၁ ။ သကရာစ္ ၈၂၃ ခု တေ
၂ ။ တ္ ၈ ရာက္ ေန ့နွိဳက္ ဒ-
၃ ။ ၾကီသည္ မ်ာၾကီ မိေရြ၀ါ
၄ ။ တေယာက္ စ မ်ာငယ္ -
၅ ။ ေလ တစ္ေယာက္ ဤသူ
၆။ နတ္ရြာ လာပါအံ ဟူရုယ္
၇။ ၀္ ပႅဳ ေတ -
၈။လွ ဴ သည့္က်န္း
ဟူ၍ ေရးထိုးထားပါသည္။
ေက်ာက္စာ ကို ထား၀ယ္ ျမိဳ ႔ နဲ ႔ ၁၈ မိုင္ ေလာက္ ကြာတဲ႔ "မိန္းမေခ်ာရြာ " ( မီးေဇာ ) ရြာက ရရွိသည္ဟု သိရပါသည္။
(၁)။ ေက်ာက္စာ၏ လက္ေရးလက္သား နဲ ့စာလံုးေပါင္းေတြ ကို ေလ့လာ ၾကည့္ ရျခင္း အားျဖင့္ အင္း၀ ေခတ္ မူလထိုး ေက်ာက္စာျဖစ္သည္။
(၂)။ က်မ္း အလွဴျပဳေသာ အေၾကာင္းဟု ခန္ ့မွန္းရပါသည္။
(၃)။ မိန္းမ ၂ေယာက္နဲ ့လူ က လွဴ ျခင္း (မ်ာ = မယာ)
* သမိုင္းသက္ေသတည္ပါေစမွ ေကာက္ခ်က္-
-ပထမ အင္း၀ ကို တည္ခ်ိန္သည္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၇၂၆ ပ်က္ခ်ိန္သည္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၈၈၈ ျဖစ္ရာ ထိုေက်ာက္စာပါ သကၠရာဇ္ နွင့္ အင္းဝေခတ္နွင့္ ေခတ္ျပိဳင္ ေရးထိုးထားပံုနွင့္ ပုဂံေခတ္ကတည္းက သလင္ေႀက အထိသက္ေရာက္ခဲ ့ေသာ ျမန္မာတို ့၏ နန္းတြင္း ႀသဇာသည္ ထိုအကာလတိုင္ ထိုေဒသတြင္ တည္ျမဲေနသည္ကို သိရွိရသည္။
-အင္းဝေခတ္ရဲ ့စာအေရးအသား ကိုေလ့လာနိုင္ျပီး ထိုေက်ာက္စာ ေရးထိုး ခ်ိန္က ျမန္မာစာ၏ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနပံု ကိုပါ ေလ့လာနိုင္သည္။
-ထိုေဒသ၏ ဘာသာေရး ကိုးကြယ္ရာ နွင့္ ဘာသာတရားကိုင္းရိႈင္းမႈ ကို သိရပါသည္။
-ေက်ာက္စာမ်ား၏ အလွဴ အတန္း အတြက္ေရးထိုးထားတတ္ပံုကို သက္ေသ အျဖစ္ အလွဴစာရင္း ကို တစိတ္တေဒသေတြ ့မိသည္။
-နတ္ရြာလားအံ့ ဟု အလွဴ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုပါ ေတြ ့ရ၍ ဘာသာေရး၏ အဆံုးအမ တည္တံ့ေနမႈကို ေလ့လာမိသည္။
ေကာ်က္စာမွာ တစိတ္တပိုင္းမွ်သာ ဖတ္ရ၍ အားမရမိပါ။ က်န္အစိတ္အပိုင္းမ်ား ကိုငံ့လင့္ မိပါသည္။
ဓါတ္ပံုကို ကိုရန္ေနာင္စိုး ေဖ့ဘြတ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။ဓါတ္ပံု အတြက္ ကိုရန္ေနာင္စိုး ကို ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။
သွ်င္ေလညင္း။ (၆၊၅၊၂၀၁၃)