ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လြန္ခဲ့ေသာ အတိတ္ကုိျပန္လည္ တူးဆြခ်င္မိပါသည္ .....

Monday 25 November 2013

၁၈၉၃ တြင္ ျပည္ၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ငါးမိုုင္ကြာခန္႔မွေမွာ္ဇာ အရပ္ ၊ ေမာင္ကန္ (ေမာင္ဂန္) ကုုန္းမွ ေတြ႕ရျပန္ေသာ ျမန္မာနိုင္ငံသို႔ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ ေရာက္ရွိရာ အေထာက္အထား ။ ( ေနာက္ဆက္တြဲေတြ႕ရွိမႈ ) ။


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=592351714147017&set=a.474475725934617.100938.474473762601480&type=1


ေပခ်ပ္ (၁)

[ ေယဓမၼာ ေဟတုုပၺဘဝါ
ေတသံ ေဟတုုံ တထာဂေတာ အာဟ။
ေတသဥၥ ေယာနိေရာေဓာ
ဧဝံဝါဒီ က႖ဒိၶပါဒါ စတၱာေရာ
သမၼပၺဓာနာ … ]

ေပခ်ပ္ (၂ )

[ ေယဓမၼာ ေဟတုုပၺဘဝါ
(ေတ) သံ ေဟတုုံ တထာဂ ေတာ အာဟ၊
ေတသဥၥ ေယာနိ ေရာေဓာ၊
ဧဝံ ဝါဒီ မဟာသမေဏာတိ
က႖တိပိေတာ ဘဂဝါ အရဟ သမၼာ သမၺဳေဒၶါ
ဝိဇၨာ စရဏ သမၺေႏၷာ သုုဂေတာ …]


အထက္ပါ ဂါထာေတာ္ နွစ္ခုုကိုု ေရးထားေသာ ေရႊေပလႊာ နွစ္ခ်ပ္ကိုု ျပည္
ၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ငါးမိုုင္ကြာခန္႔မွေရွးေဟာင္းပ်ဴလူမ်ိုဳးတိုု႔၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း
ေမွာ္ဇာ အရပ္ ၊ ေမာင္ကန္ (ေမာင္ဂန္) ကုုန္းမွ ၁၈၉၃ တြင္ ရရွိခဲ့ပါသည္။

ေဂါတမ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူျပီးခါစ၊ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ေဝဠဳဝန္ဥယ်ာဥ္
ေက်ာင္းေတာ္ဝယ္ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူစဥ္ အခါတပါး၌၊ ပဥၥဝဂၢီငါးပါးတြင္
တပါးအပါအဝင္ျဖစ္သည့္ အရွွင္မဟာအႆဇိ မေထရ္ႀကီး ဆြမ္းခံၾကြေန
သည္ကို အရွွင္သာရိပုတၱရာ အေလာင္းအလ်ာ ျဖစ္ေသာ တရားရွွာေဖြေနသူ
ဥပတိႆ ပရိဗိုဇ္ က ဖူးေတြ႕ရေလသည္။ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ အဆင္းႏွင့္တည္
ျငိမ္ေသာ ဣေျႏၵေတာ္တို႔ကို ေထာက္႐ွဳ၍၊ မုခ်ဧကန္ တရားထူးတရားျမတ္
ကိန္းေအာင္းသည့္ ပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္ရမည္ ဟု ေလးနက္စြာ ယံုၾကည္မႈ ႏွင့္ တရား
ထူးတရားျမတ္ ရယူလိုမ၊ႈ ျပင္းျပသည့္ ဆႏၵ ရည္ရွြယ္ခ်က္တို႔ျဖင့္ ဥပတိႆ
ပရိဗိုဇ္ က အရွွင္မဟာအႆဇိမေထရ္ႀကီး ကို ရွိုေသစြာ ဆည္းကပ္ဝတ္ ျပဳ
ျပီးလွ်င္ အ႐ွင္ျမတ္၊ အဘယ္ဆရာ၏ အဘယ္တရားမ်ားကို လိုက္နာက်င့္ႀကံ
ပါသနည္း ဟု ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ထိုအခါ အရွွင္မဟာအႆဇိ
မေထရ္္ႀကီးက ဤသို႔ ပါဠိဘာသာျဖင့္ ဂါထာဖြဲ႕၍ ေျဖၾကားေတာ္မူေလသည္။
“ေယဓမၼာ ေဟတုပၸဘဝါ ေတသံေဟတံု တထာဂေတာအာဟ ေတသ ေယာ “
နိေရာေဓါ ဧဝံဝါဒီ မဟာသမေဏာတိ။”အၾကင္ ခႏၶာငါးပါး ဒုကၡသစၥာတရား
တို႔သည္ အေၾကာင္းတရား ျဖစ္ေသာ သမုဒယသစၥာတရား၌ အမြန္အစရွွိ
ကုန္၏။ ထိုအလံုးစံုေသာ သမုဒယသစၥာ၊ ဒုကၡသစၥာ တရားတို႕၏ျဖစ္ရာျဖစ္
ေၾကာင္းႏွင့္၊ ထို တရားတို႕၏ ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ နိေရာဓသစၥာတရားကို ဗုဒၶျမတ္
စြာဘုရားသည္ ေဟာေတာ္မူ၏။ ရဟန္းျမတ္စြာ တို႔ဆရာျဖစ္ေသာ ဗုဒၶၶျမတ္
စြာဘုရားသည္ ဤကဲ့သို႔ အယူရွွိေတာ္မူ၏။ရွွင္မဟာအႆဇိ မေထရ္ၾကီး၏
တရားေတာ္ကို ၾကားနာ ရေသာေၾကာင့္၊ ပင္ကိုယ္ဉာဏ္ ရင့္သန္ျပီးေသာ
ဥပတိႆ ပရိဗိုဇ္ သည္ ေသာတာပန္ တည္ေလသည္။ သႊယေဗလ႒ပုတၱ
သိဥၨည္းဆရာႀကီးထံ၌ တရားရွွာေဖြ အတူေနေသာ တရားက်င့္ဖက္ သူငယ္
ခ်င္း အရွွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္ အေလာင္းအလ်ာ ေကာလိတ ပရိဗိုဇ္ ကို၊
တရားထူး ရလာခဲ့လွ်င္ တဦးကိုတဦး ျပန္လည္ ေဟာၾကစတမ္းဟု ကတိ
စကား ထား႐ွိခဲ့ၾကသည့္အတိုင္း၊ တဆင့္ ျပန္လည္ ေဟာၾကားသျဖင့္
ေကာလိတ ပရိဗိုဇ္ သည္လည္း ေသာတာပန္ တည္ေလသည္။

ျမန္မာျပည္ ေရွွးေဟာင္းအရပ္ေဒသမ်ားမွ ေယဓမၼာ ဂါထာေတာ္ -ေယဓမၼာ
ဂါထာေတာ္ကို ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ေရွွးေဟာင္းအရပ္ေဒသမ်ားမွ တူးေဖၚရ
႐ွိသည့္ ေရွႊေပခ်ပ္မ်ား၊ ေက်ာက္စာမ်ား ႏွင့္ ေျမပံု (အုတ္ခြက္) ဘုရားမ်ား
တြင္ ေခတ္အဆက္ဆက္က ပါဠိဘာသာ၊ သသၤက႐ုိက္ဘာသာ တို႕ကိုသံုးစြဲ
၍၊ အကၡရာမ်ိဳးစံုျဖင့္ ေရးထိုးထားေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၉၃
အတြင္းက ျပည္ျမိဳ႔နယ္ ေမွာ္ဇာ အရပ္၊ သီရိေခတၱရာ (ျဂီေကၡၾတ) ျမိဳ႔ိရွုိး
ေဟာင္း အတြင္းရွွိ ေတာင္လယ္ေပၚရွြာ ေမာင္ကန္ ၏ ယာခင္းကုန္းေျမမွ
တူးေဖၚရရွွိေသာ ‘ေမာင္ကန္ ေ႐ႊေပခ်ပ္’ ႏွစ္ခ်ပ္ တြင္ ပါဠိဘာသာ ေယဓမၼာ
ဂါထာေတာ္ အစခ်ီ၍၊ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ တို႕ကို ေရွွးေဟာင္း
(ပ်ဴ) အကၡရာ ျဖင့္ ေရးသား ထားသည္။ ထို ေ႐ႊေပခ်ပ္ႏွစ္ခ်ပ္ တြင္ သံုးစြဲ
ေသာ အကၡရာမ်ားမွာ ေရွွးအိႏိၵယ ေတာင္ပိုင္း အကၡရာမ်ားႏွင့္ဆင္တူျပီး၊
ေရးထိုးခ်ိန္သည္ ၅ရာစု ခန္႔တြင္ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟုု ပညာရွွင္မ်ား မွန္းဆၾက
သည္။ ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၂၆-၂၇ အတြင္းက ထို ေမွာ္ဇာအရပ္၊ သီရိေခတၱရာ (
ျဂီေကၡၾတ) ျမိဳ႔ရွိုးေဟာင္း အတြင္းရွွိ ေမာင္ခင္ဘ ၏ ယာခင္းကုန္းေျမမွ
ရ႐ွိသည့္ ‘ခင္ဘ ေ႐ႊေပခ်ပ္ ၂ဝ’ ပါ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အစခ်ီ ပိဋကတ္ေတာ္
ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ားတြင္ သံုးစြဲေသာ အကၡရာမ်ားႏွင့္ တူညီေၾကာင္း
ေတြ႕ရသည္ ဟုဆိုသည္။

ဧထ ဘိကၡေဝါ သြာကၡာေတာ ဓေမၼာ
စရထ ျဗဟၼစရိယံ
သမၼာ ဒုကၡႆ အႏၲကိရိယာယ

ေနာက္ပါ တပည့္ မ်ားစြာ ႏွင့္အတူ၊ ေဂါတမ ဗုဒၶဘုရားရွွင္၏ ေျခ
ေတာ္ရင္းသို႔ ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ လာေရာက္ ဦးခိုက္ၾကသည့္၊
လက္ယာေတာ္ရံ အဂၢသာဝက ျဖစ္ေတာ္မူ လာလတံ့ေသာ အရွွင္
သာရိပုတၱရာ အေလာင္းအလ်ာ ဥပတိႆ ပရိဗိုဇ္ ႏွင့္၊ လက္ဝဲေတာ္
ရံ အဂၢသာဝက ျဖစ္ေတာ္မူ လာလတံ့ေသာ အရွွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္
အေလာင္းအလ်ာ ေကာလိတ ပရိဗိုဇ္ တို႕ကို ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္က
‘ဧဟိ ဘိကၡဳ’ ပါဠိေတာ္ျဖင့္ မိန္႔ေတာ္မူကာ၊ အထက္ပါပံုေတာ္ အတိုင္း၊
တရားဦးေဟာေတာ္မူေပလိမ့္မည္ဟု မွန္းဆ ၾကည္ညဳိ ပူေဇာ္ ကန္
ေတာ့လိုက္ပါသည္။

ဆရာရန္ဝင္း - ေတာင္တံခါး ။
မိုးမခ ။

ဗုုဒၶ သာသနာဟာ ကုုန္သည္ညီေနာင္၏ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ဆံေတာ္ရွစ္ဆူနွင့္
အတူ ျမန္မာျပည္မွာဗုုဒၶဘုုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္တိုုင္မွယေန႔ထိတိုုင္တည္
ရွိေနေသာသာသနာျဖစ္ပါတယ္ ။ ျမန္မာနိုုင္ငံ တစ္ဝွမ္းလုုံးရွိ ေက်ာင္းကန္
ဘုုရား ေစတီ ပုုထိုုး မ်ားသည္ ဗုုဒၶသာသနာ၏ စစ္မွန္ေသာ သက္ေသျဖစ္
ေသာ္ျငားလည္း ၊ သမိုုင္း သုုေတသန သမားတိုု႔အေနနွင့္ ျမင္သာထင္သာ
ရွိေသာ ေနရာမ်ားမွ ေက်ာက္စာ ၊ မွင္စာ ၊ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီတိုု႔ကိုုသာ
သမိုုင္းသက္ေသျပဳနိုုင္၍အခ်ိဳ႕ေသာ သမိုုင္းကြင္းဆက္မ်ားရွာမရသည္လည္း
ရွိ၏။ တခါတရံ အလိုုအေလ်ာက္ ျပန္လည္ ေပၚလာ၍လည္း ပ်က္ေနေသာ
သမိုုင္းအေထာက္အထားမ်ား ပိုုမိုုခိုုင္မာလာခဲ့သည္လည္း ရွိ၏ ။ သိုု႔ေပမယ့္
ျမန္မာနိုုင္ငံ၏ အေရးပါလွေသာ သမိုုင္းသက္ေသ အေထာက္ အထား မ်ား
သည္ ဘုုရားေစတီပုုထိုုးတိုု႔တြင္ေတြ႕ ရေလ့ရွိေသာ ေကာင္းမႈေတာ္ေက်ာက္
စာမ်ား ၊ ေခါင္းေလာင္စာမ်ား ၊ ေစတီပ်က္ ဌာပနာမ်ားမွ ရွာေဖြ အတည္ျပဳ
ခဲ့ရသည္သာမ်ား ေလသည္ ။ ဆိုုလိုုသည္မွာ ျမန္မာနိုုင္ငံ၏သမိုုင္းသည္ ဗုုဒၶ
သာသနိက အေဆာက္ အဦ တိုု႔နွင့္ ခဲြျခား မရျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္ ။

တစ္ခ်ိန္တုုန္းက ျမန္မာနိုုင္ငံ၏ အလြန္ထင္ရွားၿပီး ယဥ္ေက်းမႈ ျမင့္မား လွ
ေသာ ပ်ဴနိုုင္ငံေတာ္မ်ားျဖစ္သည့္ တေကာင္း ၊ သေရေခတၱရာ ၊ ဗိႆနိုုး ၊
ဟန္လင္း - စသည္ တုုိ႔သည္ တကယ္ မရွိခဲ့သေယာင္ ပုုံျပင္ ဒ႑ာရီ ဆိုုၿပီး
အေနာက္ နိုုင္ငံသားေတြကေလွာင္ေျပာင္ သေရာ္ခဲ့ၾကတယ္။ ျမန္မာ့သမုုိင္း
အစစ္အမွန္ တစ္ခုုကိုု နွိမ္ခ်ၿပီး မ်ိဳးခ်စ္ စိတ္ ၊ ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္ကိုု ရုုိက္
ခ်ိဳးခဲ့ၾကတယ္ ။ သိုု႔ေပမယ့္ျမန္မာ့ေရွးသုုေတသနပညာရွင္တိုု႔ေက်းဇူးေၾကာင့္
သေရေခတၱရာ ၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီး ဘြင္း ဘြင္းေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ ဟိုုယခင္
တစ္ခါက ဒ႑ာရီ သည္ ယေန႕ သမိုုင္းဝင္ ဂႏၲဝင္ စံေတာ္ဝင္ အျဖစ္ ရွိေန
ေပၿပီ။ ထိုု႔နည္းတူစြာ ပိဋကေတာ္စာေပမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ အေသာ
ကမင္းႀကီးသည္ ပုုံျပင္သဖြယ္ ပိဋကစာေပတြင္ ေဖာ္ျပေလ့ ရွိေသာ သာသ
နာျပဳ ဘုုရင္ႀကီး အျဖစ္မွာ တကယ္ရွိခဲ့ေၾကာင္း ကိုုးတုုိင္း ကိုုးဌာနကိုုသာသ
နာျပဳ ေစလႊတ္ခဲ့ေၾကာင္းအေထာက္အထားမျပ နိုုင္ျဖစ္ခဲ့ၾကရ၏ ။ ထိုု႔ေၾကာင့္
ပင္ဗုုဒၶသာသနာေတာ္ကိုု တုုိးတက္ေအာင္ အထူးရြက္ေဆာင္ခဲ့ေသာ ဘုုရင္
တစ္ပါး ျဖစ္ၿပီး အေထာက္ အထား မျပနိုုင္ေသာ အခါ ပိဋကေတာ္ မ်ားတြင္
ပါဝင္ေသာ အခ်က္အလက္ မ်ားသည္ ဘာသာေရး စည္းရုုံးမႈ အျဖစ္ထည့္
သြင္းထားသေယာင္ထိုုးနွက္တုုိက္ခိုုက္ခဲ့ၾကေသးသည္ ။ သိုု႔ေသာ္ေခတ္သစ္
ေရွးေဟာင္း သုုေတသနပညာရွင္တိုု႔ ေက်းဇူးေၾကာင့္ အေသာကမင္း ၏
ေက်ာက္စာတိုုင္မ်ား ေတြ႕ ရွိမႈကပင္ ၊ ဗုုဒၶစာေပမ်ားသည္ တိက်မွန္ကန္ပါ
သည္ဟုု ပညာရွင္တိုု႔မွ မွတ္တမ္းတင္လာခဲ့ရပါသည္။

အေသာက မင္းႀကီး ကိုုးတိုုင္း ကိုုးဌာနကိုု သာသနာျပဳ ေစလႊတ္ေသာ အခါ
အရွင္ ေသာဏ နွင့္ အရွင္ ဥတၱရတုုိ႔သည္ သုုဝဏၰဘူမိသုုိ႔ သာသနာျပဳ ၾကြ
သည္ဟုု ပိဋကတ္ေတာ္တြင္ ပါရွိသည္။ သိုု႔ေသာ္လည္း နွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ
ၾကာေသာ အခါတြင္ သုုဝဏၰဘူမိ အမည္ကိုု ခံယူေသာ နိုုင္ငံမ်ားေပၚေပါက္
လာခဲ့ၾကသည္။ စုုမၾတား ကြ်န္းကိုု သုုဝဏၰဘူမိဟုု ေခၚဆိုုသည္လည္းရွိ၏ ။
ယိုုးဒယားမွ လည္း ယေန႕ ထိတိုုင္ သုုဝဏၰ ဘူမိေန ဆဲျဖစ္သည္။ ျမန္မာတိုု႔
သမိုုင္း ေတာက္ေလ်ာက္ တြင္လည္း သထုုံၿမိဳ႕ သည္ ထာဝရ သုုဝဏၰဘူမိ
ျဖစ္သည္။ ထိုုသိုု႔ သုုဝဏၰဘူမိ ေပါင္းမ်ားစြာ ေပၚလာေသာအခါမိမိတို႔ျမန္မာ
နိုုင္ငံ၏ သုုဝဏၰဘူမိ ကိုု မယုုံမရဲ ျဖစ္လာ ခဲ့ၾက သည္။ ရဲရဲ ဝင့္ဝင့္ မေျပာရဲ
ေတာ့ေပ ။ အမွန္တရား သည္ အမွန္တရား ျဖစ္၏ဟုု ဆိုုရမည္ပင္ ။

ျမန္မာ့ ေရွးေဟာင္း သုုေတသနဌာနသည္ ခရစ္နွစ္ ၁၈၉၃ တြင္ ျပည္ၿမိဳ႕
ေတာင္ဘက္ ငါးမိုုင္အကြာတြင္ေရွးေခတ္ ပ်ဴလူမ်ိဳးတိုု႔၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း
ေမွာ္ဇာ အရပ္ရွိေမာင္ကန္ (ေမာင္ဂန္) ကုုန္း မွ ရရွိခဲ့ေသာ ေရႊေပခ်ပ္ နွစ္ခုု
သည္ သေရေခတၱရာသမိုုင္းနွင့္တကြ သုုဝဏၰဘူမိသမိုုင္းအတြက္ပါ ႀကီးမား
ေသာသက္ေသတစ္ခုုျဖစ္ခဲ့ေပေတာ့သည္။ထိုုမွ်မက၁၉၁၀၊၁၁တြင္ေက်ာက္
စာပိုုင္း တစ္ခုု၊ ၁၉၂၆၊ ၂၇တြင္ေမွာ္ဇာမွပင္ ေပစာနွင့္တူေသာေရႊေပခ်ပ္ ၂၀
ပါေသာ ေရႊက်မ္းစာ တစ္ထုုပ္ ရရွိခဲ့ျပန္၏ ။ ထိုုရရွိခဲ့ေသာ ေရႊေပခ်ပ္မ်ား
ေက်ာက္စာပိုုင္းတိုု႔သည္ ပါဠိဘာသာျဖင့္ေရးထိုုးထားသည္။


ထိုုသုုိ႔ ပါဠိဘာသာျဖင့္ ေရးထိုုးထား ေသာ ေမာင္ကန္ေရႊေပခ်ပ္ နွစ္ခုု သည္
ျမန္မာျပည္ ေတာင္ပိုုင္း ေတာင္ပိုုင္း သုုဝဏၰဘူမိသိုု႔ သာသနာျပဳ - ဆရာ
ေတာ္နွစ္ပါးေရာက္ရွိပုုံနွင့္ ဆက္စပ္မႈရွိသည္ ။ ေရႊေပခ်ပ္ နွစ္ခုုတြင္ေရးထိုုး
ထားေသာ ပါဠိစာေပအေရးအသားသည္ တမၺပဏၰိ(သီဟိုုဠ္)ဂိုုဏ္း၏ ပါဠိ
ပိဋကေတာ္အတိုုင္းပင္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ ျမန္မာနိုုင္ငံ၏ပါဠိပိဋကေတာ္သည္
သီဟိုုဠ္မွတဆင့္ကူးယူခဲ့ေသာပိဋကေတာ္ပင္ ျဖစ္သည္။ အေသာကမင္းႀကီး
၏ သာသနာျပဳရန္ ေစလႊတ္ေသာ ေဒသတြင္သီဟုုိဠ္လည္းပါဝင္ ၏ ။ သာ
သနာျပဳ ဆရာေတာ္မွာ အရွင္မဟိႏၵ မေထရ္ ျဖစ္၍သီဟိုုဠ္တြင္ ေထရဝါဒ
ဗုုဒၶသာသနာကိုု စတင္ ပ်ိဳးေထာင္ ေတာ္မူခဲ့သည္။ ရွင္မဟိႏၵ မေထရ္ ျပဳစုု
ေတာ္မုုူေသာ သီဟိုုဠ္ ပါဠိပိဋကေတာ္နွင့္ သုုဝဏၰဘူမိသိုု႔ သာသနာျပဳေသာ
မေထရ္ နွစ္ပါး၏ ပါဠိပိဋကေတာ္မွာ ဘီစီ ၁၃၅ ခုု ပါဋလိပုုတ္ျပည္ သဂၤါယနာ
တင္ပဲြ အၿပီး သာသနာျပဳ ေစလႊတ္လုုိက္ေသာ ပါဠိပိဋကေတာ္ မ်ားပင္ ျဖစ္
ေသာေၾကာင့္ကဲြလဲြစရာ အေၾကာင္းမရွိပါေခ်။ထိုုေမာင္ကန္ ေရႊခ်ပ္ နွစ္ခုုတြင္
ေယဓမၼာ ေဟတုုပၺဘဝါ အစခ်ီေသာ ေထရဝါဒဂါထာေတာ္၏ ပါဠိ အေရး
အသားသည္ ယေန႔ ျမန္မာ့ျပည္၏ ပါဠိ အေရးအသားပင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
သုုဝဏၰဘူမိ သိုု႔ သာသနာ လာျပဳ ေသာဆရာေတာ္နွစ္ပါးမွာ ျမန္မာျပည္၌
သာသနာျဖန္႔ေဝ ခဲ့ၾကသည္ဟုု မုုခ်မွတ္ယူနိုုင္ေပသည္။ သေရေခတၱရာတြင္
ေထရဝါဒဗုုဒၶစာေပ ရွိေနၿပီျဖစ္လွ်င္ ေသခ်ာေပါက္ပိဋကေတာ္တြင္ ေဖာ္ျပ
ထားေသာ သုုဝဏၰဘူမိ သည္ကား ျမန္မာနိုုင္ငံမွ သထုုံၿမိဳ႕ပင္ ျဖစ္သည္ဆိုု
သည္မွာ အျငင္းပြားဖြယ္ မရွိေတာ့ပါေခ်။ ေအဒီ ၄ ရာစုုတြင္ ၿမိဳ႕တည္သက္
တမ္းရွိေသာ သေရေခတၱရာၿမိဳ႕ေဟာင္းတြင္ ေတြ႕ရွိရေသာ ေထရဝါဒ ဗုုဒၶ
စာေပ အေထာက္အထားမ်ား အျဖစ္ ေရႊေပခ်ပ္မ်ားေၾကာင့္ သေရခတၱရာ
တြင္ ေထရဝါဒ ဗုုဒၶသာသနာသည္ သထုုံမွ တဆင့္ထိုု ကာလအတြင္ ျပန္႔
ပြားခဲ့သည္ဟုု ခန္႔မွန္းနိုုင္ပါသည္ ။ ထိုု႔ေၾကာင့္ အေနာ္ရထာမင္းမတိုုင္ခင္
ျမန္မာနိုုင္ငံ၌ ေထရဝါဒသာသနာမထြန္းကားဘူး ဆိုုေသာ ထင္ျမင္ခ်က္ကိုု
ထိုု ေရႊေပလႊာနွစ္ခ်ပ္က ေခ်ဖ်က္ ျပလုုိက္သလုုိပင္ ။

ဤသိုု႔ဆိုုလွ်င္ ဗုုဒၶျမတ္စြာဘုုရားရွင္ သက္ေတာ္ ထင္ရွား ရွိစဥ္အခါမွ ကုုန္
သည္ ညီေနာင္ ပင့္ေဆာင္ လာခဲ့ေသာ ဆံေတာ္ ရွစ္ဆူမွသည္ ယေန႕ ျမန္
မာ့ က်က္သေရ ေဆာင္ ေရႊတိဂုုံ ေစတီေတာ္ႀကီး ျဖစ္တည္၍ ေသာ္ လည္း
ေကာင္း ၊ ျမန္မာနိုုင္ငံေတာ္ မျဖစ္မွီ တေကာင္း ၊ သေရေခတၱရာ ၊ သုုဝဏၰ
ဘူမိ ၊ ေဝသာလီ ၊ ကေမာၻဇ စတဲ့ မင္းေနျပည္ေတာ္တိုင္းမွာ ဗုုဒၶသာသနာ
ထြန္းကားခဲ့ျခင္းသည္ လည္းေကာင္း ၊ ထိုု႔ေနာက္ ပုုဂံေခတ္မွ ယေန႔ထက္
တိုုင္ ေအာင္ ျမန္မာျပည္မွ ျမန္မာ လူမ်ိဳးမ်ားနွင့္ဗုုဒၶသာသနာသည္ ခဲြျခား၍
မရနိုုင္ပါ ။

ဦးယဥ္ေက်း ။

photo credit ; မိုးမခ ။

AddThis