ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လြန္ခဲ့ေသာ အတိတ္ကုိျပန္လည္ တူးဆြခ်င္မိပါသည္ .....

Thursday 12 May 2016

ကမာၻေက်ာ္တဲ႔ ျမန္မာ႔လမ္းမၾကီးမ်ား

ျမန္မာလမ္းBurma road နဲ႔ လီဒိုလမ္းမၾကီး Ledo road အေၾကာင္းကို လြန္ခဲ႔တဲ႔ ၂နွစ္ေလာက္ကတည္းက အင္တာနက္ေပၚမွာ ဖတ္ဖူးျပီးသား ျဖစ္ေပမယ့္ ဆရာေမာင္သာ ေရွးေဟာင္းသုေတသနရဲ႕ အညာသားယဥ္ေက်းမႈနွင့္ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား စာအုပ္ထဲမွာ ကမာၻေက်ာ္ ျမန္မာလမ္းမၾကီးမ်ားဆိုျပီး ထပ္ေတြ႕ရေတာ့ အရင္ဖတ္ဖူးတုန္းကနဲ႔မတူပဲ ေတာ္ေတာ္ေလး ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေဖာ္ျပထားတာကိုေတြ႕ရသျဖင့္ ထံုးစံအတိုင္း မေနနိုင္ပဲ စာေရးဖို႔ ျဖစ္လာပါျပီ ။
ဆရာဦးဝင္းေဇာ္ (ေမာင္သာေရွးေဟာင္းသုေတသန)မွလဲ က်မကို စာအုပ္ဖတ္ျပီးတဲ႔အခါ feedback ျပန္ေပးဖို႔ မွာၾကားထားတာေၾကာင့္လဲ ထိုစာအုပ္ထဲတြင္ပါဝင္ေသာ သမိုင္းဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးေကာင္းမ်ားစြာထဲမွ စိတ္ဝင္အစားဆံုးျဖစ္တဲ႔ သည္ေဆာင္းပါးေလးကို ေရြးထုတ္ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္ ။
ဒီလမ္းမၾကီးဟာ တရုတ္နိုင္ငံ၏ အႏၱရယ္အရွိဆံုး ေသမင္းတမာန္လမ္းမၾကီးမ်ားထဲမွာလဲ တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္ခဲ႔တယ္လို႔ သိထားပါတယ္ ။
က်မတို႔ ျမန္မာနိုင္ငံဟာ အေရွ႕ေတာင္ဘက္တြင္ ရွိတဲ႔တရုတ္နိုင္ငံအေနာက္ေျမာက္ဘက္ရွိ အိႏၵိယနိုင္ငံတို႔အၾကား ညွပ္ေနသလို ျဖစ္ေနတဲ႔ ပထဝီအေနအထားေၾကာင့္
စစ္ေရးအရ အေရးပါတဲ႔ နယ္ေျမျဖစ္ခဲ႔တာ ဟိုးေရွးေရွး ပေဝဏသီ ပ်ဴေခတ္ေလာက္ ကတည္းကပါပဲ ကုန္ကူးရင္း အနုနည္းျဖင့္ နယ္ခ်ဲ႕ျခင္းခံခဲ႔ရကာ ယဥ္ေက်းမႈေတြ ကိုးကြယ္ရာေတြ ဘာသာစကားနွင့္ စာေပမ်ားအထိပါ မသိမသာ ေရာေထြးလႊမ္းမိုးခဲ႔ရပါတယ္ ကဲထားပါ ဒါေတြခ်ဲ႕ေနရင္ လိုရင္းမေရာက္ပဲ မိုးလင္းသြားပါလိမ္႔မယ္ ။
ဒီေတာ႔ ဆရာ႔ရဲ႕ ေဆာင္းပါးထဲက အခ်က္အလက္အခ်ိဳ႕ကို ေဖာ္ျပပါ႔မယ္ ။ ကမာၻေက်ာ္တဲ႔အထိ လူသိတဲ႔ ျမန္မာ႔လမ္းမၾကီးဟာ ၂ခုဆိုေပမယ့္ တရုတ္နိုင္ငံအေနာက္ေတာင္ပိုင္းရွိ ယူနန္ကူမင္းျပည္နယ္မ်ားနွင့္ ျမန္မာနုိင္ငံလားရွိဳးျမိဳ႕ကို
ဆက္သြယ္ထားတဲ႔ ျမန္မာလမ္း နွင့္ အိႏိၵယနိုင္ငံ အာသံျပည္နယ္ ျမန္မာနိုင္ငံ ကခ်င္ျပည္နယ္ ရွမ္းျပည္နယ္နွင့္ တရုတ္နိုင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္တို႔ကို ဆက္ထားတဲ႔ လီဒိုလမ္းမၾကီး ဟာဆိုရင္ျဖင့္ ျမန္မာနိုင္ငံ မူဆယ္ျမိဳ႕အနီးတြင္ ေပါင္းဆံုသြားတာေၾကာင့္ လမ္းတစ္ခုတည္းသဖြယ္ျဖစ္ေနတယ္လို႔လဲ ေျပာခ်င္ေျပာနိုင္ပါေသးတယ္ ။
ျမန္မာလမ္းမၾကီးသည္ မိုင္ေပါင္း၇၁၇မိုင္ရွည္လ်ားသည္အထိ ၾကမ္းတမ္းေသာ ေတာင္စြယ္ေတာင္တန္းမ်ားကို ဆက္လ်က္ ေဖာက္လုပ္ထားပါတယ္ ။
ကူမင္းျပည္နယ္နွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံဆက္ လမ္းပိုင္းကို ဒုတိယ တရုတ္ဂ်ပန္ စစ္ပြဲကာလအတြင္း ၁၉၃၇ခုနွစ္မွာ ျမန္မာနွင္႔ တရုတ္လုပ္သား ၂သိန္းေက်ာ္ျဖင့္ ေဖာက္ခဲ႔ရာ ၁၉၃၉မွ ျပီးစီးခဲ႔ျပီး
ဂ်ပန္နွင့္ စစ္တိုက္ေနတဲ႔ တရုတ္တို႔ကို ျဗိတိသွ်တို႔က စစ္ဘက္ေထာက္ပံ႔ေရးနွင့္ ရိကၡာမ်ား ေပးပို႔နိုင္ရန္ရည္ရြယ္ခဲ႔ပါတယ္ ။ ရန္ကုန္မွလားရွိဳးသို႔ ရထားျဖင္႔သယ္ယူျပီး ထိုမွတဆင္႔ ျမန္မာလမ္းမၾကီးေပၚသို႔ ကားျဖင့္သြားကာ ဂ်ပန္နွင့္ စစ္တိုက္ေနတဲ႔ တရုတ္တို႔အား အဖက္ဖက္မွ ပံ႔ပိုးနိုင္ခဲ႔ပါတယ္ ဒါေပမယ့္ သိထားျပီးျဖစ္တဲ႔အတိုင္း ၁၉၄၂ခုနွစ္တြင္ ဂ်ပန္တို႔ ျမန္မာနိုင္ငံကို သိမ္းပိုက္နိုင္ခဲ႔ျပီးေနာက္ ထိုလမ္းမၾကီးမွ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လမ္းေၾကာင္းကို ျဖတ္ေတာက္ပစ္ခဲ႔ပါတယ္ ။
ကဲ ဒါဆိုလွ်င္ျဖင္႔ ဂ်ပန္တို႔ ျမန္မာနိုင္ငံကို ဝင္လာရတဲ႔ အေၾကာင္းကို ရိပ္မိေလာက္ျပီထင္ပါတယ္ ။ ဒီေထာက္ပံ႔ေရးလမ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္ကို ဆရာေမာင္သာက ဗ်ဴဟာေျမာက္လမ္းေၾကာင္းလို႔ သံုးနွဳန္းထားတယ္ ဆိုေတာ့ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ ပထဝီအေနအထားအရ စစ္ေရးဗ်ဴဟာအရ တရုတ္အတြက္ေကာ ဂ်ပန္အတြက္ေကာ ျဗိတိသွ်နွင္႔ မဟာမိတ္ေတြ အတြက္ပါ ေသေရးရွင္ေရး အေရးပါတဲ႔ ေနရာျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားေနပါတယ္ ။
ျမန္မာလမ္းမၾကီးအေၾကာင္းကို ဆရာေမာင္သာက သည္ေလာက္ပဲ ေရးျပထားျပီး ဆရာအာသီသျပင္းထန္စြာ ေဖာ္ျပခ်င္ဟန္ရွိတဲ႔ လီဒိုလမ္းအေၾကာင္း အလိုက္တသိ ဆက္ရေအာင္ေနာ္ ။
ဂ်ပန္ေတြက သူတို႔နဲ႔ စစ္တိုက္ေနတဲ႔ တရုတ္ကို ျဗိတိသွ်ေတြ အေထာက္အပံ႔ မေပးနိုင္ေအာင္ ပင္လယ္ျဖတ္ျပီး တကူးတကန္႔ လမ္းလာဖ်က္လိုက္ေတာ့ ျဗိတိသွ်နွင့္ မဟာမိတ္မ်ားဟာ တရုတ္ကို ဆက္လက္ပံ႔ပိုးေပးနိုင္ဖို႔ ေလေၾကာင္းကို အသံုးျပဳခဲ႔ေပမယ္႔ ၾကမ္းတမ္းလွတဲ႔ ဟိမဝႏာၱရာ ရာသီဥတုေအာက္တြင္ မဟာမိတ္အဖြဲ႕ဝင္ အေမရိကန္ေလယာဥ္ ၄၆စင္းပ်က္က်ျပီး မဟာမိတ္စစ္သား ၇၉၂ေယာက္ အသက္ဆံုးရွံဳးခဲ႔ရပါတယ္။ မဟာမိတ္တို႔အေနနဲ႔ ေလေၾကာင္းကို အသံုးျပဳ၍ မျဖစ္နိုင္တာေၾကာင့္ အေမရိကန္ဟာ လီဒိုလမ္းမၾကီးကို ေဖာက္ဖို႔ ထိုအခ်ိန္က ထိုေနရာ၏ နယ္ေျမပိုင္ရွင္ျဖစ္ေနတဲ႔ ျဗိတိသွ်ကို အၾကံေပးခဲ႔ပါတယ္ ။
မဟာဗ်ဴဟာက်လွတဲ႔ လီဒိုလမ္းမၾကီးကို ၁၉၄၃ခုနွစ္တြင္ အေမရိကန္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားက ဦးေဆာင္ျပီး အိႏၵိယ နီေပါ သီရိလကၤာ နာဂ ကခ်င္ ရွမ္းနွင့္
တရုတ္လုပ္သားေပါင္း ၆၃၀၀၀ျဖင့္ ၂နွစ္ၾကာေအာင္ ေဖာက္လုပ္ခဲ႔ရာမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ၁၄၈သန္းခန္႔ ကုန္က်ခဲ႔ပါတယ္ ။ အိႏၵိယနိုင္ငံနယ္စပ္အနီး လီဒိုမွာ ကာလကတၱားမွ လာေသာ ရထားလမ္းဆံုးရာျမိဳ႔နွင့္ နီးကပ္သျဖင့္ ထိုျမိဳ႕အနီးမွ လမ္းေၾကာင္းစတင္လိုက္တဲ႔ လီဒိုလမ္းမၾကီးဟာ ဟူးေကာင္းေတာင္ၾကား ပန္ေဆာင္ေတာင္ၾကားမ်ားကိုျဖတ္ရျပီး ငွက္ဖ်ားေရာဂါ သားရဲတိရိစာၦန္မ်ား ႏြံအိုင္ၾကီးမ်ားနွင့္ ရင္ဆိုင္ရကာ တစ္ဖက္ကလည္း စစ္တိုက္ရင္းျဖင့္ တစ္ေန႔တြင္ တစ္မိုင္မွ် ျပီးစီးေအာင္မနည္းၾကိဳးစား တည္ေဆာက္ခဲ႔ရပါတယ္ ။ လီဒိုလမ္းမၾကီးကို အေမရိကန္စစ္သား ၁၁၀၀နွင့္ ေဒသခံလူမ်ိဳးေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသဆံုးခဲ႔သည္အထိ အသက္ေသြးေခၽြး ရင္းနွီးကာ ေတာေတာင္ထူထပ္၍ မတ္ေစာက္လွေသာ ကမ္းပါးမ်ားအၾကား တည္ေဆာက္ခဲ႔ရသျဖင့္ သမိုင္းဝင္ သမိုင္းတြင္ ထင္ရွားခဲ႔ျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။
လီဒိုလမ္းမၾကီး၏ မက္ေစာက္မႈအရွိဆံုး ကုန္းအတက္လမ္းမွာ ကခ်င္ျပည္နယ္ ရွင္ေဘြယန္မွ ၁၈မိုင္စခန္းအထိ ျဖစ္သျဖင့္ စစ္လက္နက္နွင့္ ရိကၡာတင္ကားမ်ား အခက္ခဲဆံုး သြားလာရေသာ လမ္းျဖစ္သည္ ။
လမ္းအူေၾကာင္းကို ေဝဟင္မွ ရွာေတြ႔နိုင္ရန္ ေလယာဥ္မ်ားေပၚမွ ေလာင္စာဆီမ်ား ျဖန္းခ်ကာ မီးရွိဳ႕ျပီး ၁၀၇၉မိုင္ရွည္လ်ားသည္႔ ေထာက္ပံ႔ေရး လမ္းေၾကာင္းကို တည္ေဆာက္ခဲ႔ပါတယ္ ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး စတီးဝဲလ္က ဦးေဆာင္ျပီး ေဖာက္လုပ္ခဲ႔ေသာလမ္းျဖစ္၍ စတီးဝဲလ္လမ္းဟုလည္း ဂုဏ္ျပဳေခၚေဝၚသလို အေမရိကန္ အင္ဂ်င္နီယာတပ္သားမ်ားအတြက္ အခက္ခဲဆံုးတာဝန္တစ္ရပ္ျဖစ္ခဲ႔ျပီး ၎တို႔က Pick's Pike လို႔ေခၚၾကပါေသးတယ္ ။ အိႏၵိယနွင့္ ကခ်င္နယ္စပ္ကို ေက်ာ္လာေတာ့ ပန္ေဆာင္ေတာင္ၾကားဟာျဖင့္ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ အျမင္႔ေပ ၄၆၀၀အထိရွိျပီး ငွက္ဖ်ား တုပ္ေကြးနွင့္အူေရာင္ငန္းဖ်ားေရာဂါမ်ား ထူထပ္စြာ ၾကံဳေတြ႔ရလို႔ Hell Pass လို႔ေတာင္ အမည္ရခဲ႔ပါသည္ ။
လမ္းနွင့္ အျပိဳင္ ေလးလက္မပတ္လည္ရွိ ပိုက္ၾကီးမ်ားကို နွစ္လိုင္းမွ ေလးလိုင္းအထိ သြယ္တန္းထားျပီး ေထာက္ပံ႔ေရး ယာဥ္မ်ားအတြက္ ေလာင္စာဆီ ျဖည္႔တင္းနိုင္ရန္ စီစဥ္ထားခဲ႔ပါတယ္ ။
လီဒိုလမ္းမၾကီးဟာဆိုရင္ျဖင့္ ျမန္မာနိုင္ငံရွိ ရွင္ေဘြယန္ နမၼတီး ျမစ္ၾကီးနား ဗန္းေမာ္ နန္းခမ္း မံုးယုျမိဳ႕မ်ားကို ျဖတ္သြားသည္ ။
သို႔ရာတြင္ လီဒိုလမ္းမၾကီး ေဖာက္လုပ္ျပီး မ်ားမၾကာမီအခ်ိန္အတြင္း ဂ်ပန္တို႔လက္နက္ခ်သျဖင့္ ၁၀လခန္႔သာ သံုးစြဲခဲ႔ရျပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆက္လက္သံုးစြဲျခင္း မရွိေတာ့ေခ် ။
ယခုအခ်ိန္တြင္ ထိုလမ္းမၾကီးကို တရုတ္နွင့္ အိႏၵိယ နိုင္ငံမ်ားက ကုန္သြယ္မႈလမ္းေၾကာင္းအတြက္ အသံုးျပဳလိုသျဖင့္ ထိုနိုင္ငံ၂ခုက လမ္းပိုင္းမ်ားကို ထက္ဝက္ခြဲ၍ ေကာင္းမြန္ေအာင္ျပန္လည္ ျပဳျပင္ေနသည္ဟု သိရပါသည္ ။ အကယ္၍သာ ျမစ္ၾကီးနား နမ္႔ခမ္း မူဆယ္လမ္းၾကီးဟာ အဆင္႔မီကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားခဲ႔လွ်င္ ယခုလက္ရွိၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ႔ မႏ ၱေလး မူဆယ္လမ္းၾကီး၏ ကမာၻေက်ာ္ယာဥ္ေက်ာပိတ္ဆို႔မႈကို ေရွာင္လြဲနိုင္မည္လား စာေရးသူက စိတ္ကူးၾကည့္မိပါတယ္ ။
အထက္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကေတာ့ ဆရာေမာင္သာေရွးေဟာင္းသုေတသနေရးတဲ႔ ကမာၻေက်ာ္ ျမန္မာ႔လမ္းမၾကီးမ်ား ေဆာင္းပါပါ အခ်က္အလက္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္ ။ ေဆာင္းပါထဲမွာပါဝင္တဲ႔ ဒီလမ္းမၾကီးေတြ ေဖာက္ရတဲ႔ အေၾကာင္းနွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ စာေရးသူအတြက္ စြဲေဆာင္မႈအရွိဆံုးပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ဆရာေမာင္သာက မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္တဲ႔ လမ္းမၾကီးမ်ားျဖစ္တယ္လို႔ တင္ျပထားမႈအေပၚ ဒုတိယကမာၻစစ္အတြင္းက အေျခအေနမ်ားစြာကို ျပန္ေျပာင္းေအာက္ေမ႔ မိပါတယ္ ။ ဒုတိယကမာၻစစ္ၾကီးဟာ ကမာၻတစ္ဝွမ္းလံုးကို ရိုက္ခတ္ခဲ႔ျပီး နိုင္ငံတိုင္းလိုလို စစ္ေျမျပင္ဘဝကို က်ေရာက္ခဲ႔ရတာမို႔ ျမန္မာနိုင္ငံဟာလည္း ဒုတိယ
ကမာၻစစ္ဒဏ္ကို ၾကံဳေတြ႔ခံစားခဲ႔ပါတယ္ ။ ျပီးေတာ့ ဂ်ပန္ေတြ ျမန္မာနိုင္ငံကို ဝင္လာရတဲ႔ အေၾကာင္းအရင္းက ၎တို႔ရန္သူအား အဖက္ဖက္မွ ေထာက္ပံ႔ေပးေနတဲ႔ မဟာမိတ္ စစ္စခန္းကို ဖ်က္ဆီးပစ္ျပီး ကူမင္တန္တရုတ္တပ္ကို ျမန္မာနိုင္ငံဘက္မွ ဝင္ေရာက္တိုက္ခိုက္နိုင္ဖို႔ပဲ ျဖစ္တယ္ ။ ထိုအခ်ိန္တုန္းက ဂ်ပန္ျမန္မာ
ပူးေပါင္းလက္တြဲမႈ အေပၚ ျပန္လည္သံုးသပ္ဖို႔ အေၾကာင္းေတြ အမ်ားၾကီး ရွိလာပါျပီ ။ ဆက္ေတြးရင္ မဟုတ္တဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြထိပါ ေရာက္သြားေတာ့မွာမို႔ ဒီေဆာင္းပါးမွာ ပါဝင္တဲ႔ အေၾကာင္းအရာေနာက္တစ္ခုကိုပဲ ဆက္ေတြးဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္ ။
ဒါကေတာ့ လီဒိုလမ္းမၾကီး တည္ေဆာက္ဖို႔ အၾကံေပးခဲ႔တယ္ဆိုတဲ႔ အေမရိကန္နိုင္ငံရဲ႕ အေၾကာင္းပါ ။
အေမရိကန္နိုင္ငံဟာဆိုရင္ ပထမကမာၻစစ္မွာေကာ ဒုတိယကမာၻစစ္ရဲ႕ အေစာပိုင္းကာလမ်ားတြင္ပါ စစ္ေျမျပင္ဘဝ မေရာက္ခဲ႔ရပါဘူး ။ သမုဒၵရာၾကီးမ်ား ျခားျပီး တည္ရွိေနတဲ႔ ေရေျမအေနအထားအရ ဥေရာပ - အာရွနွင့္ အာဖရိကေဒသမ်ားတြင္ အဓိက ျဖစ္ပြားခဲ႔တဲ႔ ဒုတိယ ကမာၻစစ္နွင့္ ကင္းလြတ္ေနခဲ႔ပါတယ္ ။ စစ္ျဖစ္ေနတဲ႔ နိုင္ငံမ်ားနွင့္ မဟာမိတ္ယူကာ လက္နက္ေရာင္းခ်ေနတယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္ ။ သူ႔လိုေနာက္တစ္နိုင္ငံက ဆိုဗီယက္ယူနီယံ (ယခုရုရွ)နိုင္ငံပါပဲ ။
ေျပာခ်င္တာက တိုက္ပြဲေရခ်ိန္တက္ေလ စစ္ေျမျပင္ ဧရိယာမ်ားေလ စစ္ပြဲေၾကာင္႔ အက်ိဳးအမ်ားၾကီး ခံစားေနရမွာ မလြဲမေသြပါ ။ လက္နက္ထုတ္လုပ္ေရးဆိုတာ အသံုးျပဳရမည္႔ အေၾကာင္းအရင္း မ်ားျပားပါမွ လက္နက္စက္ရံုမ်ား မျပတ္လည္ပတ္နိုင္ျပီး ေဖာေဖာသီသီ ထုတ္နိုင္မည္ မဟုတ္လား ။ ျပီးေတာ့ စစ္မက္ကင္းလြတ္ျပီး လက္နက္ေရာင္းရေငြမ်ားျဖင္႔ နိုင္ငံေတာ္ကိုလည္း အေကာင္းဆံုး တည္ေဆာက္နိုင္ပါလိမ္႔မယ္ ။ ဒီလို စစ္ဒဏ္ကင္းခဲ႔ တာေၾကာင့္ ယေန႔အေမရိကန္ကို ယခုလို ဟိုမွာလဲပါ သည္မွာလဲပါ အေနအထားနွင့္ ေတြ႕ရတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ္႔ ၁၉၄၁ေရာက္ေတာ့ ပင္မစစ္လက္နက္ျဖန္႔ျဖဴးေနတဲ႔ အေမရိကန္ကို ဂ်ပန္က အလစ္ဝင္တို္က္ျပီး စစ္ပြဲထဲပါေအာင္ ေခၚသြင္းလိုက္ပါေတာ့တယ္ ။
ဒါ႔ေၾကာင့္ ၁၉၄၃တြင္ စတင္ေဖာက္လုပ္ခဲ႔တဲ႔ လီဒိုလမ္းမၾကီး၏ ေဆာက္လုုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္မ်ားတြင္ အေမရိကန္တို႔ ပါလာေတာ႔တာပါပဲ ။ ၁၀လပဲ အသံုးျပဳခဲ႔တာ ျဖစ္တဲ႔ လီဒိုလမ္းအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း၁၅၀နီးပါးသံုးစြဲျပီး အခ်ိန္မ်ားစြာေပးအပ္ကာ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ စေတးျပီး က်ားကုတ္က်ားခဲ တည္ေဆာက္ရျခင္း၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ စစ္ပြဲတစ္ခုကို ဗ်ဴဟာေျမာက္ တိုက္ခိုက္ေအာင္ျမင္ နိုင္ဖို႔ အတြက္ အစြမ္းကုန္ ရင္းနွီးခဲ႔တာကို ျမင္နိုင္ခဲ႔ပါတယ္ ။ တနည္း  ေရရွည္ ေငြရလမ္း ျဖစ္လာနိုင္ဖြယ္ရွိသည္႔ အရာမ်ားကို ရင္းနွီးျမႈပ္နွံတာပဲ ျဖစ္တယ္ ။
ဒီအၾကံမေအာင္ျမင္လို႔သာ လီဒိုလမ္းမၾကီးလို႔႔ပဲ ဆက္လက္အမည္တြင္ေနတာျဖစ္ျပီး အၾကံလည္းေအာင္ အက်ိဳးအျမတ္လဲမ်ားခဲ႔လွ်င္ေတာ့ စတီးဝဲလ္ လမ္းမၾကီးလို႔ အမည္တြင္ေလမလား အေတြးဇာခ်ဲ႕မိပါတယ္ ။
ဆရာေမာင္သာ ေရွးေဟာင္းသုေတသနက မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ဟု သံုးစြဲသြားသည့္အေပၚ စာေရးသူ လိုက္ပါခံစားရလွ်င္ျဖင့္ မဆံုးနိုင္ေအာင္သာ ေရးခ်ရမည္ ျဖစ္ပါ၍ ေဆာင္းပါးကို ဒီေနရာတြင္ပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္ပါ႔မယ္ ။
ဆရာဦးဝင္းေဇာ္ (ေမာင္သာ -ေရွးေဟာင္းသုေတသန)ေရးသားထားသည္႔ သမိုင္းဆိုင္ရာေဆာင္းပါးေကာင္းမ်ားစြာကို ျမန္မာ႔အလင္း သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားခဲ႔သည္မ်ားကို စုစည္း၍ စာအုပ္အျဖစ္ထုတ္ေဝ လိုက္ေသာ အညာသားယဥ္ေက်းမႈနွင့္ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား စာအုပ္သည္ ျမန္မာ႔သမိုင္းကို လမ္းမွန္ကမ္းမွန္ တိက်ခိုင္မာေသာ အေထာက္ အထားတို႔ျဖင့္ ေလ႔လာလိုသူမ်ားအတြက္ မျဖစ္မေနဖတ္သင္႔ေသာ စာအုပ္ေကာင္းတစ္အုပ္ျဖစ္ပါတယ္ ။ အဆိုပါ ေဆာင္းပါးမ်ားထဲမွ ေကာင္းနိုးရာရာ သမိုင္းေၾကာင္းမ်ားကိုလည္း အလ်ဥ္းသင္႔သလို ျပန္လည္ေဝမွ်ေပးသြားမွာပါ ။
သ်ွင္ေလညင္း

AddThis