ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လြန္ခဲ့ေသာ အတိတ္ကုိျပန္လည္ တူးဆြခ်င္မိပါသည္ .....

Thursday 15 August 2013

ပ်ဴမင္းသား ဂီတခရီး စဥ္ ေအဒီ - ၈၀၂ ။




၂၀၁၂ ခုနွစ္ ၊ မတ္လ အတြင္း ရန္ကုန္ ျမိဳ႕ ၊ ယဥ္ေက်း မႈ နွင့္ အနု ပညာ တ ကၠသိုလ္ ပါေမာကၡ ခ်ဳပ္က ျမန္မာ့သ မိုင္းအ ဖြဲ႕ ဒုတိယ ဥကၠဌ ၾကီး ေဒါက္တာ တိုးလွ နွင့္ ျမန္မာ့ သမိုင္း အဖြဲ႕ဝင္ ေဒါက္ တာ ခ်စ္စံဝင္း တို႕ကို ေခၚယူ ေတြ႕ ဆံု၍ တ႐ုတ္နိုင္ငံ တြင္ ႐ုပ္ျမင္ သံၾကား ဇာတ္ လမ္း တြဲ အျဖစ္႐ိုက္ ကူးမည္ ျဖစ္ေသာ ပ်ဴအဖြဲ႕၏ ဂီတ ေဖ်ာ္ေျဖမႈ နွင့္ အက တင္ ဆက္မႈကို ကူညီေပးရန္ ဖိတ္ၾကား ခဲ႕ ပါသည္ ။ ခရစ္နွစ္ ၈၀၂ ခုနွစ္က အိမ္ေ႐ွ႕ မင္းသာ; သုနႏၵန ဦး ေဆာင္၍ သေရခတၱရာ မွ တ႐ုတ္နန္း ေတာ္ ခ်န္အန္းသို႕ သြား ေရာက္ ေဖ်ာ္ ေျဖ ခဲ႕ရာ ဤအ ေၾကာင္း ကို ဇာတ္လမ္းတြဲ ႐ိုက္ကူး မည္ ဟုသိရသည္ ။ ျမန္ မာ့ အနု ပညာ႐ွင္ မ်ားနွင့္တကြ သမိုင္း ပညာ ႐ွင္ မ်ားကပါ ထို ေခတ္ကာလ က ပ်ဴဂီတ ေဖ်ာ္ေျဖ မႈ နွင့္ အက တင္ဆက္မႈ တို႕ အ မွား အယြင္း မ႐ွိေစရန္ နွင့္ ျမန္မာ့ဘက္ မွ စီစဥ္ တင္ဆက္ ထားမႈနွင့္ ကိုက္ညီရန္ နွစ္ဘက္ ေတြ႕ဆံု ေဆြး ေႏြး ျခင္းျဖစ္ပါ သည္ ။ ထို ဇာတ္လမ္းတြဲ တြင္ ျမန္မာ့ အနုပညာ ႐ွင္ မ်ားလည္း ပါဝင္သ႐ုပ္ ေဆာင္မည္ဟု သိရသည္ ။

ပ်ဴ ဂီတ အနုပညာ ရွင္မ်ား ။ ( Noel . F Singer 1997 )
ခရစ္နွစ္ ၈၀၂ ခုနွစ္ တ႐ုတ္ျပည္ ေရာက္ ပ်ဴဂီတ အနု ပညာ အဖြဲ႕ ၏ စြမ္းပ ကား သည္ တ႐ုတ္တို႕ ကိုအံ့အားသင့္ ေစခဲ႔ပါသည္ ။ ပ်ဴ ဂီတ အနုပညာ၏ အင္အားသည္ သေရခတၱရာ ၏ အင္အား ပင္ ျဖစ္ေပသည္ ။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ပ်ဴဂီတ အနုပညာ အတြက္ ေျမ ေပၚ ေျမေအာက္ အေထာက္ အထား ဆို၍ ေမွာ္ဇာ႐ွိ ျမင္ဗာဟုေစ တီ ပ်က္ ကုန္းမွ ေျခထိုးကေနဟန္ အုတ္ခြက္ တစ္ခု ၊ ေမွာ္ဇာ အျခားေနရာမွ ေျခထိုး လက္ေျမွာက္ ကေနဟန္ အုတ္ခြက္ တစ္ခု နွင့္ ၁၉၆၆-၆၇ ခုနွစ္အတြင္း သေရခတၱရာ ျမိဳ႕ေဟာင္းမွ တူးေဖာ္ ရ႐ွိေသာ ကခုန္ တီးမႈတ္ ေနေသာ ေၾကး႐ုပ္ ငါး႐ုပ္ ေလာက္သာ ေတြ႕ရပါသည္ ။ သို႕ျဖစ္ပါ၍ တ႐ုတ္တို႕ ၏ ထန္မင္းဆက္ သမိုင္းေဟာင္း ၊ ထန္မင္းဆက္ သမိုင္းသစ္ နွင့္ ထန္ မင္းဆက္ အုပ္ခ်ဳပ္ ပံုစာတမ္း မ်ားတြင္ ပ်ဴဂီတ ခရီးသြား အဖြဲ႕အ ေၾကာင္းကို ဆရာၾကီး ဦးရည္ စိန္ ၏ ေက်းဇူးနွင့္ ေလ့လာရပါ ဦးမည္ ။


သေရခတၱရာ ဂီတအနုပညာ အဖြဲ႕၏ ခ်န္အန္း ခရီးစဥ္ ။

ခရစ္နွစ္ ၈၀၂ ခု ၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၊ ၁၃ရက္ေန႕တြင္ သေရခတၱရာ မွ အိမ္ေ႐ွ႕ မင္းသား သုနႏၵန ေခါင္းေဆာင္ေသာ အဖြဲ႕ဝင္ ၃၅ ဦးပါ ဝင္သည့္ ပ်ဴဂီတ အ နုပညာ အဖြဲ႔သည္ တ႐ုတ္တို႕၏ ေနျပည္ ေတာ္ ခ်န္အန္းျမိဳ႕သို႕ ေရာက္႐ွိခဲ႕ သည္ ။ ပ်ဴမင္းသား ဦးေဆာင္ သြားေသာ ခရီးစဥ္မွာ-

-သေရခတၱရာမွ ေတာင္တြင္းၾကီး ၊
-ေတာင္တြင္းၾကီး မွ ပင္လယ္ (မိုင္းေမာ့ျမိဳ႕ေဟာင္း ကူမဲအနီး) ၊
-ပင္လယ္ မွ သီေပါ ၊
-သီေပါမွ က်ဴကုန္ ၊
-က်ဴကုန္မွ ဝမ္တိန္း ၊
-ဝမ္တိန္မွ က်ဲဖန္( င္) ၊
-က်ဲဖန္( င္)မွ လုန္လိန္ ၊
-လုလိန္မွ ေပါင္း႐ွန္ ၊
-ေပါင္း႐ွန္မွ တာ့လီ ၊
-တာလီတြင္ နန္ေစာဘုရင္ ယီမိုယြန္ ၏ စီစဥ္ေပးမႈအရ စကား ျပန္နွင့္ အတူ ဘီစီ -၃ ရာစု ကေဖာက္လုပ္ ခဲ႕ေသာ အန္းနင္ ျမစ္ဝွမ္း လမ္းေၾကာင္း အ တိုင္း သြား၍ ခ်ဲ(င္)တူ သို႕ ၊
-ခ်ဲ(င္)တူတြင္ စီခၽြမ္း ဘုရင္ခံ ေဝေကာင္းနွင့္ ေတြ႕ဆံု၍ တ႐ုတ္ မင္း ေနျပည္ ေတာ္ ခ်န္အန္း သို႕ အဆင့္ဆင့္ သြားေရာက္ ခဲ႕ ပါ သည္ ။ ထန္ ဧက ရာဇ္ တယ္က်ဳန္းက လိႈက္လဲစြာ ၾကိဳဆိုခဲ႕ ပါ သည္ ။


သေရခတၱရာ ဂီတအနုပညာ အဖြဲ႕၏ တူရိယာမ်ား ။
တရုတ္ျပည္ ေရာက္ ပ်ဴ တူရိယာ မ်ား ။ ( Noel . F Singer 1997 )

ဂီတဝါသနာ ထံုလွေသာ ထန္ဧကရာဇ္ တယ္က်ဳန္းသည္ ပ်ဴတို႕ ၏ တူရိယာ မ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ထားရာ ထန္မင္းဆက္ သမိုင္း သစ္တြင္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ပါ႐ွိ၍ ဆရာၾကီး ဦးရည္စိန္၏လက္ေ႐ြး စင္မွတ္တမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထား ပါသည္ ။ခ်န္အန္းေရာက္ ပ်ဴဂီတ အနုပညာ အဖြဲ႕တြင္ တူရိယာ ၂၂ ခုပါ႐ွိသည္ ။ အမ်ိဳးအစား အား ျဖင့္ ႐ွစ္မ်ိဳး ႐ွိသည္ ။ ယင္းတို႕မွာ သတၱဳ-၂ ၊ ခ႐ုသင္း-၁ ၊ ၾကိဳး-၇ ၊ ဝါး-၂ ၊ ဗူး-၂ ၊ သားေရ-၂ ၊ ဆင္စြယ္-၁နွင့္ ခ်ိဳ-၂ တို႕ျဖစ္သည္ ။

၁။ စည္ ေလးလံုး (သားေရနွင့္ က်တ္ထား၍ ေတးဂီတနွင့္ စည္း က်ေအာင္ တီးနိုင္သည္) ။
၂။ သံျပား နွစ္ခ်ပ္(မ်က္နွာျပင္ညီညာ၍ ေက်ာဘက္တြင္ လက္ ကိုင္႐ွိ၍ သား ေရ ပတ္ၾကိဳး နွင့္ ပတ္ခ်ည္ထားသည္)။
၃။ ခ႐ုသင္း ေလးလံုး ( ေျမြေရဖံုး ရစ္ေခါင္းသ႑န္ ေစာင္းျဖစ္၍ ေဖာင္းၾကိဳး မ်ားတပ္လ်က္ သံစဥ္ညွိ ခလုတ္မ်ားပါ ပါဝင္ေသာ ၾကိဳးတပ္တူရိယာ ျဖစ္သည္)။
၄။ မိေခ်ာင္း ေခါင္းေစာင္း နွစ္လံုး ( ေျမြေရဖံုး မိေခ်ာင္းပံု တံုးလံုး ဗ်ပ္ေစာင္း ျဖစ္၍ ၾကိဳးကိုးေခ်ာင္းနွင့္ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းနိုင္ေသာ ခလုတ္ တစ္ဆယ့္ နွစ္ ခုပါ ဝင္ေသာ ၾကိဳးတပ္တူရိယာ ျဖစ္သည္ )။
၅။ နဂါးေခါင္း ဗ်တ္ေစာင္း တစ္လံုး (လက္ကိုင္႐ိုး ထိပ္တြင္ နဂါး နွစ္ ေကာင္ မ်က္နွာ ခ်င္း ပံုစံပါ႐ွိ၍ သံစဥ္ညွိ စာပုပ္နွင့္ ၾကိဳးသံုး ၾကိဳး လက္နွိပ္ ခလုတ္ သံုးခုစီ ႐ွိေသာ ၾကိဳးတပ္တူရိယာ ျဖစ္ သည္)။
၆။ မိုးသားေခါင္း ဗ်တ္ေစာင္း တစ္လံုး (မ်က္နွာျပင္ တြင္ ေျမြေရ နွင့္ အလွ ဆင္ ထားကာ လက္ကိုင္႐ိုး ထိပ္တြင္ မိုး သားပံု ပါ႐ွိ သည္မွ လြဲ၍ နံပတ္စဥ္-၅ အတိုင္းျဖစ္သည္)။
၇။ ဗူးၾကီး ဗ်တ္ေစာင္း နွစ္လံုး ( ဝမ္းဗိုက္သည္ ဗူးၾကီးထက္ျခမ္းခြဲ ပံုျပဳလုပ္ ထားျပီး အေပၚတြင္ ေၾကးခြက္ ထည့္ထားသည့္ ၾကိဳးတပ္ တူရိယာ ျဖစ္သည္ )။
၈။ ၾကိဳးတစ္ေခ်ာင္းတပ္ ဗူးဗ်တ္ေစာင္း တစ္လံုး (ဝါးနွင့္ျပဳလုပ္ ထား၍ သစ္ သားကို ေျမြေခါင္းပံု လုပ္ကာ ေစာင္းၾကိဳးကိုထိန္း သည္ ။ လက္နွိပ္ ခလုတ္ ေလးခု ႐ွိ၍ သံစဥ္ညွိ ခလုတ္မပါဝင္ ေသာ ၾကိဳးတပ္တူရိယာ ျဖစ္သည္)။
၉။ ဗူးကေလး ဗ်တ္ေစာင္း နွစ္လံုး ( ဗူးၾကီး ဗ်တ္ေစာင္းပံု ျဖစ္၍ အ႐ြယ္ေသး ငယ္သည္ )။
၁၀။ ကန္႕လန္႕မႈတ္ ပုေလြနွစ္ေခ်ာင္း ( ဝါး ပုေလြ ေခါင္းကို ဖ ေယာင္း နွင့္ျပဳ လုပ္ထားျပီး လက္ေပါက္ေျခာက္ေပါက္ ႐ွိသည္ )။
၁၁။ ပေလြတစ္ေခ်ာင္း ( ဝါးပုေလြ ဆင္စြယ္ေခါင္း တပ္ထားသည္ )။
၁၂။ နွစ္ဖက္မႈတ္ ပုေလြနွစ္ေခ်ာင္း ( အလယ္တြင္ ဝါးဆစ္ျဖင့္ ပိုင္း၍ တစ္ဖက္ စီ တြင္ လက္ေပါက္ သံုးေပါက္စီ ပါျပီး အစြန္းနွစ္ ဖက္တြင္ ေဟာင္းေလာင္း ထား သည္)။
၁၃။ ဗူးၾကီးျငင္း နွစ္လံုး ( ရစ္ေတာင္နွင့္ သ႑န္တူ အတိုအ႐ွည္ အစဥ္လိုက္ ႐ွိေသာ ဝါးေခ်ာင္းဆယ့္ေျခာက္ေခ်ာင္းပါ၍႐ွစ္ေခ်ာင္း စီ ခြဲထားသည္ ေလ မႈတ္တူရိယာ ျဖစ္သည္ )။
၁၄။ ဗူးကေလးျငင္း နွစ္လံုး ( ဗူးၾကီး ျငင္းအတိုင္း ျပဳလုပ္ထား၍ အ႐ြယ္ေသး သည္ )။
၁၅။ သံုးမ်က္နွာ ဗံု နွစ္စံု ( ေျမြေရဖံုး အရက္အိုးသ႑န္ အဝက်ယ္ ၍ အဖ်ား ႐ွဴးကာ သံုလံုးကို တြဲထားသည္ )။
၁၆။ဗံုကေလး ေလးလံုး (ေျမြေရဖံုး ခါးလြယ္ဗံု ျဖစ္၍ ဂီတသံနွင့္ စည္းခ်က္က် ေအာင္ ကိုင္လႈပ္ရသည္။ အစီအစဥ္ ေၾကညာသူ ကိုင္ေလ့႐ွိသည္)။
၁၇။ ခ်ိဳသံုးေခ်ာင္းပါ ျငင္းတစ္လံုး (အေပၚမွ ႏြားခ်ိဳ သံုးေခ်ာင္း စိုက္ကာ ဗူူး လည္း ပါသည္ ။လက္ကိုင္နွင့္ မႈတ္ခြက္ တည့္လ်က္ ႐ွိေသာ ေလမႈတ္ တူရိ ယာ )။
၁၈။ ခ်ိဳနွစ္ေခ်ာင္းပါ ျငင္းတစ္လံုး ( ခ်ိဳနွစ္ေခ်ာင္းစိုက္ထား ေသာ ဗူး နွင့္ ေလ မႈတ္တူရိယာ )။


သေရခတၱရာ ဂီတအနုပညာ အဖြဲ႕၏ ေတးသီခ်င္း ၁၂ ပုဒ္ ။
ပ်ဴ ကေျခသည္ အရုပ္ ငါးရုပ္ ။

ထန္မင္းဆက္ သမိုင္းသစ္ ပါ ပ်ဴတို႕သီဆိုခဲ႕ေသာ သီခ်င္း မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္သည္ ။
၁။ ပ်ဴအမည္ ေမာ့ေထာ္မီ ျဖစ္ေသာ ဗုဒၶ၏ တံဆိပ္ေတာ္ ။
၂။ ပ်ဴအမည္ လုန္မန္(င္)တိ ျဖစ္ေသာ လက္ပံပန္း ခ်ီးမြမ္းခန္း ။
၃။ ပ်ဴအမည္ တာတူး ျဖစ္ေသာ ခိုျဖဴ ။
၄။ ပ်ဴအမည္ စူးမန္တီလီ ျဖစ္ေသာ ၾကိဳးၾကာျဖဴ၏ ခရီး ။
၅။ ပ်ဴအမည္ လိုင္နိုင္ ျဖစ္ေသာ ေဝွ႕တိုက္ေနေသာ ဆိတ္၏ ေအာင္ျမင္မႈ ။
၆။ ပ်ဴအမည္ မီစီးမီ ျဖစ္ေသာ ေစာင္းၾကိဳးတစ္ေခ်ာင္း တပ္ နဂါး ဗ်တ္ေစာင္း ။
၇။ ပ်ဴအမည္ ေခ်လန္႐ွီ ျဖစ္ေသာ စ်န္ဝင္စားျခင္း ။
၈။ ပ်ဴအမည္ အာ့စီးလြိ-ယယ့္ ျဖစ္ေသာ ၾကံမင္း ။
၉။ ပ်ဴအမည္ ေထာင္ထိုင္ ျဖစ္ေသာ ေဒါင္းမင္း ။
၁၀။ တ႐ုတ္စာလံု ယယ္အယ္ ျဖင့္ေဖာ္ျပ ေသာ ေတာငန္း ။
၁၁။ ပ်ဴအမည္ လုန္ခ်ဳန္း(င္)ဝမ္(င္)ေမာ္ ျဖစ္ေသာ စားေသာက္ပြဲ ေတးဂီတ ။
၁၂။ ပ်ဴအမည္ ဟူနာ ျဖစ္ေသာ စိုးရိမ္ေၾကာင့္က် မႈကိုဖယ္ ႐ွား ျခင္း ။

ဗဟုသုတ အားျဖင့္ ပ်ဴဂီတ အနုပညာ အဖြဲ႕သည္ ခ်န္အန္းသို႕ သြားရာ ခရီး တစ္ေနရာ ႐ွိ တည္းခိုခန္း တြင္ ေလ့က်င့္ေနစဥ္ တ ႐ုတ္ေတာ္ဝင္ ဂီတသိပၸံ ဌာန မွ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက ေတြ႕ရာ သေကၤ တျဖင့္ မွတ္ယူထား၍ ခ်န္အန္းသို႕ အျမန္ျပန္ကာ ပ်ဴအဖြဲ႕ မ ေရာက္မီ တ႐ုတ္ နန္းတြင္း ဂီတပညာ ႐ွင္တို႕ကို ပ်ဴဂီတ ကိုေလ့ က်င့္ခဲ႕ သည္ဆို၏ ။

သေရခတၱရာ ဂီတအနုပညာ အဖြဲ႕၏ ဝတ္စားဆင္ယင္ပံု ။
ေဆးမင္ေၾကာင္ နွင့္ ပ်ဴ ကေျခသည္မ်ား ။ ( Noel . F Singer 1997 )

ပ်ဴဂီတအဖြဲ႕ နွင့္ အက ပညာ သည္မ်ား ၏ ဝတ္စား ဆင္ယင္ ပံု ကို ထန္မင္း ဆက္ သမိုင္းသစ္ ကေအာက္ပါ အတိုင္း မွတ္တမ္း တင္ ထားသည္ ။ အနီရင့္ ေရာင္႐ွိ၍ ဒူးကိုဖံုး လႊမ္းထားသည့္ ဝါဂြမ္း နွင့္ ရက္လုပ္ထားေသာ ခ်ည္ ပိတ္ ပါး ဝတ္စံုမ်ား ကို ဝတ္ဆင္ ၾက သည္။ ပုခံုး နွစ္ဖက္ အေပၚမွ ခ်ိဳင္းၾကား ေအာက္ သို႕လွ်ိဳျပီး လႊမ္း ႐ံုထားသည္ ။ ေက်ာက္မ်က္ျဖင့္ စီတပ္ ထားေသာ လက္ေကာက္ လက္ၾကပ္နွင့္ ေျခက်င္းမ်ား ကို ဝတ္ဆင္ ထားသည္ ။ ေ႐ႊဦး ေပါင္း ကိုလည္း ေဆာင္းထားသည္ ။ လက္ဝဲ ၊ လက္ယာ နား နွစ္ဖက္ တြင္ နားဆြဲမ်ားကို ဆင္ယင္ထား သည္ ။ ပန္းမ်ားကို သီကံုး၍ ဆင္ယင္ၾကသည္ ။ ဆံထိုးဆံညွပ္ နွစ္ခုပါ႐ွိ၍ အေမးႊနု (ငွက္ေမႊး) ျဖင့္တန္ဆာ ဆင္ထားသည္ ။ အစီအစဥ္တစ္ခု ကိုမစမီ အစီအ စဥ္ေၾကညာသူမွ ေတးသီခ်င္း၏ အဓိပၸါယ္ကို ႐ွင္းျပသည္ ။ကကြက္ ကဟန္ မူကား ေတးဂီတ အေလ်ာက္ အကပညာသည္ နွစ္ဦး သို႕မဟုတ္ ေျခာက္ဦး သို႕မဟုတ္ ေလးဦး ၊ ႐ွစ္ဦး မွ ဆယ္ ဦး အထိ ျဖစ္သည္ ။အက ပညာသည္ မ်ားသည္ ပါးမည္းထိုး ( ပါး ရဲထိုး ) ထားၾက သည္ ။ အက ပညာသည္ တို႕သည္ ေတးသီခ်င္း သီ ဆိုရင္း ကခုန္ ၾကသည္ ။ ေတးသီခ်င္း သီဆိုၾက ေသာအခါသံ ျပိဳင္သီ ဆိုၾကသည္ ။ လက္နွစ္ဖက္ လက္ဆယ္ေခ်ာင္းကို ညီညာ စြာ ျပန္႕လိုက္ ၊ ညီညာစြာ ျပန္႕လိုက္ ၊ ညီညာ စြာ စုလိုက္ နွင့္ေတး သြား ကို စည္းခ်က္ ေပးလိုက္သ လို ကခုန္ၾက သည္ ။ အသံအ နိမ္႕ အျမင့္ သီဆိုေသာ အခါ မညီညာမႈ မ႐ွိေပ ။အကပညာသည္ မ်ား သည္ ေက်ာက္မ်က္ ပုလဲ စေသာ ရတနာမ်ား ျဖင့္စီ တပ္ စီ ျခယ္ထား သည့္ ဦးေပါင္း ကို ေဆာင္းၾကသည္ ။ အစီအ စဥ္ တစ္ ခုျပီးဆံုးလွ်င္ အက ပညာ သည္မ်ားသည္ ဦးညြတ္၍ ကန္ေတာ့ ၾကသည္ ။ ဤတြင္ မွတ္သားစ ရာတစ္ခုမွာ “ ဂီတ ပညာသည္ မ်ားသည္ ခြန္းလြန္ ခ်ည္းပင္တည္း ” ဟု အမ်ိဳးႏြယ္ ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ အသံုးအႏႈန္း ကိုေတြ႕ရ သည္ ။ ခြန္းလြန္ ဆိုသည္ မွာ “ အသားအေရာင္ မည္းေသာ ေတာင္ပိုင္းေဒသ အမ်ိဳးသား ” ဟူ၍ အဓိပၸါယ္ ရပါသည္ ။

ပ်ဴသံအဖြဲ႕ သို႕မဟုတ္ သေရခတၱရာ ဂီတအနုပညာ အဖြဲ႕ သည္ ဂီတ ဆိုင္ရာ သံကိစၥ အဝဝ ကိုေဆာင္႐ြက္ ျပီးေနာက္ မည္သည့္ ေန႕ရက္တြင္ ခ်န္အန္းမွ ထြက္ခြာခဲ႕ ေၾကာင္းမသိ ရပါ ။ ခရစ္နွစ္ ၈၀၂ ခု အတြင္း မွာပင္ ပ်ဴနိုင္ငံ သို႔ ျပန္ေရာက္ျပီ ဟုခန္႕မွန္းရ သည္ ။ ေနာက္ဆက္တြဲ အေနနွင့္ ခရစ္နွစ္ ၈၀၂ ခုနွစ္ ေဆာင္းဥ တုကာလ တြင္ ဧကရာဇ္ တယ္က်ဳန္း သည္ သေရခတၱရာ သို႔ သံ အဖြဲ႕ေစလႊတ္ ၍ ပ်ဴမင္းထံ သို႕စာတစ္ေစာင္ ပါးလိုက္သည္ ။ တဖန္ စာ ေပ အျမဳေတ က်မ္းတြင္ ခရစ္နွစ္ ၈၀၇ ခုနွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ နွင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီ လ အတြင္း ပ်ဴနိုင္ငံ မွ သံအဖြဲ႕သည္ ခ်န္အန္းသို ႕ေရာက္သြားေသး သည္ ဆို ၏ ။ သို႕ေသာ္ ထန္မင္းဆက္ သမိုင္း ေဟာင္း ၊ ထန္မင္းဆက္ သမိုင္းသစ္ နွင့္ ထန္မင္းဆက္ အုပ္ခ်ဳပ္ ပံုစာတမ္း မ်ားတြင္ မေတြ ့ ရေပ ။

သမိုင္းေၾကာင္း အေထာက္အထား ေကာင္းမ်ား ပိုင္ဆိုင္၍ ယဥ္ ေက်းမႈအ ဆင့္ ျမင့္မားလွေသာ တ႐ုတ္တို႕ ကပင္ အေလးထား ၍ ေဖာ္ထုတ္မည္ ျဖစ္ ေသာ ျမန္မာ့ ေျမေပၚမွ ပ်ဴ ယဥ္ေက်းမႈ ဂီတ အကအလွ မ်ားအ ေၾကာင္း ေလ့ လာမိသ၍ ေဖာ္ထုတ္ထားပါ သည္ ။

စာကိုး ။ ေဒါက္တာ ခ်စ္စံဝင္း -ပ်ဴမင္းသား ဂီတခရီးစဥ္ နွင့္ သေရခတၱရာ ေလ့လာစာတမ္း ။

သွ်င္ေလညင္း ၊ ၁၅ ၊၈ ၊ ၂၀၁၃ ။

Photo from : Asian Masterpiece

AddThis