစ္မ်ိဳး ရွိေနပါေသးသည္ ။ ေအဒီ ၁၀၈၄တြင္ အသက္၃၄နွစ္ရွိေနျပီ ျဖစ္ေသာ က်န္စစ္သားေခၚ ထိလိုင္မင္း နန္းတက္ခ်ိန္တြင္ သထံုမြန္မင္းသမီး အပယ္ရတနာ ၊ ပဲခူးမြန္မင္းသမီး မဏိစႏၵာ ၊ ထိလိုင္ရြာသူၾကီး သမီး ခင္တန္ ၊ မထီး(မေထရ္)တူမ သမၻဴလဆိုတဲ႔ မိဖုရား ေလးပါး ရွိေနပါျပီ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ရာဇကုမာရ္၏ မိခင္ရင္း ပယ္မယားမွာ ထိုမိဖုရားေလးပါးထဲမွ မည္သူျဖစ္သည္ကို ဦးစြာ ေဖာ္ထုတ္သင္႔ပါသည္ ။ ထိုသို႔ေဖာ္ထုတ္နိုင္ရန္ 
က်န္စစ္သားေခၚ ထိလိုင္မင္း နွင့္ မိဖုရားတို႔ အေၾကာင္းပါခ်ိန္ကို တိုက္စစ္ၾကည့္ရပါမည္ ။ နန္းရမင္းသား စည္သူ(၁)၏ အဖြား အပယ္ရတနာနွင့္ 

၁၀၈၂တြင္မွ အေၾကာင္းပါခဲ႔တဲ႔ ထိလိုင္ရြာသူၾကီး သမီး ခင္တန္တို႔မွာ ျဖစ္နိုင္ဖြယ္ရာ မရွိလွသျဖင့္ ဖယ္ထုတ္လွ်င္ မဏိစႏၵာေခၚ ခင္ဦးနွင့္ မေထရ္တူမ သမၻဴလတို႔ နွစ္ဦးကိုသာ စစ္ထုတ္ဖို႔ က်န္ရွိသည္ ။ ငယ္ခ်စ္မို႔ ေတာ္ေကာက္ခဲ႔တဲ႔ ခင္ဦးေခၚ မဏိစႏၵာကား ရာဇဝင္က်မ္း အေစာင္ေစာင္တြင္ သားသမီး မထြန္းကားခဲ႔သည့္ ပံုစံျဖစ္ေနသည္ ။ သမၻဴလမွာကား က်န္စစ္သားမင္း နန္းတက္ျပီး နွစ္နွစ္ အခ်ိန္တြင္ ရင္ေသြးငယ္ ၇နွစ္သားကို လက္ဆြဲျပီး ေရာက္လာခဲ႔သည္ ဆိုထားၾကသည္ ။ ဆရာဦးနီတြတ္၏ စာတမ္းထဲတြင္ ပ်ဴ ၊ ဗမာ ၊ မြန္ ၊ ရဟန္းအင္အားေနာက္ခံ ေတာင္႔တင္းေသာ ရာဇကုမာရ္၏ မိခင္မွာ နန္းတြင္းတြင္ ၃၄နွစ္တိုင္ ၾကင္လည္ခဲ႔သည့္ ခင္ဦးသာ ျဖစ္နိုင္ေခ်မ်ားသလားလို႔ ယူဆခ်က္ တစ္ရပ္ ေတြ႔ရျပီး ေနာက္ခံအင္အား နည္းပါးရွာသည့္ သမၻဴလကိုလည္း ျဖစ္နိုင္ေခ် စာရင္းတြင္ ခ်န္ရစ္မထားခဲ႔ ။ က်န္စစ္သားေခၚ ထိလိုင္မင္းၾကီး၏ ခ်စ္ခင္ျမတ္နိုး စရာ ပယ္မယားျဖစ္သူက ငယ္ခ်စ္ဦး ခင္ဦးပင္ ျဖစ္သေလာ ၊ အိမ္နိမ္႔စံ ဘဝတြင္ ၾကံဳၾကိဳက္ခဲ႔သည့္ ငယ္မယားအစစ္ သမၻဴလ ျဖစ္သည္ေလာ ။ နန္းတက္ခ်ိန္နွင့္ တိုက္စစ္ၾကည့္လွ်င္ေတာ့ ထိုမိဖုရား ၂ပါးလံုးသည္ နန္းမရခင္ကပင္ သားကဖြားနွင့္ျပီးသားသာ ျဖစ္ရမည္ ။ က်န္စစ္သားနွင့္ သမၻဴလနွင့္ ဆံုၾကတာ ၁၀၇၄ခု ထားခဲ႔ေတာ့ ၁၀၇၇ ၊ သမၻဴလ လိုက္လာတာ ၁၀၈၆ ဆိုေတာ့ သူလက္ဆြဲလာတဲ႔ ၇နွစ္အရြယ္သားကို ၁၀၇၉တြင္ ေမြးခဲ႔သေယာင္ ျဖစ္ေနတာကိုလဲ ေတြ႕ရျပန္တယ္ ။ က်န္စစ္သား ထြက္သြားျပီးမွ ရလာတဲ႔ ကိုယ္ဝန္လား ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ လက္ဆြဲေခၚလာတဲ႔ သားေတာ္၏ အသက္ကို ျမန္မာ႔ရာဇဝင္ ဆရာမ်ားက ခန္႔မွန္းေဖာ္ျပထားသည္လား စဥ္းစား စရာေတြပါ ။ မြန္မင္းသမီး ခင္ဦးေခၚ မဏိစႏၵာ၏ သားျဖစ္ခဲ႔လွ်င္ေတာ့ က်န္စစ္သား၏ ရင္ေသြးငယ္ မဟုတ္ခဲ႔လွ်င္ေတာင္ မင္းသံုးဆက္တိုင္ မိဖုရားအရာ ရခဲ႔သည့္ ခင္ဦး၏ ေသြးမွာ နန္းလ်ာထိုက္သင့္သည့္ မင္းေသြး စင္စစ္ ျဖစ္ေနပါတယ္ ။ ထို႔ေၾကာင့္ အထက္ပါ အခ်က္အလက္ ၁၁ခ်က္ဟာ အမတ္ၾကီး ရာဇကုမာရ္ဆိုသူကား က်န္စစ္သား၏ သားေတာ္တစ္ဦး ဟုတ္မွန္သည္ မဟုတ္မွန္သည္ကို ေဇာင္းေပးျခင္းထက္ နန္းလ်ာရသင့္သည့္ မင္းသားတစ္ပါး အသြင္ျဖင့္သာ ယူဆျပီး ေရးထားျခင္း 
ျဖစ္ပါတယ္ ။ 

အထက္ပါ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားအရ ပုဂံျမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ျမင္းကပါရြာအနီး 
ျမေစတီေျခရင္းတြင္ ကပ္လ်က္ရွိေနတဲ႔ ေက်ာက္စာတိုင္ အေသးကို အခိုင္အမာ ဥပမာျပဳ၍ ရနိုင္ေသာ္လည္း ျမန္မာ႔ရာဇဝင္ သမိုင္း အေစာင္ေစာင္ စာမ်က္နွာ အထက္မွ ေဖာ္ျပျခင္းမရွိပဲ ရာဇကုမာရ္ ဆိုတဲ႔ အမတ္ၾကီး တစ္ေယာက္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားရပံုကို ခန္႔မွန္းၾကည့္နိုင္သည္ ။ 

သျဂႌမဟာေထရ္၏ ဦးေဆာင္မႈနွင့္ လူဝတ္ေၾကာင္ကို စြန္႔ခြာကာ ရဟန္းတစ္ပါး အေနနွင့္ ဘဝသစ္ကို စတင္ကာ အမတ္ၾကီး ရာဇကုမာရ္ဆိုတဲ႔ ဘဝကို ျပည္ဖုံုးကား ခ်သြားခဲ႔သည္လား ။ 

အၾကံျပဳ ေဝဖန္ခ်က္မ်ားကို ေမွ်ာ္လင္႔လ်က္ ။ 
သွ်င္ေလညင္း ( ၁၉၊ ၁၁၊ ၂၀၁၅ ) 
ေဒါက္တာ သန္းထြန္း ကြယ္လြန္ျခင္း ဆယ္နွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ ။
ဓါတ္ပံုကို ဒီဇိုင္းမ်ိဳးေဆြသန္း ေဖ႔ဘြတ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္ ။

AddThis