ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လြန္ခဲ့ေသာ အတိတ္ကုိျပန္လည္ တူးဆြခ်င္မိပါသည္ .....

Tuesday, 18 June 2013

ဆရာ ျငိမ္းေက်ာ္ ၊ သုဓနု ၊ ေဒြးမယ္ေနာ္ တို႕၏ ေငြေတာင္နွင့္ အနီးကပ္ ႐ႈျမင္ျခင္း။

ဆရာျငိမ္းေက်ာ္၏ ေငြေတာင္ ဆိုေသာ သုေတသန စာတမ္း တစ္ခု ။ အမ်ိဳးသား စာေပဆု ခ်ီးျမွင့္ျခင္း ခံရေသာ စာအုပ္ေလး တစ္အုပ္။ဗိုလ္မႉးဘ႐ွင္ ၏ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသန ဆိုင္ရာ သံုး သပ္ခ်က္။ ပါေမာကၡ ဦးေမာင္ေမာင္ ၾကီး ၏ပ်ိဳ႕၊ ရကန္၊ ျပဇာတ္ နွင့္ စာေပအေထာက္အထား သံုးသပ္ ခ်က္မ်ား နွင့္ ေဝေဝ ဆာ ဆာ႐ွိလွေၾကာင္း မိတ္ေဆြ တစ္ဦး၏ အားတတ္ဖြယ္ အညႊန္း ေၾကာင့္ စာေရးသူ အင္မတန္ စိတ္ဝင္တစား ဖတ္ခ်င္ ၍ ရ႐ွိ နိုင္ ရန္ ၾကိဳး စားခဲ႕ရပါသည္။ ညႊန္းေသာမိတ္ေဆြ ကပင္ ကူညီ ႐ွာေဖြ ေပး၍ လက္ဝယ္ ပိုင္ဆိုင္ ရေသာအခါ ထံုးစံအတိုင္း အမွာစာကို ေက်ညက္သည္ ထိ ဖတ္ မိေတာ့သည္ ။ကရင္အမ်ိဳးသား တို႕၏ ယံုၾကည္မႈ တြင္ သုဓနုမင္းသား နွင့္ ေဒြးမယ္ေနာ္ တို႔မွ ေပါက္ဖြား ဆင္းသက္လာ သည္ဟုယံုၾကည္လ်က္ ၊ ကယား တိုင္း ရင္းသား တို႕မွာ ၎ တို႔ ေဒသအတြင္း တည္႐ွိေသာ ေငြ ေတာင္နယ္ ကို ေဒြးမယ္ေနာ္ ဇာတ္ေတာ္လာ ေငြေတာင္ျဖစ္သည္ ဟုယံု ၾကည္ မႈ မ်ား ႐ွိေနပါ သည္ ။ ထိုသို႔ ေသာ အျခင္းအရာ မ်ားေၾကာင့္ စိတ္ ပါဝင္စား ရသည့္အထဲ ဆရာ ျငိမ္း ေက်ာ္၏ ကနဦး အမွာစာ ႐ွည္ၾကီး ထဲမွ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး ၏မျပည့္စံု မႈ မ်ား ၾကားမွ ဇြဲနပဲ ၾကီးစြာ သုေတသန နတ္၏ဖမ္း စားျခင္း ေနာက္ သို႕ တေကာက္ ေကာက္ လိုက္ပါ ေနပံု ကိုဖတ္မိသျဖင့္ ဤအသြင္ သ႑ာန္ အားစိတ္ကူးနွင့္ ျမင္ေယာင္ ပံုေဖာ္မိပါ သည္။


ေဝလီေဝလင္း အခ်ိန္တြင္လြယ္အိတ္တစ္လံုး ကိုလြယ္လ်က္ စာ အုပ္မ်ား ကိုမနိုင္မနင္း သယ္ေဆာင္လာကာ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ဝင္းအတြင္း အဓိ ပတိလမ္းမၾကီးေပၚ သုတ္သုတ္ ျပာျပာ သြားေန ေသာလူငယ္ တစ္ဦး ။ထိုသူ၏ အာရုံတြင္ ၾကီးစိုးလႊမ္းမိုး ေနေသာ မဟာယန ပိဋကတ္ ဇာတ္ေတာ္ၾကီး မ်ား၊ ဇာတကမ်ား ထဲတြင္ ပါ႐ွိေသာ ေဒြးမယ္ေနာ္ မေနာ္ဟရီ ကႏၵ ရီပ်ိဳ အား ေတြ႔ လိမ့္နိုး လိုက္လံ႐ွာ ေဖြလိုစိတ္အာသီသ ကို ထပ္မွ် ခံစားမိသည္ ။ ေဒြးမယ္ ေနာ္ ျဖန္႔က်က္ ပ်ံသန္းခဲ့ ေသာ ခရီးကား မေသးလွေပ ။ သုဓနုကို လက္ဆြဲ ယူ၍ ေကာသမၺီ ေကာင္းကင္တစ္ခြင္တြင္ လွည့္လည္၍ ေပေလာ၊ မထုရာနွင့္ ကသီၼယတြင္ ေတြ႕လိုက္ ရ သ ေလာ၊ ထိုထိုမွ် အားမရ ေသး အာ႐ွတခြင္ နွင့္ ဥေရာပ ကုန္းျမင့္ ေဒသမ်ား သို႔ပါ ပ်ံသန္းလ်က္ ခရီးတြင္တြင္ နွင္ေနေလ၏။ ပ်ံေလရာ လမ္း ေၾကာင္းအနွံ့ တြင္ လည္း အကၡရာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကို ေရးျခစ္ထားခဲ႔ျပန္သည္ ။ ဘာသာစကား မ်ိဳးစံုကိုလည္း ေျပာသြား ခဲ႕ဟန္တူသည္ ။ သကၠတ၊ တ႐ုတ္၊ တိဗက္၊ မြန္ဂိုလိ ယား၊ ဂ်ပန္ ၊ ကိုရီး ယား၊ ပါဠိ၊ အဂၤလိပ္၊ ျပင္သစ္၊ ဂ်ာမန္၊ ခိုတန္ နွင့္ ၊ အေ႐ွ႕ေတာင္ အာ႐ွ ဘာသာစကားမ်ား၊ စာေပမ်ားထဲတြင္ ေမႊေနွာက္ လူးလား ပ်ံသန္း ေနခဲ႕ သည္။ ဤသည္မွာ စာတမ္း ျဖစ္ေပၚလာရန္ ဆရာျငိမ္းေက်ာ္ ႐ွာေဖြခဲ႕ရေသာ အကိုးအကား တို႕ ႐ွိရာ ေဒသမ်ား၊ ဘာ သာစကား မ်ားကို ထိုသို႕ လ်င္လ်င္ တင္စားမိျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္ ။ ဤ ေငြေတာင္ စာတမ္း ျဖစ္ေျမာက္ဖို႕ ရန္ လိုအပ္ေသာ အခ်က္အလက္ တို႔ကို လေပါင္း နွစ္ ဆယ္ခန္႕ ရွာေပြစုစည္းခဲ့ရျပီး နွစ္လ ေက်ာ္ၾကာ ေရးသား ခဲ႔ရ ေပသည္ ။ ထိုကာလ အခိုက္ ဆ ရာ ျငိမ္းေက်ာ္ ျငီးတြားေနခဲ႔ရသည္။ သူ၏ ေငြေတာင္စာတမ္း အတြက္ စာအုပ္စာတမ္း အေထာက္အထားတို႕သည္ စိတ္ေက်နပ္ရေအာင္ ျပည့္စံုမႈ မ႐ွိခဲ့ေပ။ ျမန္မာနိုင္ငံရွိ စာၾကည့္ တိုက္ မ်ား အတြင္း လိုခ်င္ေသာ စာအုပ္၊ လိုအပ္ေသာ စာတမ္းတို႕ကို ႐ွာေဖြရသည္မွာ မလြ ယ္လွေပ။ ေလ့လာလိုေသာ ဘာသာရပ္အသီးသီး အတြက္ တျပိဳင္နက္ ျပီး ျပည့္စံုေစ ေလာက္ ေအာင္ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား စံုလင္မႈ မ႐ွိခဲ့ေပ ။ လိုအပ္သမွ် စာအုပ္စာတမ္း မ်ားကို သုေတ သန သမားမ်ားထံ ကိုယ္တိုင္မွ ေမတၱာရပ္ခံ စုေဆာင္းရျခင္း မ်ိဳးမို႕ အတိမ္းအေစာင္းစိုစဥ္းမွ မ႐ွိသင့္ေသာ စာတမ္းတစ္ခု အတြက္ ၾကန္႕ၾကာမႈ မ်ားၾကံဳရေလေတာ့သည္ ။ ထိုၾကန္႕ ၾကာ မႈတို႕ထက္ဆိုးသည္ကား အေထာက္အထား မျပည့္စံုမႈပင္။ ဤေသာ မျပည့္စံုမႈသည္ သမိုင္း စဥ္ အဆက္မျပတ္ေအာင္ ဆက္စပ္ ေစ့စပ္ ၾကည့္႐ ႈဖို႕ရန္ နိႈင္းယွဥ္ေလ့လာရာ၌ အဟန္႕အ တား ျဖစ္လာသည္။ စာတမ္း၏ အသြင္သ႑ာန္ ေပၚလာ႐ံုမွ်သာ အက်ိဳး ျဖစ္ေစခဲ့ေသာ္လည္း ပမာဏ အားျဖင့္ ေသးငယ္လည္း လွ်စ္လ်ဴ႐ႈ၍မရေသာ အားနည္းခ်က္ ေထာက္ကြက္ ေလး မ်ား ႐ွိလာနိုင္သည္ေၾကာင့္ စာတမ္း႐ွင္ ကိုယ္တိုင္ အားမလိုအားမရ ျငီးတြားေနျဖစ္ခဲ႕ သည္။ တန္ဖိုးၾကီးလြန္း၍ မဝယ္န္ုိင္ ခဲ႔ ေသာ ပိဋကတ္မ်ား၊ ေကာ္ပီမူပိုင္ေၾကာင့္ ဓါတ္ပံု႐ိုက္ခြင့္ ကူးယူ ခြင့္ မရခဲ႔ေသာ စာအုပ္မ်ား ၊ မည္သ္ု႔ိမွ် ေျခရာခံ၍ မရေတာ့ ေသာ ေပ်ာက္ဆံုး စာအုပ္မ်ား၊ အ တြဲလိုက္ အ ေန နွင့္ ႐ွိေသာ စာအုပ္မ်ား ထဲမွ မိမိလိုအပ္ေသာ အပိုင္းတစ္ခ်ိဳ႕သာ ေပ်ာက္ ဆံုး ေနျခင္းမ်ား စသည္ အခက္အခဲတို႕အၾကား ရုန္းကန္ေနရသူ စာတမ္း႐ွင္ အတြက္ ပင္လယ္ထဲ ေရငတ္ ေနရသူ အလား ျဖစ္ေန မည္မွာ မလြဲေပ ။ မူရင္းက်မ္း မရနိုင္ေတာ့ ေသာေၾကာင့္ တဆင့္ ကိုး က်မ္းမ်ားကို ျပန္၍ ကိုး ကားရျခင္းမ်ိဳး အျဖစ္မ်ိဳးနွင့္ ၾကံဳလာသည့္ အခါ၌ စာတမ္း ႐ွင္တြင္ မည္ကဲ့ သို႔ေသာ စိတ္မလံုျခံဳမႈမ်ိဳး ခံစားေနလိမ့္မည္လဲ ဆိုသည္မွာ ေတြး ၾကည့္လ်င္ ပင္ ရွင္းရွင္းျမင္နိုင္ေပသည္ ။ ဤသို႕ေသာ အခက္အခဲမ်ားၾကားမွ ျပဳစုခဲ့ရေသာ စာတမ္း တစ္ ခုသည္ အားနည္းခ်က္ ေထာက္ကြက္ ေသးေသး မြားမြား အခ်ိဳ႕မွအပ သမိုင္းေၾကာင္း အေျခခံ မႈတြင္ အင္မ တန္ ခိုင္လံု သပ္ရပ္ သည္ကိုကား ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ လက္သင့္ခံမိေပသည္။ သု ေတသန စာတမ္း တစ္ခုအား အေၾကာင္းအရာ တခု၌သာ မႈတည္၍ ျပဳစုမည္ ။ စသည္ျဖင့္ ၾကိဳတင္ ပိုင္းျခားသတ္မွတ္၍ မရစေကာင္း။ သုေတ သနဆိုင္ရာ ေလ့လာမႈဟူသည္ အ႐ွိန္ရ လာ ေလေလ က်ယ္ျပန္႔ လာေလ မွာ ျဖစ္ျမဲ ဓမၼတာပင္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ အခိုက္အတန္႕တို႕၌ ဘာသာရပ္တခု၏ နယ္ ပယ္ကို ေက်ာ္ျဖတ္၍ အျခားဘာသာ ရပ္ တစ္ခု အတြင္းသို႔ ေမႊေနွာက္ ရသည္ လည္း႐ွိ တတ္သည္။ ေဒသတစ္ခုကို ေက်ာ္ျဖတ္၍ အျခားေဒသကို အေျခ ခ်ရျခင္း မ်ိဳးသည္ လည္း မဆန္းလွေပ။ သုေတသန တည္း ဟူေသာ အလုပ္တြင္ အရာရာသည္ အ ေၾကာင္း အက်ိဳး အေကာင္းအဆိုး အတက္အက် ယွဥ္ တြဲ လ်က္ ႐ွိစျမဲ ျဖစ္သည္ ။

ဆရာ ျငိမ္းေက်ာ္က ဤသို႕ဆိုခဲ႕သည္။ "ဝါသနာ အေလ်ာက္ သု ေတသန ျပဳသူနွင့္ ဝါသနာ အေလ်ာက္ စာၾကည့္တိုက္ ဝန္ထမ္း တို႔ သည္ ထာဝရ မိတ္ ေဆြမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ဝါသနာ အ ေလ်ာက္ သု ေတသနျပဳသူနွင့္ ထမင္းအရ စာၾကည့္တိုက္ဝန္ထမ္းတို႕ သည္ ထာဝရ ရန္သူ မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထမင္းအရ သုေတသနျပဳ သူ နွင့္ ဝါသနာအေလ်ာက္စာၾကည့္တိုက္ ဝန္ ထမ္း တို႔သည္ ထာဝရ သူစိမ္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထမင္း အရ သုေတသနျပဳ သူ နွင့္ ထမင္း အရ စာၾကည့္တိုက္ဝန္ထမ္းတို႕ သည္ ထာဝရ ကမာၻ ျခား လ်က္႐ွိေန ေတာ့သည္ ။" ေနာက္ ထပ္ ေပးသြားေသာ ဥပမာ တစ္ ခု ကား "ေငြေၾကး ကိုရဖို႕ရာ အစြမ္းကုန္ မ်က္နွာခ်ိဳ ေသြးထား ေသာ ျပည့္တန္ဆာမ ကဲ႕သို႕ မိမိလိုလားေသာ စာအုပ္စာတမ္း ရဖို႕ရန္ အလို႕ငွာ သုေတသီ သည္ အစြမ္း ကုန္ မ်က္နွာခ်ိဳ ေသြး ထားကာ စာငွားစင္ အနီးသို႔ခ်ဥ္းကပ္ရေလသည္။ ပညာ ႐ွာ ပမာ သူဖုန္းစား ကဲ႕သို႕ျဖစ္ရေပ၏။" ဤစကားစုမွ်နွင့္ပင္ သုေတသန သမားတစ္ဦး အဖို႕ ျပည့္စံုလံုေလာက္ေသာ စာတမ္း တစ္ေစာင္ ေပၚေပါက္ လာေစရန္ အတြက္ စာအကိုးအကား ျပည့္ျပည့္စံုစံု ရ႐ွိ ရန္မည္မွ် ေပးဆပ္ ထား ရသည္ကို နားလည္း ခံစား သေဘာေပါက္ ေစခ်င္ သည္။ လိုရာစာအုပ္ ကို ႐ွာေဖြေတြ႕႐ွိသည့္အခါ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဝမ္းသာၾကည္နူး ျခင္းသည္ စာအုပ္စာတမ္း အငွားအရမ္း ကူသန္း ေခါက္သယ္ မ်ားျပားေသာ ေၾကာင့္ ျငိဳျငင္စြာ ေဆာင့္ ေဆာင့္ ေအာင့္ေအာင့္ ဆက္ဆံေနသူ စာၾကည့္တိုက္ ဝန္ ထမ္း၏ ပံုရိပ္ကိုပင္ ေမ့ေလ်ာ့သြား ေစ သည္။ မိမိနွင့္ မိမိ စူးစိုက္ရာ ဘာသာ ရပ္မွ တပါး အရာရာကို ခဏတာ ေမ့ ေလ်ာ့သြားရ ေလာက္သည္ အထိ ခန္ းနားေသာ သုေတသန သမားတို႕၏ပီတိအား စပါးၾကီးေျမြ အညိႈ႕ခံ ရသူလိုပင္ ဝါသနာအေလ်ာက္ စြဲလန္း မိေတာ့သည္" ဟုဆရာက သူ၏ စိတ္ခံစားခ်က္ကို အ ရိပ္အမြက္ ထုတ္ေဖာ္ ျပခဲ့ ပါသည္။ သုေတသန သမား မ်ားနွင့္ လက္ရွိ အ ခ်ိန္ အထိ သက္ဆိုင္ လ်က္ ႐ွိေသာ အမ်ိဳးသား ကဗ်ာဆရာၾကီး ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ၏
" ဒီေခ်ာင္းကို ဝင္မိလွ်င္ ၊မထင္နဲ႔ တစ္ေခါက္ထဲ ၊တက္တံု သက္တံု နဲ႕ ၊ တက္မကုန္ သက္မဆဲ ၊ ေမာေလာက္ ေအာင္ပဲ " ကဗ်ာစာပိုဒ္ ေလးအား အဖန္ဖန္ ႐ြတ္ဆိုျပီး ဇြဲနပဲ ၾကီးစြာ ၊ ေအာက္ သက္ ေက်စြာ ျဖင့္ ေငြေတာင္ စာတမ္းကို ေရးသားျပဳစု ခဲ႕ပံုအား ဂုဏ္ယူစဖြယ္ ေတြ႕ မိ ပါ သည္ ။ ဤသည္ တြင္ ဆရာျငိမ္းေက်ာ္နွင့္တကြ အထင္ကရ/ အညတရ သုေတသန သ မား မ်ား အား ျမင္ေယာင္ ေလးစားမိျပန္ပါသည္။

ဆရာျငိမ္းေက်ာ္ မွ သိသင့္သည္ ထင္ ၍ သူ၏ အေတြ႕အၾကံု တစ္ခ်ိဳ႕ကို ေဝငွ အသိေပးခဲ႔ သည္ ။ ႐ွိသမွ်နွင့္ ျဖစ္ေအာင္ သုေတသန လုပ္ပါ ဟူေသာ ျပံဳးခ်င္ စဖြယ္ အဆိုအမိန္႕ ကို ညႊန္ၾကား ဖူးေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ႐ွိခဲ႔ ဖူးသည္ ဟူ၏ ။ ၁၉၆၅ ခုနွစ္ တဝိုက္မွ ျမန္မာ့ သုေတသန ေလာက၏ ႐ႈပ္ေထြးပံု မ်ားကို ခပ္ပါးပါးေလး ထည့္ျပ သြားခဲ႔သည္။ ထိုေခတ္ သုေတသန ဆရာတို႕၏ အ ေတြ႕ အၾကဳံတို႕အား အက်ဥ္းခ်ဳံး ေဖာက္သည္ခ်ျပရလွ်င္

- လိုခ်င္ေသာ အေထာက္အထား အဆိုအမိန္႔ ကိုေတြ႕လွ်င္ေတြ ့ျခင္း မဆိုင္းမတြ ယူငင္ကိုးကား မိ၍ ေဝဖန္ခံ ရျခင္း။
- အခ်က္အလက္ အေဟာင္း မ်ားကိုယူငင္ ကိုးကား၍ အသစ္ ေတြ႕႐ွိခ်က္မ်ား ေအာက္တြင္ လူရယ္စရာ ျဖစ္ရျခင္း။
- မိမိတင္ျပခ်က္ လြဲေခ်ာ္သြားခဲ႔ ေသာ္ ပညာ႐ွင္ပီသစြာ ဝန္ခံျခင္း မ႐ွိပဲ မိမိအမွား ကိုဖံုးကြယ္ ရန္ၾကိဳးစားရာမွ ထပ္ဆင့္ အမွားကို က်ဴးလြန္ မိျခင္း။
- ေဖာ္ထုတ္နိုင္ရန္ ခက္ခဲ၍ အင္မတန္ ေကာင္းမြန္ေသာ အသစ္ ေတြ႕႐ွိ ခ်က္မ်ားကို အာဏာသံုး၍ လွည့္ဖ်ား ရယူျပီး ေဖ်ာက္ဖ်က္ ခံရျခင္း ။
- စာတမ္းတစ္ေစာင္ အတည္ျပဳနိုင္ရန္ အတြက္ သံုးသပ္သူထံ နွစ္အေတာ္ၾကာ ၾကန္႕ၾကာေနျခင္း ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ အစ ေပ်ာက္သြားျခင္း ။
- ပညာရပ္ တစ္ခုကို မိမိထက္အရင္ သိ႐ွိျပီး ၊ ေဖာ္ထုတ္ထားျပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ၊ ထိုအထဲမွာ သဲလြန္စယူျပီး အလားတူ ပညာ ရပ္မ်ိဳးကိုပင္ ထပ္မံေဖာ္ျပ သည့္အခါတြင္ မူလပညာ႐ွင္၏ ေတြ႔ ႐ွိမႈကို က်မ္းကိုး မေပးပဲ ထိမ္ခ်န္ထား ျခင္း ။
- ကုလားထိုင္မွ မခြာ၊ စာတစ္မ်က္နွာမွ လွန္မၾကည့္ ၊ ပဲစိတ္ကူး စိတ္သန္းနွင့္ အေထာက္အထား ႐ွာၾကျခင္း။
- တစ္အုပ္ထဲကိုပင္ ေလ့လာ၍ အစအဆံုး သည္၏ မေ႐ြးကူးခ် ကာ ထိုစာအုပ္ထဲမွ က်မ္းကိုးစာရင္း ကိုေဖာ္ျပျပီး ဤစာအုပ္၏ အမည္နွင့္တကြ စာေရးသူကိုပါ ထိမ္ခ်န္၍ က်မ္းခိုးၾကျခင္း ။
- ထို႕အျပင္ တခါက ကမာၻေပၚတြင္ ပထမဆံုး အသစ္ေတြ႕႐ွိခ်က္တစ္ခု အား သုေတသနျပဳ လိုသူ ေက်ာင္းသူတစ္ဦး အတြက္ လိုအပ္ေသာ စာအုပ္စာတမ္း မ်ားကို လက္ဝယ္႐ွိသူမ်ားက မငွားနိုင္ ၾက၍ သိုဝွက္သိမ္းဆည္းထားၾကျခင္းေၾကာင့္ ထို စာတမ္း႐ွင္ ေက်ာင္းသူမွာ ဒုကၡ ၾကံဳရပံု ။ ကံေကာင္းေထာက္မ၍ ေနာက္ဆုံးတြင္ လိုအပ္ေသာ စာအုပ္စာတမ္းတို႕ကို ရရွိျပီး နိုင္ငံတကာ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား ၊ တကၠသိုလ္ မ်ား၊ သုေတသန အဖြဲ႔အစည္း မ်ားက ဂုဏ္ျပဳျခင္း ခံရပံုတို႕သည္ မွတ္သားဖြယ္ျဖစ္ေလသည္ ။ အကယ္ ၍မ်ား ထိုအကိုး အကား စာအုပ္မ်ား သူမလက္ထဲ ေရာက္မလာခဲ႔ေသာ္ သူမအဖို႕ မည္မွ် နွေျမာတသျဖစ္ေနရမည္ ကို ေတြးဆ ၾကည့္ပါ ကုန္။ အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာ တို႔မွာ သုေတသန အ သိုင္းအဝိုင္း အတြင္း ျပဳျပင္ ရန္လိုအပ္သည့္ ကိစၥအခ်ိဳ႕ပင္ ျဖစ္ပါသည္ ။ ထို႕ ေၾကာင့္ ဆရာ ျငိမ္းေက်ာ္က သူနာယူ ခဲ႔ဖူး ေသာ စကားရပ္ တခုကို ဤသို႕ တင္ ျပသြား ခဲ႔ပါသည္ ။ " စာတမ္းတစ္ေစာင္ ေရး ျပီးတဲ့အခါ အဲဒီ စာတမ္းမွာ ပါတဲ႔ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ အသိဥာဏ္ကို နားလည္လိုက္ ရတဲ႔ အျပင္ အဲဒီစာတမ္း ေရးစဥ္က ေတြ႕ၾကံဳဆက္ ဆံရ တဲ႕ လူေတြ အေၾကာင္းကိုပါ နားလည္လိုက္ ရတယ္ မဟုတ္ လား ၊ ဒါကို အစြန္းထြက္ အျမတ္တမ်ိဳးလို႔ သေဘာထား လိုက္ေပါ့၊ သို႕ေပမယ့္ ဒီလူေတြရဲ႕ အမူအက်င့္နဲ႕ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ စိတ္ဓါတ္ကို အရပ္ထဲက လူေတြသိရင္ ႐ွက္ စရာၾကီး ဗ်ာ " ဟူ၏ ။

ဆရာ ျငိမ္း ေက်ာ္မွ သုေတသန နွင့္ အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြား ကို ဤသို႕ ဆက္ စပ္ျပသည္ ။ သုေတသန ျပဳစုခ်က္တစ္ခု ၊ ႐ွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္မႈ တစ္ခု သည္ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈ ဘ႑ာ တိုက္ ထဲသို႕ ျပားေစ့ တစ္ေစ့ ထည့္ဝင္ လိုက္ ျခင္းဟု နားလည္ထား ရမည္ ။ ထို ျပဳစုခ်က္ သည္ မိမိအား စားစရာ၊ ဝတ္စရာ ၊ ေနစရာ ေပးထားေသာ နိုင္ငံေတာ္ ၌၊ မိမိ အပါအဝင္ မွီ တင္းေန ထိုင္ လ်က္ ႐ွိၾကေသာ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈ အေဆာက္အအံု ထဲ သို႕ သဲ တစ္ပြင့္ ထည့္ဝင္ ျဖည့္စြက္ လိုက္ျခင္း ဟုခံယူထားပါ ။ အသိဥာဏ္ အယူအဆ ေခါင္းပါး လာၾကသည့္ အခါ၊ ပညာ႐ွင္ ပီသစြာ ျပဳမူနိုင္စြမ္း မ႐ွိေတာ့သည့္ အခါ၊ ျပဳစုခ်က္ထက္ ျပဳစုသူကို သာ အ ေလးထားမိၾကသည့္အခါ အဖိုးမ်ား လွေသာ ပညာရပ္မ်ား ဆုတ္ယုတ္ေပေတာ့မည္ ။ ပုဂၢိဳလ္ ေရး မစ ၦရိယ တို႔နွင့္ ပညာ ရပ္ အက်ိဳးကို မခြဲျခား နိုင္လွ်င္ကား အသိတြင္ စိတ္နွလံုး ေကာင္း မ တည္နိုင္ေတာ့ပဲ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ထြန္း နိုင္မည္ မဟုတ္ ေပ ။ ထိုသူသည္ အ မ်ိဳးသား ယဥ္ ေက်းမႈ ကို စာလံုးေပါင္းမွ်ပင္ မတတ္နိုင္ ျဖစ္ရေပလိမ္႕မည္ ။ အခ်ိဳ႕ေသာ သေဘာထား မ်ား အ ရ သုေတသန ကိစၥတြင္ အမ်ိဳးသား ယဥ္ ေက်း မႈ ကို ေဇာင္းေပး ၍ ေျပာဆိုေနမႈမ်ား ကို က်ဥ္းေျမာင္းသည္ ဟု ဆိုလို က ဆိုလိုနိုင္ေပ သည္ ။ ျမန္မာနိုင္ငံသား သုေတသီသည္ ပုဂံ နိုင္ငံေတာ္ သမိုင္း ကိုျပဳစုလိုက ျပဳစုမည္။ ပါ႐ွား ဘာသာ စကား႐ွိ ေ႐ွ႕ဆက္ ပစၥည္း မ်ားကို ျပဳစုလိုက ျပဳစုမည္ ။ ႐ွမ္း၊ကရင္၊ကယား၊မြန္ တို႕၏ ယဥ္ ေက်းမႈကို သုေတသန ျပဳလိုက ျပဳ နိုင္သည္ ။ မည္သည့္ အေၾကာင္း အရာ ကိုသာ သီး သန္႔သုေတသန ျပဳရမည္ဟု ကန္႔သတ္ ထား ျခင္း မ႐ွိေပ ။ အဓိက အေရးၾကီး သည္မွာ မိမိ၏ ကိုယ္ပိုင္ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု သိထား ရန္ပင္ ျဖစ္သည္ ။ မိမိ အမ်ိဳးသား သမိုင္းကို ေသခ်ာ မသိေသးသမွ် မိမိအ ေၾကာင္းကို မိမိ ကိုယ္တိုင္မသိ ႐ွိသူကဲ႔သို႔ပင္ ျဖစ္ေနေပဦးမည္ ။ လူတို႔သည္ ကိုယ္ပိုင္ အသက္႐ွင္မႈနွင့္ ကိုယ္ပိုင္ အက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ထြန္းမႈကို ေရာင့္ရဲနိုင္ ျခင္း မ႐ွိေသာ္လည္း မိမိ၏ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈ အရာ၌ ေရာင့္ရဲေနတတ္ ၾကသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ မိမိ နိုင္ ငံနွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ တိုင္းတပါးသား တို႔ေရးသား ထားခဲ႔ေသာ စာအုပ္စာတမ္း မ်ားကို ပင္ ကုန္ ေအာင္ မဖတ္နိုင္ ေသး ။ ထို႕ျပင္ မွား၏ မွန္၏ ျပည့္စံုသည္ မျပည့္စံုသည္ ကို ျပင္ဆင္ေပး နိုင္ရန္ေဝးစြ လိုသမွ် ဤစာအုပ္မ်ားထဲက ကူးယူကာ စာသင္ခန္းတြင္ပါ ပို႔ ခ်လ်က္ ႐ွိေနၾက သည္ ။

စာေရးသူ၏အျမင္ ။
ဤစာတမ္း႐ွည္ၾကီးသည္ သုေတသီနွင့္ မရင္းနွီးေသာ ခက္ခဲေသာ စာေပ အေထာက္အထား တို႔နွင့္ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆး အတည္ျပဳ ထားသည္ ကို ေတြ႕ ရပါသည္။ ဦးစြာ ဖတ္ျဖစ္ေသာ အ မွာစာ က႑ထဲမွာ ပင္ ေတြးဆစရာ ဆင္ခ်င္ဖြယ္ရာတို႕ ျဖင့္၊ျပည့္နွက္၍ ေနေပသည္ ။ ဗုိလ္ မႉးဘ႐ွင္ ေျပာသြားခဲ့ သလ္ိုပင္ အေ႐ွ႕ ေတာင္ အာ႐ွ ဆိုင္ရာ အယူဝါဒ ကိုး ကြယ္ ယံုၾကည္ မႈ မ်ား ေရာက္ ႐ွိလာ ပံုသည္ အမွန္တကယ္ပင္ ႐ႈပ္ ေထြးလ်က္႐ွိေပသည္ ။ ႐ႈပ္ေထြး သေလာက္ လည္း အလြန္ နက္နဲသိမ္ေမြ႕ေပသည္ ။ သုဓနုေျခရာကို ႐ွာေဖြ ထား ေသာ ေငြေတာင္စာတမ္း သည္ ဗုဒၶအယူဝါဒ နွင့္ အျခားအယူ ဝါဒ တို႕ ေရာ ယွက္ေနမႈကို ခြဲျခားေဖာ္ျပ ထားသည္ ။ ျမန္ မာတို႔ ၏ ဗိႆနိုး ၊ သေရ ခတၱရာ ေခတ္ကာလမ်ား တြင္ ေရာက္႐ွိေနခဲ႔ ဟန္တူေသာ မဟာ ယန အယူဝါ ဒမ်ား ကိုစိစစ္ေဖာ္ျပ ထားသည္ကို ေတြ႔မိျပန္ ပါသည္။ က်မတို႕နွင္ မရင္းနွီး ေသာ တစိမ္းျပင္ျပင္ ျဖစ္ေနေသာ မဟာယန အယူဝါဒ မ်ားကို ပီျပင္စြာ ခြဲ ျခားျပနိုင္သည္ ။ ဘာသာ ရပ္ေပါင္း မ်ားစြာကို ေလ့လာ၍ မဟာယန ဇာတ္ ေတာ္လာ၊ ဇာတကလာ ၊ ပိဋိကတ္ လာ သုဓနုနွင့္ ေဒြးမယ္ေနာ္ ဇာတ္ အစစ္ အမွန္ကို အနီးစပ္ဆံုး ေဖာ္ထုတ္ေပးထားသည္ ။ ထိုစဥ္က အကိုး အကား အတြက္ လိုအပ္ေသာ္လည္း ရ႐ွိရန္ခက္ခဲ၍ လက္လႊတ္ ခဲ႔ရေသာ က်မ္းအဖံုဖံု ၏ အျဖစ္နွင့္ မူရင္း ေပ်ာက္ဆံုး ပ်က္ဆီး ကုန္ျပီျဖစ္၍ တဆင့္ကိုးကား ထားရ ျခင္း တို႔ သာ မ႐ွိခဲ႔ပါလွ်င္ ကရင္ ၊ ကယား အမ်ိဳးသားတို႕ ၏ ယဥ္ေက်းမႈ သ မိုင္းနွင့္ စင္းလံုးေခ်ာ ဆက္စပ္ နိုင္မည္ျဖစ္သည္ ။ သို႔ပါေသာ္လည္း ဗုဒၶ သာ သနာ ျပန္႔ပြားပံု ၊သုဓနု ဇာတ္ေတာ္ သည္ ျမန္မာနိုင္ငံသို႔ မည္သည့္ ကာလ၌ ေရာက္႐ွိလာပံု၊ မဟာ ယန ဂိုဏ္းတို႔ကိုခြဲျခားပံု ၊ ျမန္မာနိုင္ငံ တြင္း သုဓနု ဇာတ္ ကို မည္သူက မည္သို႔ ေဖာ္ထုတ္ထားပံု ကို တင္ျပထားေသာ ဆရာ ျငိမ္းေက်ာ္၏ ေစတနာကို ခံစားမိပါသည္။ ဤစာတမ္းသည္ က်မ္းၾကီး က်မ္း ခန္႕မ်ားကို ကိုးကားလ်က္ေလးနက္ေသာ အေၾကာင္းအရာ ကို ေဖာ္ထုတ္ ထား ျခင္းျဖစ္ရာ စာတမ္းခန္႕ သည္။ တနည္း လူတိုင္း သေဘာမ ေပါက္လြယ္ ပဲ ေလးေနသည္ဟုလည္း ထင္ျမင္မိပါ သည္။ ျမန္မာ့ စာေပ သမိုင္းတြင္ ထင္ ႐ွားေသာ ျပည္နဝေဒး ၏ မေနာ္ဟရီပ်ိဳ႕နွင့္ သူဇာပ်ိဳ႕ ၊ေ႐ႊေတာင္ နႏၵသူ ၏ ေငြေတာင္ ရကန္ ၊အေ႐ွ႕တိုင္းနွင့္ အေနာက္တိုင္း စာေရးဆရာမ်ား ၏ သ ႐ုပ္ေဖာ္ခ်က္မ်ား ျဖင့္ ေဒြးမယ္ေနာ္ကို ေျခရာခံ ထားပံုမွာ စိတ္ဝင္ စားဖြယ္ ေကာင္းလွ ေပသည္ ။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဇာတက လာ ဇာတ္ေတာ္ၾကီးတစ္ခု ၏ သမိုင္းေၾကာင္းအစစ္ အမွန္၊ မည္သည့္ အဆိုက မွန္ကန္သည္ ၊မဟာယန ဇာတက ဇာတ္ေတာ္ၾကီး တြင္ ပါဝင္ထဲ ့ေသာမူရင္း နွင့္ အနီးစပ္ဆံုး သုဓနုနွင့္ ေဒြးမယ္ေနာ္ ေမာင္နွံအား ခိုင္ခိုင္မာမာ ျမင္ေတြ႔ရေပ သည္။ ကႏ ၱာရဝတီ အလံေတာ္၏ အနက္အဓိပၸါယ္ နွင့္ သမိုင္း ေၾကာင္းကို ေလ့လာရ သည္မွာလည္း စာဖတ္သူတို႕အတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ တစ္ခုပင္ မဟုတ္ပါလား ။
သွ်င္ေလညင္း ။ ၁၈၊ ၆ ၊ ၂၀၁၃ ။

AddThis