ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လြန္ခဲ့ေသာ အတိတ္ကုိျပန္လည္ တူးဆြခ်င္မိပါသည္ .....

Wednesday, 16 March 2016

ပ်ဴဆိုတာ ေဖ်ာက္လို႔ရပါ့မလား

အင္းဝေခတ္တြင္ ေပၚထြန္းခဲ႔သည့္ ရွင္မဟာသီလဝံသ၏ ရာဇဝင္ေက်ာ္ၾကီးတြင္  ျပည္ျမိဳ႕အနီးက ျမိဳ႕ပ်က္ၾကီးတြင္ ဒြတၱေဘာင္မင္း၏ သေရခတၱရာျမိဳ႕ေဟာင္းၾကီး တြင္ ပ်ဴလူမ်ိဳးမ်ား ေနထုိင္ၾကသည္ဟု ေရွ႕လူတို႔ ေျပာစကားျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ႔သည္ ။ စာမတတ္ေသာ က်မတို႔ဘိုးဘြားမ်ားက အေနာ္ရထာမင္းၾကီး က်န္စစ္သားနွင့္ သဗၺဴလ ခင္ဦးတို႔ကို မွတ္မိေနသည့္ ပံုမ်ိဳးနွင့္ အတူတူပါ ။ သားစဥ္ေျမးဆက္ လက္ဆင္႔ကမ္းခဲ႔ေသာ ပါးစပ္ရာဇဝင္မ်ားနွင့္အတူ က်မတို႔ဘိုးဘြားမ်ား၏  ညဥ္႔အိပ္ယာဝင္ ပံုျပင္မ်ားထဲတြင္ ပ်ဴေစာထီးလဲ ပါသည္ ။ ဒြတၱေဘာင္နွင့္ ပန္ထြာဘုရင္မအေၾကာင္းလဲ ရံဖန္ရံခါၾကားရသည္ ။ နွစ္ဆယ္ရာစုက လူတို႔သည္ ထိုအမည္မ်ားကို မေမ႔ၾကေသး ။ေဒါက္တာသန္းထြန္းက နႈတ္ေျပာဆိုတာ မွတ္ရလြယ္ေအာင္ အခ်က္အလက္ေတြကို က်စ္က်စ္လစ္လစ္နဲ႔ စီထားျပီး မွတ္ဥာဏ္အင္မတန္ထက္သူကို အာဂံုေဆာင္ထားေစျပီး ၎နွင့္ ပံုစံတူ လူငယ္မ်ားအေပၚ လက္ဆင္႔ကမ္းခဲ႔တဲ႔ မွတ္တမ္းတစ္မ်ိဳးပဲလို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္ ။ အားကိုးေလာက္တဲ႔ နႈတ္ေျပာမွတ္တမ္း ျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ေတာ့ အမွန္အမွား စစ္ေဆးတဲ႔နည္း နဲ႔ စစ္ေဆးျပီး အပိုင္းခြဲကာ လက္ခံဖို႔ တိုက္တြန္းဖူးပါတယ္ ။
ကဲဆက္ရေအာင္
က်မတို႔ဘိုးဘြားေတြ လြန္ခဲ႔တဲ႔ အနွစ္တစ္ေထာင္ေလာက္က အေနာ္ရထာကို မွတ္မိတယ္ဆိုရင္ပဲ အင္းဝေခတ္လူေတြ သေရခတၱရာမွာ ပ်ဴလူမ်ိဳးေတြ ေနခဲ႔တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးကို ေကာင္းေကာင္းၾကီး မွတ္မိတယ္လို႔ ေျပာနိုင္ျပီထင္ပါတယ္ ။ ထို႔ေနာက္ ေညာင္ရမ္းေခတ္မွာေပၚထြန္းခဲ႔တဲ႔ ဦးကုလားရာဇဝင္ၾကီးက သေရခတၱရာနွင့္ ပ်ဴလူမ်ိဳးကို လက္ခံျပီး ကုန္းေဘာင္ေခတ္တြင္ မွန္နန္းရာဇဝင္ေတာ္ၾကီးက ဆက္လက္ အတည္ျပဳေသာအခါ ပ်ဴတို႔နွင့္ သေရခတၱရာမွာခြဲမရျဖစ္လာေတာ့သည္ ။ 
ကိုလိုနီေခတ္ေရာက္လာေတာ့ ေရွးေဟာင္းသုေတသနပညာရပ္ ထြန္းကားလာမႈနွင့္ အတူ သေရခတၱရာမွ ေတြ႕ရတဲ႔ စာမ်ားကို ပ်ဴစာဟု သတ္မွတ္လာၾကျပီး မည္သူမွ် မဖတ္နိုင္ေသးပါ ။ ၁၈၈၆ -၈၇ခုနွစ္တြင္ ေဒါက္တာေဖာ္ရွမ္းမားက ပုဂံျမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ျမင္းကပါရြာအနီးက ျမေစတီေျခရင္းမွာ ရာဇကုမာရ္ေက်ာက္စာ တစ္ျဖစ္လဲ ျမေစတီေက်ာက္စာတိုင္ အေသးကို စတင္ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ႔ပါေတာ့တယ္ ။ ထိုေက်ာက္စာကို စစ္ေဆးေစေသာအခါ ပ်ဴေဒသတြင္ ေတြ႕ရေသာ ေက်ာက္စာမ်ားနွင့္ ဆက္ႏြယ္မႈရွိသည္ဟု ဘာသာေဗဒပညာရွင္ၾကီး စီအိုဘလက္ဒင္က လက္ခံျပီး ေလးမ်က္နွာပါ ေက်ာက္စာတိုင္၏ တစ္မ်က္နွာတြင္ ပါဝင္ေသာ အကၡရာမ်ားမွာ ယာယီပ်ဴစာ ျဖစ္သည္ဟု အမည္တပ္ခဲ႔ေတာ့သည္ ။
မွန္နန္းရာဇဝင္ၾကီးတြင္ ပ်ဴတစ္စု ကမ္းယံတစ္စု ျမန္မာတစ္စု
ေက်ာက္စာမွတ္တမ္းမ်ားတြင္
ကႏဴၱျပဴ
ပ်ဴေမာင္းမအိုျပည့္သင္
ပ်ဴထန္ငါကုန္ေစာင္
ငါပ်ဴသင္ရြာ
ပ်ဴသမီးဟု ပ်ဴအျဖစ္ အထူးသီးျခား သတ္မွတ္ထားသည့္  မွတ္တမ္းေတြ႕ရသလို
တရုတ္က ေဖ်ာက္
ဂ်ာဗားက ထုလီခ်ဴ
မြန္က တိရ္စုလ္
ပါရွက တဆူလ္
ျမန္မာက ပ်ဴ
ပ်ဴကိုယ္တိုင္က ထုေလာက်ဴဟု အမ်ိဳးမ်ိဳးေခၚၾကသည္
က်န္စစ္သားမင္း နန္းတည္ေက်ာက္စာတြင္
ျမန္မာသီခ်င္း
မြန္သီခ်င္း
ပ်ဴ(တိရ္ဆူလ္)
မင္သီခ်င္း ဟုလူမ်ိဳးအလိုက္ ခြဲျခားျပေသာ အမွတ္အသားမ်ားလည္း ရွိဖူးသည္ ။
ထို႔ျပင္ လူမ်ိဳး တစ္ရာ႔တစ္ပါးတြင္ ပ်ဴလူမ်ိဳးကိုလည္း ထည့္သြင္းထားရာ ကမာၻ႔ပညာရွင္မ်ားက ယာယီပ်ဴေနရာတြင္ ပ်ဴဟုသာ အတည္ျပဳလ်က္ ယေန႔ကာလတိုင္ ပ်ဴလူမ်ိဳး ပ်ဴယဥ္ေက်းမႈ ပ်ဴစာ ပ်ဴလက္ရာ ပ်ဴပစၥည္း ပ်ဴေဒသ ပ်ဴဒိုင္ေနစီ ပ်ဴယဥ္ေက်းမႈဇံုေဒသမ်ားဟု သံုးစြဲခဲ႔ၾကပါတယ္ ။ လူမ်ိဳးကြဲျပား၍သာ လူမ်ိဳးျပ ပ်ဴဟူေသာ နာမဝိေသသနျဖင့္ ေရးသားေခၚေဝၚခဲ႔ျခင္းျဖစ္ေပမည္ ။
ထို႔ေၾကာင့္ ပ်ဴဆိုေသာ အမည္ကို ေဒးဗစ္ေကာ္ပါဖီးလို ေဖ်ာက္ျပရံုနွင့္ ျပီးမသြား ေဖ်ာက္၍ မျဖစ္သျဖင့္ ဆက္လက္ ယူငင္သံုးစြဲျပန္လွ်င္လဲ ပုဂံေခတ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပ်ဴတို႔၏ အခန္းက႑က နည္းပါးသည္ထက္ နည္းပါးေနျပီ ။ ျမန္၍ မာေသာ ျမန္မာမ်ားကိုသာ ေတြ႕ရေတာ့သည္ ။ မြန္ေတြမ်ားလာျပီ ။ ရခိုင္ေတြလည္း မွတ္တမ္းခိုင္ခိုင္ ျပနိုင္ေနျပီ ရွမ္းတို႔ ေျခဆန္႔လာၾကျပီ ။ ပ်ဴကေတာ့ အေထာက္အထားေတြသာခ်န္၍ စာလည္း ေပ်ာက္ခဲ႔ျပီ ။ လူမ်ိဳးေတြကေတာ့ ေတာင္ေပၚတက္ေျပးကုန္ၾကသလား မသိနိုင္ေတာ့ပါ ။
သွ်င္​​ေလညင္​း

AddThis