ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လြန္ခဲ့ေသာ အတိတ္ကုိျပန္လည္ တူးဆြခ်င္မိပါသည္ .....

Sunday 29 May 2016

ရဇဂုမ(၂)

ပ်ဴစာေပမ်ားကို က်ေနာ္ဝင္ဖတ္ေသာအခါ ဗံးမ်တိ ံျပိး ဟူေသာအေခၚ ဗံးမတိ ံျပိး ဟူေသာအေခၚတို႔ကို ေအဒီ၅-၆ထိုး သေရေခတၱရာျပတိုက္မွပ်ဴစာ ေမွာ္ဇာဘုရားေထာင္အနီးမွပ်ဴစာမ်ားတြင္ ေတြ႕ရပါသည္။ ယင္းသည္ ဗမာတိုင္းျပည္ ဟူေသာ ေဝါဟာရေလာ။ ဗံးျမတိ ံျပိး ဆိုလွ်င္ သူစိမ္းေျမ ဟုအနက္ထြက္လာႏိုင္ပါသည္။ ဗံး က ျမတ္ေသာဟု အနက္ထြက္ေသာ ပ်ဴေဝါဟာရျဖစ္သည္။ ျဗဟၼေဒသဟု ဗမာမ်ား ပုဒ္ရင္းျပသည္ႏွင့္လည္း အနက္သိပ္မကြာပါ။
ပ်ဴတို႔အတြက္ သူစိမ္းျဖစ္ေသာ ဗမာမ်ား ဝင္လာျပီးေနာက္ ပ်ဴႏွင့္ဗမာ ေရာေႏွာလာကာ ပ်ဴမ်ားေပ်ာက္ကြယ္ပါသည္။ ရဇဂုမ ေခတ္တြင္ ပ်ဴစာသည္ အေတာ္ပင္စာဆန္ကာ အထီးက်န္လ်က္ ရွိေနပံုေပါက္ပါသည္။ ပ်ဴေရွးေဟာင္းစာမ်ားသည္ အသတ္မ်ားကို ျဗဟၼီအကၡရာအေရးမ်ားျဖင့္ စာေၾကာင္းမ်ား၏အလယ္၌ ေနရာယူခဲ့ေသာ္လည္း ရဇဂုမ ေခတ္တြင္ ပ်ဴအကၡရာသဘာဝသည္ သူ႔ထံမွယူၾကေသာ မြန္ျမန္မာဘက္သို႔ပင္လွ်င္ ကူးလူးလာေနပါျပီ။
ရဇဂုမေက်ာက္စာ စာသားေလ့လာမႈျပဳလုပ္ေသာအခါ မြန္စာသည္ အလြန္အထာက် အသားေသ ခိုင္ျမဲေနသေလာက္ ပ်ဴစာမွာ ဘာသာေသသေဘာကို အႏိုင္ႏိုင္ထိန္းေနဟန္တူကာ ျမန္မာစာသည္ အားယူဖြံ႕ျဖိဳးဟန္ေပါက္ေနေၾကာင္း မည္သည့္ဘာသာေဗဒေလ့လာသူမဆို ေျပာႏိုင္ပါသည္။ ယင္းသည္ ထိုေခတ္က တိုင္းျပည္အေျခအေနကိုလည္း ေရာင္ျပန္ဟပ္ ျပသသည္ဟု ယူဆလိုပါသည္။
အားေကာင္းေသာမြန္မ်ား ေရာေႏွာလြယ္ေသာ ဗမာမ်ားႏွင့္အတူ ပ်ဴမင္းသား ရဇဂုမ ဇာတ္ျမွဳပ္ျပီး တစခန္းသိမ္းသြားရျခင္းမွာ မဆန္းဟုထင္ပါသည္။ ျမေစတီ? (?ေဂ့ါ ေခၚတဲ့ ဂူလည္းျပဳတာပါပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဂူေျပာက္ၾကီးဆိုရင္လည္း ကုပ္ကုပ္အုပ္အုပ္ပါပဲ။)သည္ က်န္စစ္သားမင္းေခတ္၏ ဝံ့ၾကြားေသာ အာနႏၵာေက်ာင္းေတာ္ဟန္သို႔မလိုက္ ကုပ္ကုပ္အုပ္အုပ္ ပုထိုးအသြင္ထက္မပို။ ၾဟထ ေခၚ ေရႊဆင္းတုကို ထာပနာတတ္ေသာအေလ့, ဗုဒၶစာေပကိုအေပၚယံသေဘာ လြတ္လပ္စြာယူေသာအက်င့္, ''ေတၵားဗံး'' မင္းၾကီး တို႕ၾကားက ဗံး မင္းသားမွ်ျဖင့္ ေရာင့္ရဲေနတတ္မႈ, မိမိ၏အလွဴမွတ္တမ္းကို ပ်ဴစာျဖင့္ရသေလာက္ မွတ္တမ္းတင္လိုမႈစသည္တို႔သည္ လုစ္တြက္ဆေသာဗမာ့စိတ္ဓာတ္ထက္ ပ်ဴစိတ္ဓာတ္ႏွင့္သာ နီးစပ္ပါေၾကာင္း ဘာသာစကားမ်ားေလ့လာရင္း သမိုင္းကို ဝင္ေတြးခဲ့ပါသတည္း။
(သကၠရာဇ္သာမက ျဂီၾတိဘုဝနာဒိတ်နန္းစံ  ၂၈ႏွစ္လြန္ျပီးေသာအခ်ိန္ဟု မွတ္တမ္းတင္ပံုမွာ ပ်ဴအရိုးအိုးစာမ်ားတြင္ ဝိၾကမမင္းတို႔ကို မွတ္တမ္းတင္ပံုႏွင့္ တူလွပါသည္။)
Zaw Min Oo

AddThis