ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လြန္ခဲ့ေသာ အတိတ္ကုိျပန္လည္ တူးဆြခ်င္မိပါသည္ .....

Wednesday, 17 April 2013

သုေတသနေလ့လာေရး ခရီးတစ္ေထာက္


မွတ္မွတ္ရရ တေကာင္းေ႐ႊျပည္ၾကီးကို ပံုေဖာ္ခ်င္ခဲ႔မိသည္ ။ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရား အေပၚအေလးထားပံု ၊ ပ်ဴေစာထီးမင္းၾကီးမွစ၍ ထိုအခ်ိန္အကာလက ေ႐ႊနန္းေတာ္ၾကီး မင္းခမ္းမင္းနားမ်ား၊ ထီးသံုးနန္းသံုးပစၥည္းမ်ား ၊ ထီးဓေလ့နန္း ရာမ်ား ၊ နွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႔ ၏ ခ်စ္ၾကည္ေရး၊ တိုင္းနိုင္ငံ နွစ္ခုစစ္ျပဳၾကပံု ၊ ရာဇဝင္ထဲမွ ေ႐ွးျမန္မာစစ္သားၾကီးတို႔၏ ခန္႔ညားေသာအသြင္ သ႑ာန္ ၊ ေတာ္ဝင္အခမ္း အနားမ်ားတြင္ တီးမႈတ္ကခုန္ ေဖ်ာ္ေျဖမႈ ၊ ကုန္သည္ ကုန္ဝယ္ အေပါင္းတို႔ ၏ စီးပြားေရးကူးလူးဆက္ဆံမႈ စသည္ျဖင့္ အေတြးၾကြယ္ၾကြယ္ အေရးသြက္သြက္နွင့္ စာေရးခ်င္မိေသာ အိပ္မက္တစ္ခုပါ ။ မွန္နန္းရာဇဝင္ေတာ္ ၾကီးထဲမွာ တေကာင္းေ႐ႊျပည္ကား ထည္ဝါစြာတည္႐ွိေနမလား ေစ့ငံုစြာ ႐ွာေဖြမိေတာ့ အဘိရာဇာ မွစေသာ (၃၃)ပါးေသာ မင္းဆက္မ်ား ေလာက္သာေတြ႔ရသည္ ။ ရခိုင္နွင့္ ဗမာသည္ ညီအစ္ကို နွစ္ေယာက္က အုပ္ခ်ဳပ္၍ အမ်ိဳးႏြယ္တူသည္ ဟူ၏။တေကာင္းေနျပည္ကို စိန္႔တိုင္း ဂႏၲာရာဇ္ ေခၚ တ႐ုတ္တို႔ ဖ်က္၍ ပ်က္သုန္းရေၾကာင္း လည္း ေတြ႕ရသည္ ။
ငယ္ငယ္က အဖြားေျပာခဲ႔ေသာ ျမန္မာအစ တေကာင္းက ဆိုသလ္ုိ ပန္းပဲ ေမာင္တင့္တယ္နွင့္ တေကာင္းဘုရင္ အေၾကာင္း ျပည္႔စံုစြာ ေဖာ္ျပထားျခင္း မ႐ွိ ။ ဒီေလာက္နွင့္ကေတာ့ ေ႐ႊနန္းဆီသို႕ ဟုစာေရးသူ အမည္ေပးမိေသာ အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါး မေရးနိုင္ေပ ။ ဘာေတြလိုအပ္သနည္း ဆိုရလွ်င္ ေတာ့ ဘာသာေရး အေဆာက္အအံုမ်ားနွင့္တကြ ဆင္းတုေတာ္ပံု အုတ္ခြက္ဘုရား မ်ား ၊ တေကာင္းေခတ္နွင့္ပတ္သက္ေသာ မွတ္တမ္းျပည္႔စံုစြာ၊ စတင္ထူေထာင္သည့္ကာလ ၊ မင္းခမ္းမင္း နားအတြက္ ေဆးေရး ပန္းခ်ီကားမ်ား၊ ပန္းပုလက္ရာမ်ား ၊ စီးပြားေရး အဆက္အဆံ အတြက္ ဒဂၤါးျပားမ်ား ၊ မင္းေနျပည္ ေတာ္အတြက္ ျမိဳ႕႐ိုးရာ ေဟာင္းၾကီးမ်ား၊ ယဥ္ေက်းမႈအတြက္ လည္ဆြဲ လက္ဝတ္ရတနာ ပစၥည္းမ်ား၊ လူေနအေထာက္အထား အတြက္ ႐ုပ္ၾကြင္း အ႐ိုးစုမ်ား ၊ အ႐ိုးအိုးမ်ား ၊ နွစ္ျပည္ေထာင္ ဆက္ဆံေရးအတြက္ ေခတ္ျပိဳင္မင္းေနျပည္ေတာ္တို႔၏ မွတ္တမ္းမ်ား ၊ စစ္ပြဲၾကီးမ်ား အတြက္ ထိုေခတ္သံုးလက္နက္ အၾကြင္းအက်န္ ၊စစ္ျပဳလာေသာ စစ္ျပဳခံရေသာ နိုင္ငံ၏ မွတ္တမ္း၊ အျခား ေခတ္ျပိဳင္ နိုင္ငံၾကီးမ်ား ၏ အသိအမွတ္ျပဳပံု စသည္ျဖင့္ နယ္ပယ္က႑ က်ယ္ဝန္းလွသည္ ။ အမွန္ေတာ့ စာေရးသူသည္ အေထာက္ အထား ထက္ စိတ္ကူးစိတ္သန္းနွင့္ ပံုေဖာ္ခ်င္မိသည္။ အေၾကာင္းမွာ ငယ္စဥ္က နွစ္ျခိဳက္ခဲ႔ေသာ ဆရာၾကီး ( ဦးခ်စ္ဦးညိဳ ၊ ၊ ဆရာၾကီးေ႐ႊဥေဒါင္း ၊ ဆရာၾကီး ဒဂုန္ေ႐ႊျမား ၊တကၠသိုလ္ ဦးစိန္တင္ ဦးညိဳျမ ၊ ေဒါက္တာ ခ်စ္စံ ဝင္း ၊ဆရာမၾကီး ေဒါက္တာမတင္ဝင္း ၊ ေဒၚခင္ေဆြဦး )တို႔၏ သမိုင္းေနာက္ခံ ဇာတ္လမ္းမ်ားလို ပံုေဖာ္ခ်င္မိ၍ျဖစ္သည္။သို႔ေသာ္ ဆရာၾကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္း ၏ ( ငါေျပာခ်င္သမွ် ငါ့အေၾကာင္း နွင့္ သမိုင္းနွင့္စကားေျပာျခင္း ) ဟူေသာစာအုပ္ နွစ္အုပ္ကို လည္းဖတ္မိထားဖူးရာ ဆရာၾကီး၏ သမိုင္းအေပၚ အျမင္ကို လည္း သေဘာေပါက္ထားပါသည္ ။ သုေတသန သမိုင္းနွင့္ လည္း ရင္းနီးေစသည္ ။ သမိုင္းဝတၳဳ ေရး ဆရာမ်ားအေပၚ ဆရာၾကီး၏ သေဘာထားကိုလည္း အေသ အခ်ာ သိထားပါ သည္။ သို႔ျဖစ္၍ သည္အသက္ သည္အ႐ြယ္တြင္ အခြင့္အေရး ၾကံဳတုန္း သုေတသနသမိုင္းကို ေလ့လာမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ခဲ႔မိ သည္ ။ သမိုင္းေလ့လာရာတြင္ အဘက္ဘက္မွ အကူအညီ ေပးၾကေသာ အြန္လိုင္းေပၚမွ မိတ္ေဆြ မ်ားစြာ၏ ပံ့ပိုး ေပးမႈက လည္း စာေရးသူ ေ႐ွ႕ဆက္ဖို႔ အင္အားျဖစ္ေစပါသည္ ။ ထံုးစံ တိုင္း လိုရင္းမေရာက္ စာ႐ွည္ျဖစ္သြားရပါျပီ ။ ဆက္ပါဦးမည္။

 ျမန္မာအစ တေကာင္းက ဟူေသာအဆို သည္အလံုးစံု မွန္ကန္မႈမ႐ွိ ။ သုေတသနမွတ္တမ္းမ်ားအရ (၁၉၇၀ - ေ႐ွ႕ပိုင္းတူးေဖာ္မႈ အေထာက္အထား ) တေကာင္း သည္ ပုဂံ ေခတ္ဆိုင္ရာ အေထာက္အထားမ်ားသာေတြ႕႐ွိရမႈ ေၾကာင့္ အနု႐ုဒၶါ ဘုရင္၏ လက္ေအာက္ခံ ခံတပ္ငယ္ေလး တစ္ခု သာဆိုေသာအယူအဆမ်ား ေတြ႕လာရပါသည္ ။ သို႔တည္းမ ဟုတ္လ်င္ ျမန္မာ ဘယ္ကစပါသနည္း ။ ျမန္မာတို႔သည္ ယူနန္နယ္ ေတာင္ပိုင္းမွ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းလာ၍ ေက်ာက္ဆည္ေဒသ သို႔ ၉ ရာစုမွသာ ဝင္ေရာက္လာေသာ ပုဂံေခတ္ကိုထူေထာင္ ခ်ိန္မွသာ ျမန္မာ့ေရေျမ ေပၚသို႔ေရာက္႐ွိလာသည္ဆိုေသာ ျမန္မာအစ ေက်ာက္ဆည္က ဟူေသာ အယူအဆနွင့္ထိေတြ႔ ရပါ ေတာ့သည္ ။ ဗိုလ္မႉး ဘ႐ွင္၏ အေနာ္ရထာမတိုင္ခင္က ျမန္မာ နိုင္ငံ ဟူေသာ စာမ်က္နွာ ၄၀၀ ေက်ာ္ပါ စာအုပ္သည္ အင္မတန္ ဖတ္ေကာင္းပါသည္ ။ စာအေရးအသားေျပျပစ္၍ ေ႐ွ႕ေနာက္ အစီအစဥ္တက် ေရးသားထားသည္မွာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေကာင္း လွသည္ ။ သို႔ေသာ္ ဤစာအုပ္၏ အဓိက က်မ္းကိုး ျဖစ္ေသာ ပါေမာကၡ လု႕စ္၏ Old Kyaukse and the coming of Burma စာတမ္းအေပၚ ျမန္မာပညာ ႐ွင္မ်ား၏ ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္မႈမ်ား ကိုထပ္မံေလ့လာ ရေသာအခါ ေနာက္ထပ္ အယူအဆသစ္ ေနာက္ လိုက္ခဲ႔ရျပန္ပါသည္ ။ထို႔ျပင္ သုေတသန သမိုင္း၏ သေဘာသဘာဝကိုလည္း ေကာင္းေကာင္းၾကီး တီးေခါက္မိပါ ေတာ့သည္။ ဆရာၾကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းက Archaeology ကို ထိထိမိမိ ေျမထဲသမိုင္းဟု အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခဲ႔သည္ကို မွတ္ သားဖူးပါသည္ ။ေသြးထြက္ေအာင္မမွန္ေနေပဘူးလား ။ တူးေဖာ္မွ ေတြ႕႐ွိမွ ေခတ္ကာလ အပိုင္းအျခားအတည္ျပဳနိုင္ ၊ လူေနမႈယဥ္ေက်းမႈကို အကဲျဖတ္နိုင္တာမို႔ ေျမၾကီးထဲက အေထာက္အထားမ်ားက ေျပာေသာ တိက်မႈ႐ွိေသာ သမိုင္း အမွန္ဟု ခံစားမိပါသည္ ။ျမန္မာအစ တေကာင္းလည္း အတည္မျပဳနိုင္ ၊ ျမန္မာအစ ေက်ာက္ဆည္က သည္ လည္း မခိုင္မာ ဆိုေတာ့ ေနာက္ထပ္ မည္သည့္ အယူအဆ႐ွိပါေသးသ နည္း ။သုေတသန သမိုင္းသည္ စာတမ္းတစ္ခုကို ဖတ္လိုက္မိ သည္နွင့္ ေမးခြန္းေပါင္းေျမာက္ျမားစြာပါ ယွဥ္တြဲ ပါလာခဲ႔သည္ ။ ေမးဖို႔ရာ ေျဖမယ့္သူမ႐ွိ၊ ေမးလိုက္ျပန္လည္း ေျဖမည့္သူက ေနာက္ထပ္စာတစ္အုပ္ေပးဖတ္ ၊ ဒီလိုနွင့္ လံုးလည္ျခာလည္ လိုက္ကာ ေမးခြန္းေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာသာ သိမ္းဆည္းမိပါသည္ ။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ထပ္ဖတ္မိေသာ စာအုပ္မ်ားထဲမွ အေျဖတစ္ ခ်ိဳ႕ တဝက္ရ ေသာ္လည္း အေမးသစ္ပါရလာ ၊ သည္ေတာ့ ေနာက္တစ္အုပ္ ထပ္ဖတ္ ျဖင့္ ေမးခြန္းေတြနွင့္ ေယာင္ဝါးေနတာ ေတာ့ ဧကန္ပင္ျဖစ္ေနသည္။သို႔ေသာ္ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသန သမိုင္းကိုေလ့လာရာတြင္ လြန္ခဲ႔ျပီးေသာ သမိုင္းျဖစ္ရပ္မ်ားအ ေပၚအာဃာတ မထားပဲ ေလ့လာရမည္ ။ လူမ်ိဳးစြဲ၊ ေဒသစြဲ မထားပဲ ခိုင္လံုေသာ အေထာက္အထား မ်ားအေပၚတြင္သာ အစြဲထားရမည္။လိုရာဆြဲ ဘက္လိုက္ေရးသားမႈကို ထာဝရ ေ႐ွာင္က်ဥ္ရမည္။ ရရွိ/ ေတြ႕႐ွိလာသည့္ အေထာက္အထား မ်ားကို ျဖတ္ကပ္ညွပ္/ တည္းျဖတ္ျပင္ဆင္ သံုးျခင္းသည္ သိကၡာ မ႐ွိေသာ သမိုင္းသမား၏လုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။ အေထာက္အထား သစ္သည္ အခ်ိန္မေ႐ြးေပၚထြက္လာနိုင္၍ အယူအဆေဟာင္း တစ္ခုတည္းတြင္ ရပ္တံ့မေနသင့္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ယခု လက္႐ွိေလ့လာထားသမွ်ထဲမွ ရ႐ွိလာေသာ သင္ခန္းစာမ်ားပင္။
 တဖန္ ျမန္မာ့ေျမေပၚတြင္ ေက်ာက္ေခတ္္ လူသားတို႔ သြားလာ လႈပ္႐ွား ေနထိုင္ ခဲ႔ေသာ အေထာက္အထား ခိုင္မာစြာ ႐ွိေနသည္ ။ ၁၉၃၇-၃၈ ခုနွစ္ က နိုင္ငံရပ္ျခားမွ သုေတသနပညာ႐ွင္မ်ား လာ ေရာက္ေလ့လာခဲ႔ရာမွ ေ႐ွးဦးလူတို႔၏ အေထာက္အထား မ်ားကို ေတြ႔႐ွိခဲ႔ရသည္ ။ အညာေဒသတြင္ ေတြ႕႐ွိမႈျဖစ္၍ အညာသား ယဥ္ေက်းမႈဟု ထိုသုေတသီ တို႔မွ အမည္ေပးခဲ႔သည္ ။ ထို႔ျပင္ ႏြယ္ေခြ မွ အနွစ္ သံုးေသာင္းေက်ာ္ အတည္ျပဳနိုင္ ေသာ ပီကင္းလူ ၊ဂ်ာဗားလူ တို႔နွင့္ တစ္ေခတ္တည္း ေက်ာက္ျဖစ္ ႐ုပ္ ၾကြင္း ၊အနွစ္တစ္ေသာင္းေက်ာ္ အတည္ျပဳနိုင္ေသာ ျပဒါး လင္းဂူ ေက်ာက္ေခတ္သစ္အကူး ကာ လ လူသားအေထာက္ အထား မ်ား ၊ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ နာမည္ေက်ာ္ ပံုေတာင္ ပံုညာေဒသ တြင္ေတြ႕ရေသာ နွစ္ေပါင္း သန္းေလးဆယ္ ဝန္းက်င္ သက္တမ္း သတ္မွတ္နိုင္ေသာ လူတူပရိုင္းမိတ္ ေက်ာက္ျဖစ္ ႐ုပ္ၾကြင္း စသည္ျဖင့္ အင္မတန္ ေ႐ွးအက်ဆံုးေသာ လူေနထိုင္မႈ တရပ္ ႐ွိခဲ႔ေသာ အေထာက္အထားျဖစ္ေပသည္ ။ သို႔ေသာ္ ဆန္႔က်င္ဖက္ အျမင္အုပ္စုမွ ဤေ႐ွးဦးလူတို႔သည္ ျမန္မာေဒသ ကို ျဖတ္သြားျခင္းလည္း ျဖစ္နိုင္သည္ ဟူသတဲ႔ ။ဒီေတာ့ကာ ေျပာခ်င္မိတာက စာေရးသူအေနနဲ႕ လြန္ခဲ႔ေသာ အနွစ္သန္း ေပါင္း ၄၀ မွ ေ႐ွးအက်ဆံုး လူတူပ႐ိုင္းမိတ္ မွ ယခု လက္႐ွိေန ထိုင္ လွ်က္႐ွိေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳး တို႔အထိ တေျဖးေျဖးေျပာင္းလဲ လာသည္ ဟူေသာ အယူအဆကို ဆက္လက္ေလ့လာ ေနပါသည္။ ထိုအယူမွာ ျမန္မာတို႔သည္ ယူနန္ေတာင္ပိုင္းေန ခ်ိယန္တို႔ အျဖစ္မွ ေျပာင္းေ႐ႊ႕လာျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ ပဲ မူရင္းေဒသ ခံမ်ားသာျဖစ္သည္ ဟုဆိုလိုပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသန ဝန္ ဦးဖိုးလတ္ ခိုင္မာစြာ ယူဆေျပာဆိုခဲ႔ေသာ ျမန္မာအစ ျမန္မာ က ဟူေသာ ယူဆခ်က္ပင္ ျဖစ္ေပသည္ ။ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ပထဝီဝင္ အေနအထား အရ သမိုင္းအစဥ္ အလာေကာင္း၍ မွတ္တမ္း မွတ္ရာ ခိုင္လံုမႈတြင္ စံျပဳ ရေသာ အင္အားၾကီး အိမ္နီးခ်င္း နိုင္ငံၾကီး နွစ္နိုင္ငံ အၾကားတြင္ တည္႐ွိေပ သည္။ ထိုနိုင္ငံၾကီး နွစ္ခု ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ရန္အတြက္လည္းေကာင္း ၊ ယဥ္ေက်း မႈဖလွယ္ရာ၌ လည္းေကာင္း ၊ အင္အားအရာ ျပိဳင္ဆိုင္ရာတြင္ လည္းေကာင္းအသံုးခ်ရာ ၾကားခံနယ္ေျမ တစ္ခုျဖစ္လ်က္ ႐ွိသည္။ခရစ္နွစ္ အေစာပိုင္းကတည္းကပင္ ျမန္မာနိုင္ငံကို ျဖတ္သန္းလ်က္ တ႐ုတ္ျပည္မွ အိႏိၵယ ျပည္သို႔ေဖာက္လုပ္ထား ေသာ ေသေရေခတၱရာ ျမိဳ႕ေဟာင္းၾကီးကို ျဖတ္သမ္းေဖာက္လုပ္ ထားေသာ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းမၾကီးက သက္ေသခံ လ်က္႐ွိ သည္ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုနိုင္ငံၾကီးနွစ္ခု၏ စာအေရးအသား ၊ဘာသာစကား ၊ယဥ္ေက်း မႈ အေလ့အထ ၊ဝတ္စားဆင္ယင္ျခင္း ၊ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈ ရ႐ွိျခင္း အပါအဝင္ အျခားေသာ ႐ိုးရာအတတ္ပညာမ်ား ဆင္တူမႈ ႐ွိေနမည္မွာ ဧကန္မလြဲေပ ။ ဤသို႔ဆင္တူမႈ ႐ွိေန႐ံုမွ် နွင့္ ထိုနိုင္ငံၾကီး တို႔မွ လူမ်ိဳးမ်ား သည္ဇာတိေဒသမွ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ လာျပီး ျမန္မာမ်ားအျဖစ္ ဤေျမတြင္ အေျခခ်သည္ ဟု မေျပာ နိုင္ျပန္ေပ ။ ထို႔ေၾကာင့္ သုေတသန သမိုင္းသည္ ယူဆခ်က္ အသစ္ေပၚလာတိုင္း ယခင္ယူဆခ်က္မ်ားနွင့္ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆး သံုးသပ္ သင့္ေပသည္ ဟူေသာ အသိတရပ္ထပ္တိုးလာပါသည္။ ထို ့ေနာက္ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ သမိုင္းအေထြေထြ သည္ ပ်ဴတို ့၏သမိုင္း၊မြန္တို ့၏သမိုင္း၊ ရခိုင္တို ့၏သမိုင္း၊ ရွမ္းတို ့၏သမိုင္း တို ့နွင္ ့ ဆက္စပ္လ်က္ ရွိရာ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၏ သမိုင္းေႀကာင္းကိုသာ သီးသန္ ့ ထားေလ့လာ၍ မရ ထိုလူမ်ိဳး အသီးသီးတို ့၏ ေရွးရာဇဝင္သမိုင္းေႀကာင္း ကိုပါ တြဲဖက္ေလ့လာ သင့္သည္ ဟူ၍လည္း တေျဖးေျဖး သေဘာေပါက္ လာမိေပသည္။

  စာေရးသူသည္ အမွန္တကယ္တမ္းေတာ့ လမ္းခုလတ္တြင္ ေရာက္ေနပါသည္ ။ နက္နဲေသာ ပညာရပ္က္ုိမွေလ့လာမိလ်က္ သားျဖစ္ေနပါသည္ ။ ေနာက္ထပ္ၾကံဳရေသာ အေတြ႕အၾကံဳတစ္ ခုမွာ အဂၤလိပ္ ဘာသာျဖင့္ ေရးထားေသာ စာအုပ္ /စာတမ္းမ်ား ျဖစ္သည္ ။ ထားခဲ႔၍မရပါ ။ နိုင္ငံရပ္ျခား လူမ်ိဳးမ်ား ၏ အျမင္နွင့္ အယူအဆ သည္လည္း အင္မတန္ အေရးၾကီး ျပန္ပါသည္ ။၎ တို႔သည္ ျမန္မာနိုင္ငံနွင့္ပတ္သက္၍ စာအုပ္၊ စာတမ္းမ်ား ေရး ေသာအခါ ျပည္ပမွ နိုင္ငံျခားသားပညာ႐ွင္မ်ား ၏ျမန္မာနိုင္ငံ ဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ားကိုသာကိုးကားေလ့႐ွိသည္ကိုလည္း ေလ့ လာမိျပန္ပါသည္။ ထိုကိုးကားရာ စာအုပ္မ်ားသည္ မည္မွ်ပင္ ေခတ္ေနာက္က်ေစကာမူ ၎ တို႔ နိုင္ငံျခားသား ပညာ႐ွင္အ ခ်င္းခ်င္းကိုသာ ယံု ၾကည္မႈထား၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပညာ ပိုင္းဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈ ကို အေလးအနက္ ျပဳ၍ေသာ္ လည္း ေကာင္း၊ ၎တို႔အတြက္ လက္လွမ္းမီရာျဖစ္ေစ ၍ေသာ္လည္း ေကာင္း ျပည္ပ႐ွိ နိုင္ငံျခားသားပညာ႐ွင္မ်ား၏ သက္ဆိုင္ရာ စာ အုပ္၊ စာတမ္းမ်ားကိုပင္ မွီျငမ္းကိုးကားေလ့႐ွိပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ျမန္မာနိုင္ငံ သမိုင္းဆိုင္ရာ အေထာက္အထားမ်ားကို ကိုးကား ေဖာ္ျပထား ေသာ သမိုင္းဆိုင္ရာအလြဲမ်ားစြာကိုမူ ဘာသာစကား ဆိုင္ရာအားနည္းခ်က္၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေပါက္ေျမာက္မႈ နည္းပါးျခင္း ၊ ျပည္တြင္းပိုင္း ဆိုင္ရာ အေထြေထြျပႆနာမ်ား စသည္ျဖင့္စာေရးသူ ဥာဏ္မီသေလာက္ ကိစၥရပ္ေလးမ်ား ေၾကာင္႔ ထိေရာက္စြာျပန္လည္ ေခ်ပနိုင္ျခင္းမ႐ွိေသးေပ။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ သမိုင္းအစစ္အမွန္ကို ျမန္မာ့သမိုင္း ပညာ႐ွင္မ်ား အတူတကြပူးေပါင္း၍ ေဖာ္ထုတ္ျပီးလွ်င္ နိုင္ငံတ ကာသို႔ အစမ္းသပ္ အစစ္ေဆးခံနိုင္ေၾကာင္း သက္ေသျပနိုင္ရန္ ၾကိဳးစားလွ်င္ အင္မတန္ ေကာင္းေပလိမ့္မည္ဟု ထင္ျမင္မိေပ သည္။ အစိုးရအပိုင္းမွလည္း ပထမအဆင့္ အမ်ိဳးသားေရး ကိစၥ အေနျဖင့္ ခံယူလွ်က္ လိုအပ္သည္မ်ားကို လက္႐ွိထက္ပ့ံပိုးေပး ေစခ်င္မိသည္မွာလည္း အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။

စာေရးသူသည္ သမိုင္းျဖစ္ရပ္မ်ားအေပၚ ဇာတ္အိမ္တည္ထားေသာ သမိုင္း ဝတၳဳမ်ားကို နွစ္ျခိဳက္သေဘာက်ခဲ႔ရာမွ စာေရးဆရာ အသီးသီးတို႔ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားေသာ ေ႐ွးဇာတ္ေဆာင္မ်ား၏ စြဲေဆာင္ရာကို လိုက္ပါယင္း ျမန္မာတို႔၏ ေခတ္ေဟာင္း ေနထိုင္မႈကို စိတ္ပါဝင္စားလာမိပါသည္။ အမွန္ဝန္ခံရပါလွ်င္မူ ထိုဝတၳဳဇာတ္လမ္းတို႔မွာ ျမန္မာတို႔၏ ဧသည္မေ႐ြး သမိုင္းအမွန္ တရားမ်ားဟုထင္ျမင္ထားခဲ႔ပါသည္။ထို႔ျပင္ စာေရးသူ သည္ သမိုင္းပညာ႐ွင္မဟုတ္ေပ။ စာဖတ္ဝါသနာထံု၍ သမိုင္းဘာသာ ရပ္ကို စိတ္ဝင္စားျခင္းသက္သက္သာျဖစ္ပါ သည္။စာေရးသူတို ့ ငယ္စဥ္က နားေထာင္ခဲ႔ရသည့္ ပံုျပင္မ်ားကိုပင္ လြန္ေလျပီးေသာ ကာလက ျဖစ္ပ်က္ ခဲ႔ေသာကိစၥမ်ားအား နားေထာင္ေကာင္းေအာင္ ဖြဲ႕ဆိုထားသျဖင့္ စိတ္ဝင္စားေနရ သည္မဟုတ္ပါလား။ ထို႔ျပင္ လူတို႔သည္ မျမင္ရ ေသာအရာကို ေၾကာက္႐ြံ႕တတ္၍ မၾကံဳလိုက္ေသာကိစၥမ်ားကို အထူးစိတ္ဝင္ စားတတ္သည္မွာ ဓမၼတာ ျဖစ္သည္။ဤသို႔ျဖင့္ အစေကာင္းဟု မဆိုနိုင္ေသာ္ျငား စိတ္ပါလက္ပါ ေလ့လာမိေသာအခါ စာေရးသူ ၏ စိတ္သ႑ာန္ နွင့္ ထပ္တူက်၍ ေပ်ာ္႐ႊင္ေက်နပ္မိေသာေၾကာင့္ ဖတ္မွတ္မိ သမွ်ကို စာေရးသူနွင့္ ထပ္တူစိတ္ပါဝင္စားေသာ မိတ္ေဆြမ်ား အတြက္ ေဝမွ်ေပးဖို႔ ဆႏၵရွိပါ သည္။ နွစ္သစ္မွာ အားလံုး႐ႊင္လန္း၍ လိုအင္ဆႏၵျပည့္ေစ ေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလိုက္ပါသည္။
 သွ်င္ေလ ညင္း ။ (၁၇၊၄၊၂၀၁၃) နွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႕။
 photo credit to : Ko Kyaw Thu.

AddThis